Ga naar inhoud

Schimmel


Erna
 Share

Recommended Posts

Er zitten weerplekken/schimmel op de rolgordijnen in onze camper dwz de kant waar je van buiten tegen aan kijkt. Hoe krijg ik dat weer schoon? Het zijn zwarte plekken.  Het lijkt of er een soort aluminium ( zilvergrijze) laag op deze kant zit waarop de zwarte plekken dus zitten. Wie weet hier een oplossing voor?

aangepast door Erna
Link naar reactie
Share on other sites

  • Erna changed the title to Schimmel

Ik zou dit durven proberen met een schimmelwerend product, zoals dat van het merk HG. Ik heb dat nooit in de camper gebruikt, maar wel thuis in de douchecabine, waar de siliconenvoegen ook zwart beschimmeld werden. Vochtigheid, warmte, condens bij de ramen en te weinig verluchting zijn de oorzaak. Regelmatig ventileren is dan preventie.

Dus ik zou het rolgordijn aflaten, er een plankje tegen plaatsen, en langs buiten afwassen met HG. Ik weet niet of dit merk in Nederland verkocht wordt. Maar gelijkaardige producten zullen er wel zijn.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 3 months later...

beste allemaal; bij ons zit niet alleen het weer in de bekleding, maar eigenlijk overall. Helaas is een lekkage de oorzaak dat veel water is binnen gekomen. Hebben jullie een advies welk bedrijf daadwerkelijk de gehele camper schimmel vrij kan maken (en tevens schoonmaken etc)? 

 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...