Ga naar inhoud

Goede ervaringen met Duitse dealer


Jan vS

Recommended Posts

Eind 2019 hebben we een Knaus-camper gekocht bij Daalmann in Wietmarschen. Daalmann is een grote Knaus-dealer. We zijn bijzonder goed voorgelicht, o.a. over de export- en importregels, omdat we de camper te zijner tijd wilden invoeren. In maart 2020 is de camper geleverd. Mede vanwege de Corona-maatregelen besloten we in oktober om de camper eind december 2020 te importeren en opnieuw werden we door Daalmann goed geïnformeerd. Tijdens onze trip eind maart 2021 rammelde er wat op het dak. Toen ik de camper voor een waterdichtheidscontrole naar Bruggink in Almelo bracht, heb ik gevraagd om ook even naar dat rammelen op het dak te kijken. Al snel belde Bruggink met het bericht dat het rammelen van de twee zonnepanelen kwam, die bleken los te liggen. Natuurlijk was het advies om naar Daalmann te rijden, maar vanwege de Corona-maatregelen was dat voor ons eigenlijk geen optie. Bovendien lagen die zonnepanelen los, dus ze zouden sowieso van het dak gehaald zijn. We hebben Bruggink gevraagd om de panelen opnieuw te monteren en tevens wat foto’s te maken van de situatie, opdat ik later e.e.a. per mail zou kunnen melden. Natuurlijk moest deze reparatie betaald worden. Ik heb Daalmann een mail gestuurd met de foto’s en een opgave van de kosten en binnen twee dagen werd ik door de chef werkplaats opgebeld. Zijn tekst kwam ongeveer neer op de boodschap ‘dit mag nooit gebeuren met door ons gemonteerde zonnepanelen, wij nemen de kosten over, stuur me de rekening maar’. Dat vonden we een zeer net gebaar. De andere dag stuurde ik ’s morgens de factuur en ‘s avonds stond het geld al op onze rekening. Ondanks onze bedenkingen vooraf, zijn wij zeer enthousiast over het kopen van een camper in Duitsland, natuurlijk mede door het vertrouwen dat we in de firma Daalmann gekregen hebben. Naar aanleiding van onze losliggende zonnepanelen gaat Daalmann 41 campers die in de dezelfde tijd geleverd zijn, terugroep voor controle. Door deze actie met betrekking tot de zonnepanelen, is ons vertrouwen in Daalmann nog groter geworden. Begin goed, einde goed, al goed. Grt Jan

Link naar reactie
Share on other sites

Dag Dr.Dream, het invoeren is gedaan door een bevriende autohandelaar die heel veel auto's uit Duitsland importeert. Ik heb niet het idee dat ik te veel betaal heb. Maar de informatie die ik van de Duitse dealer kreeg, klopte. Die was goed op de hoogte, wat ik eigenlijk vanzelfsprekend vind. Hij heeft veel Nederlandse klanten.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid