Kabe Geplaatst: 20 november 2022 Geplaatst: 20 november 2022 Goedemorgen mede camperaars, Ik heb voor de tweede maal scheuren in onze douchevloer. Ik heb denk ik de oorzaak gevonden maar krijg geen bevredigend gehoor bij Kabe in Zweden want de garantie is verstreken, onze camper is van 2028 en de garantie liep tot 2021. desalniettemin geeft het mij toch een rot gevoel want ik vind het een constructie fout. A het is de tweede keer, (maart 2021 is de vloer (lees kunststof bak) ook al vervangen binnen de garantie door de dealer, Het is echt heel veel arbeid want de hele ruimte moet ontmanteld worden. B de vloer veert bij binnenkomst Toilet/Doucheruimte. C de dealer heeft bij het herstellen al de vloer met vulhout verstevigd maar blijkt toch niet voldoende. D op de kunststof vloer ligt een originele kabe houten vlonder en deze vlonder is mede de oorzaak, vind ik. De vlonder ligt te strak in de kuip en de onder randen zijn scherp dmv haakse randen en deze snijden in de afgeronde binnen randen van de kunststof kuip. Ik heb voorgesteld alleen dan het materiaal te leveren dan voer ik de reparatie zelf uit, ik heb een meubelmakerij gehad dus de vakkennis is wel aanwezig om het realiseren. ik heb dit alles gefilmd en via de dealer bij kabe aangeboden mede met de insteek om meerdere klachten te voorkomen bij andere gebruikers maar geen gehoor dus. De dealer zet zich nu in om de vloer te laten repareren maar dat wil ik pertinent niet want je hebt geen garantie hoe lang dit goed blijft, bij het douchen staat de bak gewoon gevuld met een laag water dus ik vertrouw het niet dat is 1 2 het is een lapmiddel voor een camper van bijna 1,5 ton. 3 de vloer blijft desondanks gewoon lekker veren bij binnenkomst dus in no time is de vloer weer gescheurd (de mede oorzaak moet opgelost worden en de houten vlonder moet deugdelijk behandeld worden) Ik zou graag wat op en aanmerkingen willen zien en of er ervaringen zijn met dit euvel. daar zou ik mee geholpen kunnen worden en welke stappen er mogelijk zijn, misschien kan ik de kosten claimen bij mijn verzekering? vriendelijke groet kabe Quote
van der Honing Geplaatst: 20 november 2022 Geplaatst: 20 november 2022 Valt me tegen van Kabe. Is voor mij toch wel imagoschade. Voor zoveel geld mag je toch wel op zijn minst coulance verwachten, vooral als het een fabricage fout betreft. Quote
aranbo Geplaatst: 20 november 2022 Geplaatst: 20 november 2022 Dag, Wij hadden een paar jaar geleden hetzelfde en het is zeker geen uitzondering dit euvel. Bij ons ging het om een Westfalia buscamper, die net buiten de garantie scheuren liet zien in de douchebak. De Duitse firma was onverbiddelijk. De Europese regels verplichtten een garantieperiode van twee jaar en daarmee basta. Van enige coulance was geen sprake. Toen kregen we via via een bedrijf aanbevolen in Duitsland. Daar hebben we toen de douchebak laten repareren. Die firma bestaat niet meer. Toevallig staat er in de nieuwste Autoweek Camper een reportage van een andere Duitse firma (pg. 82 e.v.), die op dezelfde wijze te werk gaat als bij ons. In het kort: Hij maakt een mal van de vloer en "lijmt" deze op de bestaande. Veel sterker en nooit meer schade. Hij repareert 400 douchebakken per jaar. Je moet er wel drie dagen voor uittrekken. Kosten zijn vanaf €690, er is een huurauto beschikbaar. Zit in Walddorfhaslach onder Stuttgart. Eindje rijden, maar wel van je probleem af. Misschien combineren met je wintersport? De Autoweek (nummer 5-2022) moet nog in de winkel liggen, want we hebben hem net in huis. Of kijk op http://www.fromm-duschwannen.de/ Succes! Quote
