Sjoerd Tuinstra Geplaatst: 27 april Share Geplaatst: 27 april Hallo, Ik wil mijn slechte huishoudaccu vervangen voor een Victron Gel 12V/130Ah Deep Cycle Accu/ Batterij. Nu weet ik niet of dat samen gaat met mijn 2 zonnepanelen van totaal 270watt aangesloten op een Solar MPPT30 5S controller en mijn EBL 99G elektroblok. Kan iemand daar een antwoord op geven? vrgr. Sjoerd Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
DJSmiley Geplaatst: 28 april Share Geplaatst: 28 april De EBL99 op GEL zetten en dan is het goed. De zonnepaneelregelaar: Als ik zo google lijkt dat een goedkope PWM regelaar te zijn van 20 euro die ze 'mppt' noemen. Ook de reviews van dat ding zijn nogal dubieus (lees: t lijkt een drama ding te zijn). Nu werkt een PWM op zich wel, maar ik zou overwegen om een fatsoenlijke regelaar te plaatsen (bij voorkeur een MPPT en de panelen in serie) Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Sjoerd Tuinstra Geplaatst: 30 april Auteur Share Geplaatst: 30 april dank voor de info. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.