Ga naar inhoud

Voorspiegel


Depine
 Share

Recommended Posts

Campers boven de max toelaatbaar gewicht van 3500kg vallen onder categorie vrachtwagens. Vrachtwagens hebben verplicht een 'voorspiegel' die de dode hoek voor de wagen zichtbaar maakt. Deze verplichting geldt dus ook voor deze campers. Ik heb tot nu toe geen enkele camper gezien met deze voorspiegel. Wie kan mij informeren waarom dit is?

Rob

Link naar reactie
Share on other sites

Dat ze onder categorie vrachtwagens vallen is niet waar, dat is afhankelijk van de registratie, campers boven >3500kg kunnen nml als personen auto geregistreerd staan(met aantekening kampeerauto, M1/SA op kenteken) en dus niet die verplichting hebben, daar mag je dus bv ook >80 kmh mee rijden in NL(andere landen kan dat anders zijn). Staat de >3500kg camper geregistreerd als bedrijfsauto(N1-N3) dan valt ie wel onder de vrachtwagen categorie met alle nadelen, mocht je dus overwegen een zware camper te kopen is dit een dingetje van aandacht. Uiteraard heb je wel gewoon een C1 rijbewijs nodig voor >3500kg.

aangepast door HymerBoy
  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

12 uren geleden, Depine zei:

Campers boven de max toelaatbaar gewicht van 3500kg vallen onder categorie vrachtwagens. Vrachtwagens hebben verplicht een 'voorspiegel' die de dode hoek voor de wagen zichtbaar maakt. Deze verplichting geldt dus ook voor deze campers. Ik heb tot nu toe geen enkele camper gezien met deze voorspiegel. Wie kan mij informeren waarom dit is?

Rob


Dan zou je ook een tachograaf in de camper moeten hebben en je moeten houden aan het rijtijdenbesluit.
Dus niets van dit alles verplicht.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...