Kabe Geplaatst: 20 november 2022 Auteur Geplaatst: 20 november 2022 Dank voor deze nuttige informatie, ik ga mij er zeker even in verdiepen en dit bericht doorsturen naar onze dealer. vr gr Kabe Quote
aranbo Geplaatst: 20 november 2022 Geplaatst: 20 november 2022 Even ter aanvulling: Bij ons heeft de Nederlandse Westfaliadealer, ondanks de categorische afwijzing van de Duitse fabriek, de helft van de reparatie vergoed. Er waren bij de koop van onze bus twee dealers en toen we de problemen met de douchebak hadden was hij nog de enige. En daar hadden we hem nou net niet gekocht. Toch tof van deze dealer. Wie? Volkswagen Campercentrum in Amersfoort, die tevens Westfaliadealer is, voor Westfalia nu in Barneveld. Quote
Kabe Geplaatst: 20 november 2022 Auteur Geplaatst: 20 november 2022 Ik moet zeggen dat wij best ook wel wat tegenslagen hebben gehad de afgelopen 3 jaar met onze camper maar onze dealer in Tubbergen is echt een top dealer qua service verlening, niets is hun te veel en ze lossen alles zonder moeilijkheden perfect op hoor m.a.w. het ligt zeker niet aan de dealer dat de douchebak opnieuw gescheurd is. Het zal ongetwijfeld goed komen en met de beschrijving van Aranbo, daar kunnen we misschien iets mee. Maar meerdere opmerkingen zijn uiteraard welkom Vr.gr. Kabe Quote
Kabe Geplaatst: 21 november 2022 Auteur Geplaatst: 21 november 2022 Ik heb de vraag voor een vervangende vloer opgestuurd naar http://www.fromm-duschwannen.de/ dus nu ff afwachten wat de reactie wordt en de kostprijs uiteraard fijne dag Quote
Jan Soetens Geplaatst: 1 december 2022 Geplaatst: 1 december 2022 De camper van mijn broer (Hymer) had dit probleem ook. De bak vervangen betekende dat heel de zijwand er uit moest en dat is kostentechnisch geen doen. Een lekkende douchebak natuurlijk ook niet. Omdat ik dankzij autosport inmiddels aardig ervaring heb met polyester delen heb ik hem kunnen helpen. Eerst een bak in de bestaande douchebak gemaakt. Omdat ik er een waslaag tussen had zitten kon ik die bak er uit halen. Van dit voorbeeld heb ik een mal gemaakt en vervolgens een nette inzetbak gemaakt op kleur die er in gekit zit. Ziet er uit als origineel en lekt nooit meer. Ik zou het alleen niet snel nog een keer doen. De 1e bak was een dag werk waarbij ik op mijn knieen in de kleine doucheruimte moest werken met vanwege de dampen een masker op. Je moet iets voor je familie overhebben. Quote
Kabe Geplaatst: 6 december 2022 Auteur Geplaatst: 6 december 2022 Goedendag, Dit si een foto van twee jaar geleden, het is dus de tweede maal dat de vloer gescheurd is Gelukkig heeft onze dealer een bak besteld voor ons kosteloos, Kabe gaf niet thuis en had geen begrip denk ik dat dit echt een constructiegebrek is want ze hebben mijn inziens de ondervloer niet zo gemaakt dat de polyester bak overal voldoende dracht had, dus je krijgt zwevende gedeeltes en die werken als je op de vloer gaat staan. Je ziet ook onder het toilet gedeelte dat ze daar een tempex hebben geplaatst (licht blauwe gedeelte), waarom niet een stuk vliegtuigtriplex va deze dikte, dat is stijf materiaal. Ik moet nu zelf de bak vervangen, ik ben al blij met de service van onze dealer dus zelf vervangen vind ik prima, ik moet alleen kijken of ik het bij de camperopslag kan uitvoeren want ik heb natuurlijk geen overdekte ruimte die ook nog een hoog genoeg moet zijn. Misschien zijn er technische tips? Quote
