Ga naar inhoud

Van gasboiler naar electroboiler


Annemarie
 Share

Recommended Posts

Sinds kort heb ik een Karmann Davis buscamper met daarin een boiler die op gas verwarmt.  Ik zou graag deze boiler willen vervangen door een elektrische boiler.

Ik ben een alleen gaande camperaar en zal altijd op een camping overnachten, zo niet meerdere nachten staan en dus altijd aangesloten  zijn op elektra.

Als ik de gasboiler blijf gebruiken dan zal ik 2 gasflessen mee moeten nemen maar dat doe ik liever niet aangezien ik de ruimte hard nodig heb. 

Welke gevolgen kan het omwisselen hebben voor het gebruik van de kachel?

 

Link naar reactie
Share on other sites

Op 21-2-2021 om 13:32, mikeanber zei:

hallo allen

dus kunje douce op camping en warm water  voor omwas is er dan ook als je dat zou wilen natuurlijk en verder geen onkoste een fles mee en klaar ben je denk ik

 

Beste Mikeanber, bedankt voor het mee denken. Je hebt me aan het denken gezet.

  • Haha 1
Link naar reactie
Share on other sites

36 minuten geleden, Dr.Dream zei:


Gebruik je alleen gas voor warm water dan kom je met één gasfles ook heel lang uit. Ik zou geen geld uitgeven aan een E-boiler.
Je zet de gas boiler even 10 minuten aan voordat je hem nodig hebt en daarna weer uit. Kan helemaal geen kwaad of schade aanrichten. En op de camping douchen en omwassen mag je dan toch, ook al heb je geen E-boiler. En bedenk, een E-boiler doet het onderweg niet en een gas boiler wel.

Beste Dr. Dream, bedankt voor je advies. Je hebt inderdaad helemaal gelijk om de boiler te gaan gebruiken op de manier zoals je hebt geadviseerd. Eigenlijk deed ik dat ook al op die manier met de el. boiler in onze caravan. Ik hou het geld dus maar in de portemonee!

  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...