Erna Geplaatst: 10 oktober 2022 Share Geplaatst: 10 oktober 2022 (aangepast) Er zitten weerplekken/schimmel op de rolgordijnen in onze camper dwz de kant waar je van buiten tegen aan kijkt. Hoe krijg ik dat weer schoon? Het zijn zwarte plekken. Het lijkt of er een soort aluminium ( zilvergrijze) laag op deze kant zit waarop de zwarte plekken dus zitten. Wie weet hier een oplossing voor? 10 oktober 2022 aangepast door Erna Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
VMP Geplaatst: 11 oktober 2022 Share Geplaatst: 11 oktober 2022 Ik zou dit durven proberen met een schimmelwerend product, zoals dat van het merk HG. Ik heb dat nooit in de camper gebruikt, maar wel thuis in de douchecabine, waar de siliconenvoegen ook zwart beschimmeld werden. Vochtigheid, warmte, condens bij de ramen en te weinig verluchting zijn de oorzaak. Regelmatig ventileren is dan preventie. Dus ik zou het rolgordijn aflaten, er een plankje tegen plaatsen, en langs buiten afwassen met HG. Ik weet niet of dit merk in Nederland verkocht wordt. Maar gelijkaardige producten zullen er wel zijn. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Rien67 Geplaatst: 11 oktober 2022 Share Geplaatst: 11 oktober 2022 De kans is groot dat daar bleekmiddel in zit. Niet verstandig om dat op rolgordijnen te gebruiken. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
VMP Geplaatst: 11 oktober 2022 Share Geplaatst: 11 oktober 2022 ja zou kunnen. Op de tegels van mijn douche is dat beenprobleem natuurlijk. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Frumble Geplaatst: 21 januari Share Geplaatst: 21 januari beste allemaal; bij ons zit niet alleen het weer in de bekleding, maar eigenlijk overall. Helaas is een lekkage de oorzaak dat veel water is binnen gekomen. Hebben jullie een advies welk bedrijf daadwerkelijk de gehele camper schimmel vrij kan maken (en tevens schoonmaken etc)? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.