Kabe Geplaatst: 10 januari 2023 Auteur Geplaatst: 10 januari 2023 Goedendag. Ff een update. De nieuwe kuip en de nieuwe stoelhoes zijn binnen gekomen. De tweede stoelhoes daar is onze leverancier nog mee bezig, door communicatie is er slecht 1 set geleverd ipv 2 maar dat zal best goedkomen. In maart ga ik beginnen met het vervangen van de badkamervloer, de hoezen omwisselen, de sfeerverlichting opnieuw aansluiten en ik denk erover om een 200 watt zonnepaneel op het dak te plaatsen. Wij hebben een 145 ah AGM accu, wij willen in september tot en met mei volgend jaar toeren door Portugal en Spanje. We verblijven denk ik maximaal 1 week, zeker niet langer op 1 plek, dus we trekken echt rond dan lijkt het mij dat een 175 a 200 watt paneel voldoende is om de accu op pijl te houden, of zie ik dat fout. Mocht ik moeten stoken dat gaat dat uitstekend op de LPG fles die ik in 2022 heb laten plaatsen. Quote
Kabe Geplaatst: 6 maart 2023 Auteur Geplaatst: 6 maart 2023 Goededag, Eindelijk zit de tweede nieuwe badcelvloer erin. Ik heb het zelf uitgevoerd maar heren en natuurlijk ook dames wat een takkewerk is dat geweest. Ik moest de hele ruimte ontmantelen om vanaf een lege ruimte op de nieuwe kuip weer alles opbouwen want elk onderdeel overlapt het vorige. Ook bleek de kunststof afvoer helemaal vergaan te zijn omdat daar water in blijft staan na het douchen dus het kopen schroefbusje was helemaal vergaan met het gevolg een groot gat in de kunsstof beker. Kunnen jullie je voorstellen dat de ruimte ook ontmanteld moet worden bij bovenstaande voorval, er is geen andere mogelijkheid om de syflon te vervangen dus let op mensen als jullie voornemens zijn er een gietvloer in te laten plaatsen, sta erop dat er een rvs beker in geplaatst wordt. ik ben een week bezig geweest maar ben weer happy en ready om te gaan vanaf 23 maart tot nader order. Groet Kabe Quote
Kees Lokker Geplaatst: 12 augustus 2023 Geplaatst: 12 augustus 2023 Ik heb een Dethleff camper, ook vloer gescheurd van de doeche. Eruit halen in geen optie, betaat uit 1 geheel moet alles gedemonteerd worden. is het mogelijk de vloer dicht te maken met polyester ? Quote
Bornandraced Geplaatst: 13 augustus 2023 Geplaatst: 13 augustus 2023 De douche vloer van mijn camper was gescheurd over een grote lengte langs de zijwand en rond beide afvoeren. Ik heb de douche vloer van mijn camper gerepareerd met een aantal lagen keperweefsel,glasweefselband en expoxy hars. Daarna afgewerkt met DD lak in een kleur, die de kleur van de douchebak benadert. Gebruik wel de juiste beschermingsmiddelen en goede ventilatie bij het verwerken Bewust geen polyester hars maar voor epoxy hars gekozen. Kees je mag altijd langs komen om het resultaat te bekijken en dan kan ik uitleggen hoe ik het heb gedaan. Quote
Kabe Geplaatst: 21 augustus 2023 Auteur Geplaatst: 21 augustus 2023 Mijn vloer is twee maal gescheurd en dus vervangendus de tweede maal door mijzelf. De oorzaak bij mij was de houten geperforeerde vlonder, orgineel Kabe Zij hadden en moeten nog de scherper randen van de onderkant helemaal rondom rond freezen want de kuip is rondom ook afgerond. Probleem opgelost, maar ja wie luistert er nu naar een Nederlandse meubelmaker in Zweden? Niemand toch? Quote
Camperbijonno Geplaatst: 15 september Geplaatst: 15 september Scheurtjes in Douchevloer. Eerder had ik dit met een Chausson camper, nu met een Pilot camper. Mijn indruk is dat het uit kunststof plaat waaruit de vloer in profiel geperst wordt te dun is. Daarbij is de ondergrond niet voldoende dragend. De scheurtjes met Ducktape beplakt als tijdelijke oplossing. Ik kan niet controleren of er vocht onder de kunststof vloer is gekomen. Mijn suggestie/oplossing: omdat de kunststof vloer niet overal goed dragend is, ontstaat er spanning en scheurtjes met name op de randen. Ik wil de kunststof vloer beter "dragend" maken door er via een klein gaatje PUR schuim onder te spuiten. Dit is een moeilijk controleerbare werkwijze! Nadeel: bij een eventuele vervanging in de toekomst zit alles aan elkaar geplakt. Vraag: heeft iemand hier ervaring mee ?, merk PUR , en na doorharding wat is de indrukbaarheid ? Heeft u tips ? ik hou mij aanbevolen voor ervaringen en technisch inzicht. Quote
