Ga naar inhoud

Mechanisch hefbed schiet los tijdens rijden


Tom van Langevelde
 Share

Recommended Posts

Goedemiddag allen,

 

Wij zijn afgelopen zomer met onze Rollerteam Trigano (2013) op pad geweest en hebben op de terugweg meerdere malen het hefbed boven ons zitje uit de beveiliging horen schieten en deze ging dan ook scheef hangen en bungelen tijdens het rijden. Alvorens wij deze naar een dure dealer brengen ben ik benieuwd of er mensen zijn die hetzelfde probleem kennen of hebben gehad en weten of dit zelf op te lossen is. 

 

Het bed kunnen wij laten zakken door 2 hendels aan de voorzijde van het bed naar elkaar toe te trekken waardoor het bed loskomt van de rijbeveiliging en vervolgens kan zakken in 2 standen. Bij het naar boven schuiven van het bed horen we een duidelijke "klik" wanneer deze hoog genoeg is teruggeschoven, in stilstand zit het bed aan beide zijden goed "vast" echter tijdens het rijden en met name na meerdere drempels wil de linkerkant (bestuurderskant) dus losschieten. Tijdelijk hebben wij dit opgelost door een bezemsteel onder de linkerkant van het bed te zetten om te voorkomen dat deze tijdens het rijden los gaat bungelen. 

 

Na een hoop googlen heb ik denk ik het merk/model van ons hefbedsysteem achterhaald, een Lippert Tokyo 1 https://www.lippertcomponents.eu/tokyo-1 

 

Hopelijk kan iemand mij verder helpen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Tom  

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...