pvdhoorn Geplaatst: 26 juli 2022 Share Geplaatst: 26 juli 2022 Wij willen met de hond naar Albanië met de camper. Zijn er mensen met ervaring voor de formaliteiten met de hond. Ik begrijp dat je rabiesvaccinatie moet hebben net titter bepaling. Ook een gezondheidsverklaring die max tien dagen oud mag zijn. De vraag is hoe streng gaat dat allemaal. We willen met de ferry van Ancona naar Durres varen. De titter bepaling duurt echter langer zodat we net tijd tekort komen. Ook de gezondheisverklaing is lasitg, omdat we voor die tij eerst nog naar Italie willen. Heeft ieman ervaring? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Barrie Geplaatst: 30 augustus 2022 Share Geplaatst: 30 augustus 2022 Hallo, heb je hier antwoord op gekregen toevallig? Wij reizen ook Albanië binnen om daarna ferry te nemen naar Italië. Mvg, Bart Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
pvdhoorn Geplaatst: 30 augustus 2022 Auteur Share Geplaatst: 30 augustus 2022 Nee geen reaktie gehad Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
pvdhoorn Geplaatst: 30 augustus 2022 Auteur Share Geplaatst: 30 augustus 2022 Op https://www.licg.nl/invoereisen-per-land-europa/ kan je meer lezen over de eisen Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Nanda van de Weerd Geplaatst: 29 oktober 2022 Share Geplaatst: 29 oktober 2022 Wat leuk dat jullie op reis willen met je hond. Ook tijdens de reis kan je hond natuurlijk ziek worden of een ongelukje krijgen. Daar zijn natuurlijk ook dierenartsen te vinden, maar mocht je het prettig vinden om even met een Nederlandse dierenarts te overleggen over je zieke hond dan kun je via mijn website met mij in contact komen. https://dierenkliniekonline.com/ Fijne vakantie in elk geval alvast! Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Liduin Geplaatst: 30 oktober 2022 Share Geplaatst: 30 oktober 2022 Wij zijn een paar jaar geleden min of meer per ongeluk door Albanie gereden. Er werd niet gevraagd naar hondenpapieren. Maar we kwamen dus over de weg. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
pvdhoorn Geplaatst: 31 oktober 2022 Auteur Share Geplaatst: 31 oktober 2022 We zijn in sept van Ancona naar Dürres gevaren. Hebben geen papieren contrôle gehad. We hadden inmiddels wel alle stempels in het hondenpaspoort. Vaccinatiebhondsdolheid, titer bepaling en gezondheidsverklaring. Achteraf viel het dus allemaal mee Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Helma Geplaatst: 13 juni Share Geplaatst: 13 juni Hallo, wij varen in september van Ancona naar Durres met onze Westie. Ontwormen rabies etc is mij bekend daar we al eerder ook naar Engeland zijn gevaren. Dit is alleen een veel langere oversteek. Hond moet in aparte hondenruimte in kennel? Mag hij wel uitgelaten worden? Moet hij een muilkorf op? Kan je wel af en toe gaan kijken bij hem? Ik hoor het graag, groet Helma Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
pvdhoorn Geplaatst: 13 juni Auteur Share Geplaatst: 13 juni Controles aan de grens op hondenpaspoort en vaccinaties is er niet. Zowel aan de Italiaanse of Albanese grens. Wij waren er vorig jaar en voeren met Adriatikferrys. Oude schuit met veel chaffeurs. Als je er van houdt fantasties leuk. Wij hadden een hut waar we de hond gewoon hebben laten slapen. Kan prima niemand heeft er last van. De kennel op het dek boven is echt te slecht voor woorden. Plassen en poepen wordt gewoon op het bovenste dek gedaan. Af en toe komt er iemand met een dweil en een soppie om het op te ruimen. Muilkorf hebben we niet gebruikt. Doet niemand. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Helma Geplaatst: 13 juni Share Geplaatst: 13 juni Ok ik heb nu geen hut geboekt voor ons zelf. Jij adviseert dit wel te doen zodat je hond mee de hut in kan. Daar doet niemand moeilijk over, begrijp ik Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
pvdhoorn Geplaatst: 13 juni Auteur Share Geplaatst: 13 juni Je kan ook met de hond in de gang slapen. Heb ik ook gezien maar lijkt me niet comfortabel Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
pvdhoorn Geplaatst: 13 juni Auteur Share Geplaatst: 13 juni Op de website van Adriatik kan je een hut speciaal voor honden boeken. Wel adviser ik NIET bij direct ferries te boeken. Dat is echt een ramp. Wij boeken altijd bij ferry zelf. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.