PepijnT Geplaatst: 18 oktober Geplaatst: 18 oktober Bij mij ook scheurtjes bij de afvoer in de douchevloer. Ik had ook dezelfde gedachte om de vloer te ondersteunen door PUR maar heb ook twijfels of dit handig is. Ik heb dus dezelfde vraag als Camperbijonno. Hoor graag of er mensen ervaring hebben met het stutten van de vloer zonder de gehele bak te demonteren. Quote
Rucakero Geplaatst: 28 november Geplaatst: 28 november Op 18-10-2024 om 11:41, PepijnT zei: Bij mij ook scheurtjes bij de afvoer in de douchevloer. Ik had ook dezelfde gedachte om de vloer te ondersteunen door PUR maar heb ook twijfels of dit handig is. Ik heb dus dezelfde vraag als Camperbijonno. Hoor graag of er mensen ervaring hebben met het stutten van de vloer zonder de gehele bak te demonteren. Op 20-11-2022 om 14:58, Kabe zei: Goedemorgen mede camperaars, Ik heb voor de tweede maal scheuren in onze douchevloer. Ik heb denk ik de oorzaak gevonden maar krijg geen bevredigend gehoor bij Kabe in Zweden want de garantie is verstreken, onze camper is van 2028 en de garantie liep tot 2021. desalniettemin geeft het mij toch een rot gevoel want ik vind het een constructie fout. A het is de tweede keer, (maart 2021 is de vloer (lees kunststof bak) ook al vervangen binnen de garantie door de dealer, Het is echt heel veel arbeid want de hele ruimte moet ontmanteld worden. B de vloer veert bij binnenkomst Toilet/Doucheruimte. C de dealer heeft bij het herstellen al de vloer met vulhout verstevigd maar blijkt toch niet voldoende. D op de kunststof vloer ligt een originele kabe houten vlonder en deze vlonder is mede de oorzaak, vind ik. De vlonder ligt te strak in de kuip en de onder randen zijn scherp dmv haakse randen en deze snijden in de afgeronde binnen randen van de kunststof kuip. Ik heb voorgesteld alleen dan het materiaal te leveren dan voer ik de reparatie zelf uit, ik heb een meubelmakerij gehad dus de vakkennis is wel aanwezig om het realiseren. ik heb dit alles gefilmd en via de dealer bij kabe aangeboden mede met de insteek om meerdere klachten te voorkomen bij andere gebruikers maar geen gehoor dus. De dealer zet zich nu in om de vloer te laten repareren maar dat wil ik pertinent niet want je hebt geen garantie hoe lang dit goed blijft, bij het douchen staat de bak gewoon gevuld met een laag water dus ik vertrouw het niet dat is 1 2 het is een lapmiddel voor een camper van bijna 1,5 ton. 3 de vloer blijft desondanks gewoon lekker veren bij binnenkomst dus in no time is de vloer weer gescheurd (de mede oorzaak moet opgelost worden en de houten vlonder moet deugdelijk behandeld worden) Ik zou graag wat op en aanmerkingen willen zien en of er ervaringen zijn met dit euvel. daar zou ik mee geholpen kunnen worden en welke stappen er mogelijk zijn, misschien kan ik de kosten claimen bij mijn verzekering? vriendelijke groet kabe Op 20-11-2022 om 14:58, Kabe zei: Goedemorgen mede camperaars, Ik heb voor de tweede maal scheuren in onze douchevloer. Ik heb denk ik de oorzaak gevonden maar krijg geen bevredigend gehoor bij Kabe in Zweden want de garantie is verstreken, onze camper is van 2028 en de garantie liep tot 2021. desalniettemin geeft het mij toch een rot gevoel want ik vind het een constructie fout. A het is de tweede keer, (maart 2021 is de vloer (lees kunststof bak) ook al vervangen binnen de garantie door de dealer, Het is echt heel veel arbeid want de hele ruimte moet ontmanteld worden. B de vloer veert bij binnenkomst Toilet/Doucheruimte. C