Ga naar inhoud

Schorsen wegenbelasting en datum APK


HermanT
 Share

Recommended Posts

Goedenavond,

Als je de wegenbelasting schorst gedurende de winterperiode, schuift dan de apk vervaldatum ook op? Zou voor mij goed uitkomen want mijn camper dient gekeurd te worden in augustus en laat dat nu net een maand zijn dat we op pad gaan.

Groet, herman

Link naar reactie
Share on other sites

Als de camper geschorst is kun je op de dag van de apk gewoon naar het keuringsstation. Je hoeft hem niet aan te melden bij de RDW. Wel zorgen dat je op de keuringsdag de afspraak kunt bewijzen. Je kunt tot 2 maanden voor de vervaldatum een nieuwe apk doen. De oude apk datum blijft gehandhaafd.

Link naar reactie
Share on other sites

Klopt, mijne was ook geschorst en dan is APK trouwens niet nodig, ik heb hem dan ook gewoon later laten keuren dan de huidige datum, dan schuift ook de jaarlijkse APK datum op. Let wel je mag 1 dag tijdens de schorsing naar de APK rijden en zoals hierboven vermeld zorg voor bewijs van afspraak(email o.i.d.)

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...