Ga naar inhoud

Opladen accu's aan de paal.


Jan01
 Share

Recommended Posts

Waarom zie ik de litiumaccu bij aansluiting op 230V niet snel soc 100 aangeven, maar lijkt het erop dat het zonnepaneel deze accu verder langzaam oplaadt? De startaccu zie ik evenmin meteen 13+ volt aangeven, maar gewoon 12,5 a 12,7 volt. 

Link naar reactie
Share on other sites

3 uren geleden, Kees_S zei:

Kan een verkeerde aansluiting zijn, kan ook gewoon de druppelende lading zijn.

 

Bedankt! Ik ben er dus nog niet uit. Als ik bij mijn vorige camper 230 inplugde schoot het voltage van de accu's meteen omhoog. Bij mijn nieuwe camper reageert dan alles normaal, muv de accu's. Kan inderdaad een andere installatie zijn die dan druppellading toepast. Betreft Knaus ti sky 2021. Met litiumaccu.
 

 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 5 months later...
Op 19-7-2021 om 13:36, Jan01 zei:

 

Heb je een lithium lader? Dan is het logisch dat je de spanning niet direct ziet oplopen daar een lithium lader een constante stroom laadt en dus geen constante laadspanning heeft door de lage interne weerstand van een lithium accu loopt de laadspanning nauwelijks op bij inschakelen van de 230v lader. De laad curve van een lithium accu is vrij vlak en de span ING zal dus maar langzaam oplopen afhankelijk van hoever de accu geladen is. 

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...