Ga naar inhoud

Defecte ruitenwissermotor Knaus 608MF


jan_b
 Share

Recommended Posts

In de eerste rit na de APK keuring bleek de ruitenwisser van de camper niet meer te werken. Camper betreft een Knaus Sunliner MF608 bwjr. 2005.
Bij hetzelfde bedrijf dat de keuring deed de camper ter reparatie aangeboden. Ik had zelf geconstateerd dat er een draad los hing bij een soort box die in het midden van de motorruimte zit gemonteerd.
Na het bestellen van een nieuwe motor (Valeo) deed deze het nog steeds niet. Toen ontdekte men dat er nog een sturingsschakeling van Knaus naar de ruitenwissermotor liep. Deze oude schakeling zou niet werken met de nieuwe motor dus ook een nieuwe sturingsschakeling besteld bij Knaus. 
Maar de motor werkte nog steeds niet. Blijkt dat, daar waar de kabel los zat, ook nog een soort relaisbox te zitten die zit geschakeld tussen de originele stekker naar de motor en de motor zelf. Volgens het bedrijf werkt een gewone Fiat ruitenwissermotor op die originele stekker en zit het probleem nu dus in die relaisbox. Maar ze weten niet hoe het stroomschema van die relaisbox werkt. Men vertelt mij bij het bedrijf dat bij Knaus ook geen stroomschema te krijgen is.
Mijn vragen zijn: herkent iemand dit probleem en weet hoe het op te lossen? Heeft iemand een stroomschema van de relaisbox? Is er een bezitter van een soortgelijke Knaus die een foto wil maken hoe de bekabeling op die box zit? Weet iemand een echte expert die hier mee uit de voeten kan?

Foto van de betreffende relaisbox:

foto1.jpg

Link naar reactie
Share on other sites

  • 6 months later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...