de dealer heeft bij het herstellen al de vloer met vulhout verstevigd maar blijkt toch niet voldoende. D op de kunststof vloer ligt een originele kabe houten vlonder en deze vlonder is mede de oorzaak, vind ik. De vlonder ligt te strak in de kuip en de onder randen zijn scherp dmv haakse randen en deze snijden in de afgeronde binnen randen van de kunststof kuip. Ik heb voorgesteld alleen dan het materiaal te leveren dan voer ik de reparatie zelf uit, ik heb een meubelmakerij gehad dus de vakkennis is wel aanwezig om het realiseren. ik heb dit alles gefilmd en via de dealer bij kabe aangeboden mede met de insteek om meerdere klachten te voorkomen bij andere gebruikers maar geen gehoor dus. De dealer zet zich nu in om de vloer te laten repareren maar dat wil ik pertinent niet want je hebt geen garantie hoe lang dit goed blijft, bij het douchen staat de bak gewoon gevuld met een laag water dus ik vertrouw het niet dat is 1 2 het is een lapmiddel voor een camper van bijna 1,5 ton. 3 de vloer blijft desondanks gewoon lekker veren bij binnenkomst dus in no time is de vloer weer gescheurd (de mede oorzaak moet opgelost worden en de houten vlonder moet deugdelijk behandeld worden) Ik zou graag wat op en aanmerkingen willen zien en of er ervaringen zijn met dit euvel. daar zou ik mee geholpen kunnen worden en welke stappen er mogelijk zijn, misschien kan ik de kosten claimen bij mijn verzekering? vriendelijke groet kabe Op 20-11-2022 om 14:58, Kabe zei: Goedemorgen mede camperaars, Ik heb voor de tweede maal scheuren in onze douchevloer. Ik heb denk ik de oorzaak gevonden maar krijg geen bevredigend gehoor bij Kabe in Zweden want de garantie is verstreken, onze camper is van 2028 en de garantie liep tot 2021. desalniettemin geeft het mij toch een rot gevoel want ik vind het een constructie fout. A het is de tweede keer, (maart 2021 is de vloer (lees kunststof bak) ook al vervangen binnen de garantie door de dealer, Het is echt heel veel arbeid want de hele ruimte moet ontmanteld worden. B de vloer veert bij binnenkomst Toilet/Doucheruimte. C de dealer heeft bij het herstellen al de vloer met vulhout verstevigd maar blijkt toch niet voldoende. D op de kunststof vloer ligt een originele kabe houten vlonder en deze vlonder is mede de oorzaak, vind ik. De vlonder ligt te strak in de kuip en de onder randen zijn scherp dmv haakse randen en deze snijden in de afgeronde binnen randen van de kunststof kuip. Ik heb voorgesteld alleen dan het materiaal te leveren dan voer ik de reparatie zelf uit, ik heb een meubelmakerij gehad dus de vakkennis is wel aanwezig om het realiseren. ik heb dit alles gefilmd en via de dealer bij kabe aangeboden mede met de insteek om meerdere klachten te voorkomen bij andere gebruikers maar geen gehoor dus. De dealer zet zich nu in om de vloer te laten repareren maar dat wil ik pertinent niet want je hebt geen garantie hoe lang dit goed blijft, bij het douchen staat de bak gewoon gevuld met een laag water dus ik vertrouw het niet dat is 1 2 het is een lapmiddel voor een camper van bijna 1,5 ton. 3 de vloer blijft desondanks gewoon lekker veren bij binnenkomst dus in no time is de vloer weer gescheurd (de mede oorzaak moet opgelost worden en de houten vlonder moet deugdelijk behandeld worden) Ik zou graag wat op en aanmerkingen willen zien en of er ervaringen zijn met dit euvel. daar zou ik mee geholpen kunnen worden en welke stappen er mogelijk zijn, misschien kan ik de kosten claimen bij mijn verzekering? vriendelijke groet kabe Quote
