Ga naar inhoud

katalysator fiat ducato diesel schandaal


leeuw
 Share

Recommended Posts

Camper fiat Ducato 2.3 multijet, euro 6, nieuw in 2019 in Duitsland gekocht, daarna ingevoerd naar Nederland. Deze week op Duitse TV dat katalysator van  o.a. Fiat Ducato van 2014/2020 na bepaalde tijd automatisch uitschakelt en dus veel meer uitstoot dan wettelijk mag. Probleem is dat dit af fabriek ingesteld is. Sjoemel software. Probleem schijnt bekend te zijn, maar Fiat doet er niets aan. In Duitsland lopen reeds een paar procedures. Mijn Fiat garage en camper dealer weten van niets.  Aanpassing zou rond de 7000 euro kosten. Bij niet aanpassing zou camper onverkoopbaar worden. Leverancier van camper is verantwoordelijk, alsook Fiat. Is garantie afgelopen mag klant zelf kosten betalen. Het zou ook bij andere motormerken gelden en gaan om duizenden campers in binnen en buitenland. Wij hebben nog twee maanden garantie!!

Weet iemand hiervan en hoe hier formeel en misschien ook juridisch mee om te gaan. 

www.ardmediathek.de/video/plusminus/dieselskandal-bei-wohnmobilen-mit-fiat-motoren/das-erste/

Hoor graag van jullie

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 months later...

Mooi artikel over duurzaamheid gelezen en daar wil iedere Camperaar wel aan werken. Dit deed mij besluiten om in 2018 mijn camper in te ruilen voor een nieuwe LMC camper met een euro 6 motor van Fiat.Nu blijkt dat Ik belazerd ben geworden bij de verkoop.De software die is geïnstalleerd voor de motor  blijkt gemanipuleerd te zijn en daardoor niet aan de euro 6 richtlijnen te voldoen.Ik dacht goed te doen met het vernieuwen van mijn oude camper.Ik voel me nu belazerd.Ik vraag me af hoeveel kopers er bedondert zijn en hoe zij denken over het bedrog.En wat voor een  alternatieven zijn er.Kan de motor aangepast worden zonder in te leveren op het vermogen van de motor??Mij werd zelfs ontraden om een camper met AD Blue te kopen want de Fiat motor voldeed volledig aan de EURO 6 norm.NKC heeft vragen gesteld aan Fiat maar wachten ook nog steeds op de reactie van FIAT maar die laten wijselijk niets van zich horen.Wel hebben verschillende campermerken gerangeerd dat Fiat heeft gemeld dat er niets aan de hand is.Ik ben niet meer zo goed gelovig zeer zeker niet nu ik gelezen heb dat er via de gerechtelijke macht in Duitsland klagers hun proces gewonnen hebben en in het gelijk werden bekrachtig .Ik maak me dan ook ongerust over de waardedaling van de camper. Dus pas op met investeren in duurzaamheid ik dacht ook goed bezig te zijn .Als koper geniet je dus geen enkele bescherming bij de aankoop van een nieuwe camper in Nederland.

 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...