Ga naar inhoud

Reizen naar Albanië met hond


pvdhoorn
 Share

Recommended Posts

Wij willen met de hond naar Albanië met de camper. Zijn er mensen met ervaring voor de formaliteiten met de hond. Ik begrijp dat je rabiesvaccinatie moet hebben net titter bepaling. Ook een gezondheidsverklaring die max tien dagen oud mag zijn. De vraag is hoe streng gaat dat allemaal. We willen met de ferry van Ancona naar Durres varen. De titter bepaling duurt echter langer zodat we net tijd tekort komen. Ook de gezondheisverklaing is lasitg, omdat we voor die tij eerst nog naar Italie willen. Heeft ieman ervaring?

Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Wat leuk dat jullie op reis willen met je hond. Ook tijdens de reis kan je hond natuurlijk ziek worden of een ongelukje krijgen. Daar zijn natuurlijk ook dierenartsen te vinden, maar mocht je het prettig vinden om even met een Nederlandse dierenarts te overleggen over je zieke hond dan kun je via mijn website met mij in contact komen.

 

https://dierenkliniekonline.com/

 

Fijne vakantie in elk geval alvast!

Link naar reactie
Share on other sites

  • 7 months later...

Hallo,

wij varen in september van Ancona naar Durres met onze Westie. Ontwormen rabies etc is mij bekend daar we al eerder ook naar Engeland zijn gevaren. Dit is alleen een veel langere oversteek. Hond moet in aparte hondenruimte in kennel? Mag hij wel uitgelaten worden? Moet hij een muilkorf op? Kan je wel af en toe gaan kijken bij hem? Ik hoor het graag,

groet Helma

Link naar reactie
Share on other sites

Controles aan de grens op hondenpaspoort en vaccinaties is er niet. Zowel aan de Italiaanse of Albanese grens. Wij waren er vorig jaar en voeren met Adriatikferrys. Oude schuit met veel chaffeurs. Als je er van houdt fantasties leuk. Wij hadden een hut waar we de hond gewoon hebben laten slapen. Kan prima niemand heeft er last van. De kennel op het dek boven is echt te slecht voor woorden. Plassen en poepen wordt gewoon op het bovenste dek gedaan. Af en toe komt er iemand met een dweil en een soppie om het op te ruimen. Muilkorf hebben we niet gebruikt. Doet niemand. 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 4 months later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...