Ga naar inhoud

Toiletwater loopt bij kraangebruik


Herman Beens
 Share

Recommended Posts

Ik begrijp deze vraag niet echt goed, maar heb een probleem dat hierop lijkt. Nadat ik de schoonwatertank en alle leidingen heb ontkalkt, en ik ook de spoelingsring aan de onderkant van toilet heb ontkalkt, blijkt tijdens het rijden nogal wat water in de toiletpot vloeit. Op zich niets ergs, maar daardoor is de cassette op één dag ongeveer vol.

Ik behelp me nu een beetje met een handpompje om het overtollige water weg te pompen naar een emmertje. Het lukt wel, maart is niet echt fijn....

Iemand een suggestie?

Link naar reactie
Share on other sites

Dat had ik vorig weekeind ook, in mijn geval was het de magneetklep die vanwege wat ongerechtigheden niet goed sloot. Door een aantal keren op het knopje van de waterpomp op de WC te rammen was het probleem verholpen. Maar het kan ook defect zijn. Omdat de klep niet goed sluit zal bij elke keer watergrbuik in bv de keuken de pomp druk opbouwen met als gevolg dat de WC langzaam of snel volloopt.

Ontkalken (met citroenzuur) kan de oplossing zijn, anders vervangen.

1493664985_Magneetklepontkalken.JPG.2d1ba9b0f9769c70fa718f2afca7c465.JPG

https://www.zwiebelfam.nl/reparatie-cassette-toilet/

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...