Rucakero Geplaatst: 28 november Geplaatst: 28 november Sinds begin november 2024 heb ook ik een scheurtje geconstateerd in de douchebak van mijn Carthago camper van 2021. De fabrikant wijst iedere aanspraak volledig af omdat de garantieperiode van twee jaren is verstreken. Terwijl ik mij niet beroep op garantie maar op consumenten rechtspraak. Ik beroep mij op een constructiegebrek. Ik denk dat ik als consument een langere gebruiksperiode mag verwachten. Carthago heeft mijn inziens de ondervloer niet zo gemaakt dat de polyester douchebak overal voldoende draagkracht heeft. Hierdoor krijg je zwevende gedeeltes waardoor, denk ik, het waterafvoerputje klappert op de vloer en daardoor schade toebrengt die op termijn zichtbaar wordt. . Ik heb de NKC het volgende verzocht: “Nu uit het NKC forum is op te maken dat veel mensen in dezelfde situatie zijn of zijn geweest, waarin ik nu ben gekomen, verzoek ik u mijn ervaring op te nemen in de kampeerauto magazine en door het plaatsen van een oproep onder de clubleden om zich te melden wanneer zij zich kennen in de situatie. Dit om als grote groep de camper fabrikanten op te roepen om ons tegemoet te komen en de constructie te verbeteren voor de toekomstige camperaars. De NKC heeft mijn verzoek beantwoord met dat zij voor alsnog niet aan mijn verzoek willen voldoen omdat ik de enige met een Carthago ben. ik vraag hierbij alle clubleden die mijn situatie kennen om een e-mail te zenden aan de NKC met verzoek publicering in de kampeerauto magazine. Quote
Rucakero Geplaatst: maandag om 15:48 Geplaatst: maandag om 15:48 Op 20-11-2022 om 14:58, Kabe zei: Goedemorgen mede camperaars, Ik heb voor de tweede maal scheuren in onze douchevloer. Ik heb denk ik de oorzaak gevonden maar krijg geen bevredigend gehoor bij Kabe in Zweden want de garantie is verstreken, onze camper is van 2028 en de garantie liep tot 2021. desalniettemin geeft het mij toch een rot gevoel want ik vind het een constructie fout. A het is de tweede keer, (maart 2021 is de vloer (lees kunststof bak) ook al vervangen binnen de garantie door de dealer, Het is echt heel veel arbeid want de hele ruimte moet ontmanteld worden. B de vloer veert bij binnenkomst Toilet/Doucheruimte. C de dealer heeft bij het herstellen al de vloer met vulhout verstevigd maar blijkt toch niet voldoende. D op de kunststof vloer ligt een originele kabe houten vlonder en deze vlonder is mede de oorzaak, vind ik. De vlonder ligt te strak in de kuip en de onder randen zijn scherp dmv haakse randen en deze snijden in de afgeronde binnen randen van de kunststof kuip. Ik heb voorgesteld alleen dan het materiaal te leveren dan voer ik de reparatie zelf uit, ik heb een meubelmakerij gehad dus de vakkennis is wel aanwezig om het realiseren. ik heb dit alles gefilmd en via de dealer bij kabe aangeboden mede met de insteek om meerdere klachten te voorkomen bij andere gebruikers maar geen gehoor dus. De dealer zet zich nu in om de vloer te laten repareren maar dat wil ik pertinent niet want je hebt geen garantie hoe lang dit goed blijft, bij het douchen staat de bak gewoon gevuld met een laag water dus ik vertrouw het niet dat is 1 2 het is een lapmiddel voor een camper van bijna 1,5 ton. 3 de vloer blijft desondanks gewoon lekker veren bij binnenkomst dus in no time is de vloer weer gescheurd (de mede oorzaak moet opgelost worden en de houten vlonder moet deugdelijk behandeld worden) Ik zou graag wat op en aanmerkingen willen zien en of er ervaringen zijn met dit euvel. daar zou ik mee geholpen kunnen worden en welke stappen er mogelijk zijn, misschien kan ik de kosten claimen bij mijn verzekering? vriendelijke groet kabe Quote
