toniepetra Geplaatst: 30 december 2022 Share Geplaatst: 30 december 2022 Adria camper met fiat ducato max onderbouw. In de deur van de garage staat dat de garage maximaal 150 kg belast mag worden. Is dat alleen het gewicht wat je in de garage brengt, of moet ik ook de fietsenrek met fietsen meerekenen die aan de achterwand hangt meerekenen in de 150 kg. Feitelijk hangt de fietsenrek aan de buitenkant van de garage. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
van der Honing Geplaatst: 30 december 2022 Share Geplaatst: 30 december 2022 Goede vraag Toniepetra. Ik denk dat het alleen voor de garage is. Zal met de draagkracht/sterkte van de vloer te maken hebben. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Bolle Brutus Geplaatst: 8 januari Share Geplaatst: 8 januari Het is de maximale belasting op het achter frame dus inclusief de fietsendrager en de fietsen (feitelijk wordt het door de overstek nog ongunstiger). Bij veel campers kan tegen een meerprijs vanaf de fabriek een zwaarder frame besteld worden waardoor de belasting b.v. 250 kg mag zijn. Zie b.v. afb. uit configurator weinsberg. het frame is 20 kg zwaarder dan mag de garage en belasting achteraan b.v. door fietsendrager of kogeldruk trekhaak en bagage verhoogd worden met 100 kg van 150 kg naar 250 kg. Regelmatig blijkt bij controles de garage te zwaar beladen. Overigens je dealer hoort de exacte informatie hier over te verstrekken zeker wanneer hij een fietsenrek heeft gemonteerd. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
toniepetra Geplaatst: 13 januari Auteur Share Geplaatst: 13 januari Dus de maximale last bedraagt 150kg gemeten op in het midden van de garage. ik heb de toegenomen belasting op de achteras berekend alsmede de afname op de vooras veroorzaakt door gewicht op de overstek. De grap is dat eigenlijk het toelaatbare druk op de achterbanden maatgevend is tov andere maximale toelaatbare gewichten (ook de 3.500kg) als je alles uitrekent. ik zal eens opnieuw uitrekenen hoe het is met belasting fietsen/fietsenrek en alles wat binnen de garage is. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.