Ga naar inhoud

Camperroute Marokko - medereiziger(s) gezocht voor reis in 2023


Marnix
 Share

Recommended Posts

Wij zouden graag nog eens een camperrondrit doen in Marokko. Een begeleide reis lijkt ons nogal lang (49 of 50 d + de heen en terug reis naar Zuid Spanje), vandaar  dat we dit op ons eigen ritme willen doen en bijvoorbeeld een 4 -tal weken in Marokko zelf willen rondtrekken. De 3 à 4 000 km die aangegeven worden op de routes 'Proef Marokko' en 'Arabisch avontuur' zijn op zichtzelf geen probleem; het is eerder de lange periode die ons niet zo past. 

Wij hebben een lichte voorkeur voor het voorjaar maar het najaar kan eventueel ook. Reizen met 3 campers zou ideaal zijn.

Wij zijn een koppel van 72 en 73 jaar, ik zelf ben nog kloek en fit, mijn echtgenote lijdt aan een chronische ziekte die weliswaar onder controle is, maar waarbij het stappen moeizaam verloopt. Korte afstanden lukt aan de arm. Maar, wij verplaatsen ons heel gemakkelijk met onze tandem en kijken niet op een kilometertje.

Wij hebben al 12 jaar een camper en hebben toch al wat ervaring.

Interesse?

Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 month later...

Dag Marnix,

Ook wij zouden graag een rondrit door Marokko maken. Ik ben goed gezond en rijd al jaren met mijn man de mooiste ( hoge ) trajecten. Mijn man heeft de ziekte van Parkinson en heeft dus mobiele beperkingen.

Wij moeten geen jaren meer wachten.

ik ben ook in gesprek met andere mensen die ik het een voorstel heb gedaan. Mogelijk kunnen we met zijn drieën reizen .

ik wacht je reactie af. Mijn tel : 06-51197036.

Oekje Kooi.

Op 2-11-2022 om 20:28, Marnix zei:

Wij zouden graag nog eens een camperrondrit doen in Marokko. Een begeleide reis lijkt ons nogal lang (49 of 50 d + de heen en terug reis naar Zuid Spanje), vandaar  dat we dit op ons eigen ritme willen doen en bijvoorbeeld een 4 -tal weken in Marokko zelf willen rondtrekken. De 3 à 4 000 km die aangegeven worden op de routes 'Proef Marokko' en 'Arabisch avontuur' zijn op zichtzelf geen probleem; het is eerder de lange periode die ons niet zo past. 

Wij hebben een lichte voorkeur voor het voorjaar maar het najaar kan eventueel ook. Reizen met 3 campers zou ideaal zijn.

Wij zijn een koppel van 72 en 73 jaar, ik zelf ben nog kloek en fit, mijn echtgenote lijdt aan een chronische ziekte die weliswaar onder controle is, maar waarbij het stappen moeizaam verloopt. Korte afstanden lukt aan de arm. Maar, wij verplaatsen ons heel gemakkelijk met onze tandem en kijken niet op een kilometertje.

Wij hebben al 12 jaar een camper en hebben toch al wat ervaring.

Interesse?

 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 month later...

Beste Leon en Gerry,

Gezien wij even na het positieve bericht van Oekje Kooi (zie reactie hierboven) toch nog een negatief bericht kregen per mail, zeggende dat zij uiteindelijk liever een begeleide reis wilden maken, zijn wij opnieuw op zoek gegaan naar mensen die met ons een rondrit in Marokko wilden maken.

Eind december 2022 hebben wij dan een bevriend koppel uit Grimbergen (onze gemeente) gecontacteerd en zij zijn bereid dit avontuur met ons aan te gaan. De besprekingen zijn volop aan de gang. Wij zouden reeds vertrekken op 10 maart om terug te komen tussen 15 en 20 april. Volgende week vrijdag 27 januari zien we hen opnieuw en ik zal de vraag stellen of zij het zien zitten om eventueel met 3 campers deze reis te maken. Misschien past deze datum jullie ook helemaal niet en zijn jullie hoe dan ook aangewezen op een nieuwe kandidaat medereiziger.

U mag mij steeds contacteren via mail snauwaert.marnix@gmail.com om verder overleg te plegen. Laat mij per mail alleszins iets weten of jullie nog verder interesse hebben in onze reis tussen 10 maart en 15(20) april 2023, data van het vertrek en aankomst vanuit Grimbergen (België)

Marnix en Lieve

+32 476 55 11 80

Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Sorry voor het late antwoord, Leon en Gerry.

Wij zijn deze middag vertrokken naar Marokko. De dagen voordien waren nogal hectische, vandaar!

Als je nog verder contact wenst ivm met onze route, neem dan gerust contact op via snauwaert.marnix@gmail.com

Alvast ook een fijne reis gewenst voor jullie. Nog even wachten tot in mei! 

Groetjes,

 

Lieve en Marnix

Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 month later...
Op 28-2-2023 om 22:17, Leon en Gerry zei:

Hallo Marnix en Lieve

 

Dank voor jullie bericht. 

Wij kunnen helaas niet deelnemen, want mijn vrouw gaat pas 1 mei as met pensioen.

Wij wensen jullie veel reisplezier.

 

Leon en Gerry.

Hoi Leon en Gerry, 

 

Op zoek naar routes naar en in Marokko kom ik jullie bericht tegen.

Wij zijn Rob (73, met pensioen) en Marjan (61, werkt nog) en reizen al 

een jaar of 6 graag wat langer (6-7 weken) met de camper.

De maand juni camperen we naar en in Slovenie, voor het najaar zijn

de plannen nog divers. We willen graag een keer naar Marokko, helaas

kan Marjan dit jaar in september maximaal 5 weken weg, voor Marokko

vinden we dat inclusief heen en terugreis te kort.

Nu is er de optie dat Rob met de camper in een week op 2-3 naar Marokko

rijdt en dat Marjan komt invliegen (Fez). Rob vindt het prettig deze reis

via Parijs, Burgos en Madrid met maximaal 2 andere campers te maken, 

rustig aan en met sight seeing onderweg. Zou zoiets in jullie plannen passen?

Uiteraard is het ook mogelijk dat we elkaar tijdens de 4-5 weken rondreis in

Marokko zo af en toe treffen. Wij hebben met plezier naar de filmpjes van 

'Endless on wheels' gekeken, een Nederlands stel dat dat sinds januari 2022

met de camper op pas is en deze dagen juist Marokko weer verlaat. Als je

deze mensen nog niet volgt, zoek even op www.

 

Met groet, benieuwd naar een reactie via rob49west@gmail.com

 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...