Christ Clarijs Geplaatst: 25 maart 2023 Geplaatst: 25 maart 2023 Goede dag mede camperaars, Graag wil ik weten of het te doen is om tol & milieusticker vrij door Oostenrijk te zwerven met de camper 4250 kg Dus heb je hier ervaring mee laat het mij weten. mvrgr Christ Quote
Kees_S Geplaatst: 25 maart 2023 Geplaatst: 25 maart 2023 Niet doen met een camper boven de 3.500 kg. Ze sluiten sluuiproutes af en dwingen je zo op de snelweg met tolheffing te gaan rijden. En bij het eerste tolpoortje dat niet piept omdat jij geen tolkastje hebt ben je de klos en halen ze je van de weg met een hoge boete. Dan wegen ze je ook gelijk en als je dan ook nog te zwaar zou zijn dan is het dubbel kassa. Op Duitse fora circuleren boetebedragen van 2.000 euro. Quote
HymerBoy Geplaatst: 25 maart 2023 Geplaatst: 25 maart 2023 (aangepast) Moet gewoon kunnen, zelf geen ervaring met een camper >3500kg maar wel met een camper <3500kg, je hebt er mooie apps voor waar je kan ingeven hoe zwaar, breed en hoog je bent en dat je tolwegen wilt vermijden.... bv sygic truck. Zal wel even puzzelen zijn. 25 maart 2023 aangepast door HymerBoy 2 Quote
tonna Geplaatst: 26 maart 2023 Geplaatst: 26 maart 2023 we hebben een mooi boek van oostenrijk met adressen waar je met camper kunt staan bij boerenbedrijven en kleine manufacturen info@monnikhof.net Quote
Kees_S Geplaatst: 26 maart 2023 Geplaatst: 26 maart 2023 22 uren geleden, HymerBoy zei: Moet gewoon kunnen, zelf geen ervaring met een camper >3500kg maar wel met een camper <3500kg, je hebt er mooie apps voor waar je kan ingeven hoe zwaar, breed en hoog je bent en dat je tolwegen wilt vermijden.... bv sygic truck. Zal wel even puzzelen zijn. Ja maar de vraagsteller is boven de 3500 kg en heeft hier dus niets aan. Of betaal jij zijn boetes dan? 1 Quote
HymerBoy Geplaatst: 26 maart 2023 Geplaatst: 26 maart 2023 (aangepast) https://go-maut.at/unser-go-mautsystem/ Moet de topic starter maar even goed bestuderen. In de mautcalculator kan je de route instellen en kijken of je maut moet betalen. Alternatieve routes kan je ook bekijken. https://mautkalkulator.asfinag.at/mautkalkulator/ 26 maart 2023 aangepast door HymerBoy 1 Quote
Christ Clarijs Geplaatst: 29 maart 2023 Auteur Geplaatst: 29 maart 2023 Op 25-3-2023 om 12:17, Kees_S zei: Niet doen met een camper boven de 3.500 kg. Ze sluiten sluuiproutes af en dwingen je zo op de snelweg met tolheffing te gaan rijden. En bij het eerste tolpoortje dat niet piept omdat jij geen tolkastje hebt ben je de klos en halen ze je van de weg met een hoge boete. Dan wegen ze je ook gelijk en als je dan ook nog te zwaar zou zijn dan is het dubbel kassa. Op Duitse fora circuleren boetebedragen van 2.000 euro. Dus Kees S zeg jij dat ik er verstandiger aan doe om tenminste een tolkastje te kopen. mvrgr Chist Quote
Christ Clarijs Geplaatst: 29 maart 2023 Auteur Geplaatst: 29 maart 2023 Zojuist, Christ Clarijs zei: Dus Kees S zeg jij dat ik er verstandiger aan doe om tenminste een tolkastje te kopen. Zijn er nog meer mensen die deze sugestie delen. mvrgr Chist Quote
Kees_S Geplaatst: 29 maart 2023 Geplaatst: 29 maart 2023 25 minuten geleden, Christ Clarijs zei: Dus Kees S zeg jij dat ik er verstandiger aan doe om tenminste een tolkastje te kopen. mvrgr Chist Ja boven de 3500 kg altijd de GoBox van www.asfinag.at of de Brobizz EasyGo van www.brobizz.com meenemen. Quote
HobbyCamper600 Geplaatst: 8 oktober 2023 Geplaatst: 8 oktober 2023 Op 26-3-2023 om 12:39, tonna zei: we hebben een mooi boek van oostenrijk met adressen waar je met camper kunt staan bij boerenbedrijven en kleine manufacturen info@monnikhof.net Wij zouden graag ook in het bezit van dit boek komen ! En hebben u hiervoor een mail toegestuurd. Quote
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.