Ga naar inhoud

Startproblemen Fiat Ducato


RonVl
 Share

Recommended Posts

Heb een vervelend euvel aan de camper,Fiat Ducato Hymer B534 uit 1996. Als ik start hoor je een snel tikkend geluid onder het dashboard, motor start niet, er gebeurt niets.  Als ik dan een van de accupolen, de groene, onder de motorkap  losdraai en weer vast, start de motor daarna wel.
Dit geheel komt  7 op de 10 keer voor, andere 3 keer start de motor wel direct.
Wat is hier aan de hand? Defect in startmotor? Startrelais? Of???

 

Accu is een jaar oud. En gezien het feit dat hij af en toe wel direct start, lijkt mij de accu zelf niet het probleem.

Ik ben benieuwd. Groeten Ronald

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 year later...

Startrelais wellicht? Staat te klapperen lijkt het door het tikkende geluid wat je hoort, kan het relais zelf zijn maar ook een van de aansluitingen die gecorrodeerd zijn of iets dergelijks. Dan zal ie het soms wel doen en soms niet. Even de boel op het relais loshalen en schoonmaken, dit ook even bij de accu polen doen. 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Bij de wat oudere auto’s (ook campers) kan het zijn dat de massa van de accu aan het chassis niet meer goed kontakt maakt (tgv corrosie).  Zorg dat de massa weer zeer goed en zonder corrosie verbonden is met het chassis. Maak de massa punten los, verwijder de roest, schuur alles schoon, maakt de massa punten weer vast en bescherm ze tegen vocht (vaseline of bitak). 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...