Rucakero Geplaatst: maandag om 15:56 Geplaatst: maandag om 15:56 Beste mede camperaar, in het forum heb ik gelezen dat er meer camperaars zijn met scheuren in de douchebak. Dit is voor mij de reden geweest om de NKC te vragen of zij ons willen bijstaan in de strijd de camper fabrikanten te overtuigen van het feit dat zij de douchebakken moeten verbeteren. Helaas wil de NKC mijn verzoek niet in behandeling nemen, omdat er geen sprake is van één en hetzelfde merk en type. Ongeacht dat ik een clublid ben. Misschien kent u meerdere Kabe eigenaren die hetzelfde probleem hebben. Ik ga op zoek naar mede Carthago eigenaren met problemen met hun douchebak. Mvg Ruud van der Werff Quote
Magic Ed. Geplaatst: maandag om 18:28 Geplaatst: maandag om 18:28 2 uren geleden, Rucakero zei: .... Dit is voor mij de reden geweest om de NKC te vragen of zij ons willen bijstaan in de strijd de camper fabrikanten te overtuigen van het feit dat zij de douchebakken moeten verbeteren. Helaas wil de NKC mijn verzoek niet in behandeling nemen, omdat er geen sprake is van één en hetzelfde merk en type. Ongeacht dat ik een clublid ben. Mvg Ruud van der Werff Tja, dit standpunt van de NKC komt vaker voor. Ik vroeg hen naar advies en bijstand om het onjuiste hoge schorsingstarief voor campers jonger dan 15 jaar, maar zwaarder dan 3.500 kg aan te vechten bij de RDW. Ik kreeg van de "NKC-belangenbehartiging" per email antwoord dat mijn standpunt onjuist was en dus geen actie mogelijk zou zijn. Geen belangenbehartiging dus. Maar inmiddels heb ik wel met een solo actie via het bestuursrechtelijke kanaal van de RDW gelijk gekregen en zelfs met een terugwerkende kracht actie van hen vanaf 1-1-2014. Hoezo "belangenbehartiging" van de NKC? Quote
Rucakero Geplaatst: maandag om 18:56 Geplaatst: maandag om 18:56 Jammer dat de belangenbehartiging niet gebeurde na uw verzoek en ook niet na mijn verzoek aan hen. Goed van u dat u verder bent gegaan. Dit doet u niet voor uzelf maar voor ons allemaal. Mijn dank. Nu NKC mijn verzoek afwijst met als argument dat er geen sprake is van één merk of type, dan begrijp ik het niet. Nu juist uit het forum blijkt dat er meerdere grote merken dezelfde problemen kent. ik hoop dat meerdere camperaars toch mijn oproep lezen en dat zij het aankaarten bij de NKC. Met z’n alle zijn wij sterk tegen de fabrikanten. Ik verwijs naar deze oproep onder NKC FORUM - Douchebak. mvg Ruud Quote
mikeanber Geplaatst: dinsdag om 07:01 Geplaatst: dinsdag om 07:01 hallo allen je vloer is al gemaakt geweest dus moet je terug naar die genen toch niet zo moeilijk en magic geeft zich zelf een veer in zijn ........ 1 Quote
Rucakero Geplaatst: dinsdag om 08:19 Geplaatst: dinsdag om 08:19 1 uur terug, mikeanber zei: hallo allen je vloer is al gemaakt geweest dus moet je terug naar die genen toch niet zo moeilijk en magic geeft zich zelf een veer in zijn ........ Sorry maar uw bericht begrijp ik niet. Enerzijds is mijn vloer nog niet gemaakt maar wordt er op grond van consumenten rechtspraak bij Carthago een claim neergelegd en anderzijds is mijn bericht een voortvloeisel uit de berichten in het NKC forum waaruit blijkt dat de fabrikanten hun uitsluitend beroepen op het garantierecht. Hiernaast blijkt dat de fabrikanten geen verbetering aanbrengen wanneer u rond vraagt onder camperaars. Dit leidt er toe dat ook voor onze nieuwe camperaars er niets veranderd. Ik wil ook voor die groep verbetering. Mvg. Ruud van der Werff Quote
Magic Ed. Geplaatst: dinsdag om 08:24 Geplaatst: dinsdag om 08:24 1 uur terug, mikeanber zei: hallo allen je vloer is al gemaakt geweest dus moet je terug naar die genen toch niet zo moeilijk en magic geeft zich zelf een veer in zijn ........ En hier is Mieke ons Marktwijf weer met uitspraken die niemand nodig heeft. Quote
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.