Ga naar inhoud

Advies aan het bestuur van NKC nav drama met de upgrade van de Campercontact app


Re_Ne
 Share

Recommended Posts

Beste ontevreden Campercontact gebruikers,

 

de huidige amateuristische NKC Iteërs hebben er nog steeds geen kaas van gegeten hoe een app te ontwikkelen die duidelijk beter en handzamer is dan de oude. Uiteraard ben ik op het internet in het camperapp-bos op zoek gegaan naar beter ontwikkelde camper-app.

Mijn keuze is daarbij gevallen op de Stellplatzführer app., inmiddels gebruik ik deze veelvuldig en ben daar uiterst tevreden over.

Het contact met de medewerkers is uiterst behulpzaam, vriendelijk en zij hebben een echt een luisterend oor.

Inmiddels heb ik mijn NKC lidmaatschap opgezegd, maar dat zal het NKC Bestuur een biet zijn.

Tot slot wens ik u allen succes in de strijd om de oude Campercontact app op het internet terug te krijgen.

 

Stellplatzführer.jpg

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 months later...

Tjee, wat zijn er veel zure forumleden. Misschien ben ik nog te kort op deze site en te onbevangen, maar ik zie hier veel negatiefs. En dit item spant toch wel de kroon. 

 

Voor de mensen bij wie het glas half leeg is geraakt: tijd om de camper weer eens uit de stalling te halen en te genieten van de vrijheid die wij camperaars hebben.

 

Een mooi camperjaar toegewenst.

Link naar reactie
Share on other sites

Lidmaatschap NKC heeft niets te maken met wel of niet genieten van camperen.

Het gaat de kwaliteit van de vereniging. Is het Bestuur werkelijk geïnteresseerd in de leden of runnen ze de vereniging als een commercieel bedrijf? Het lijkt steeds meer op het laatste. 

Link naar reactie
Share on other sites

3 uren geleden, Bombus zei:

Tjee, wat zijn er veel zure forumleden. Misschien ben ik nog te kort op deze site en te onbevangen, maar ik zie hier veel negatiefs. En dit item spant toch wel de kroon. 

 

Voor de mensen bij wie het glas half leeg is geraakt: tijd om de camper weer eens uit de stalling te halen en te genieten van de vrijheid die wij camperaars hebben.

 

Een mooi camperjaar toegewenst.

We zijn niet zuur, we zijn gewoon ontevreden over de NKC. Het programma Campercontact werkte prima, maar moest zo nodig door een stel prutsers vernieuwd worden. Dit is op zich prima, als het goed was gedaan. Dit is echter niet het geval, het functioneert nog lang niet als vanouds, en met onze opmerkingen wordt niets gedaan. Dit kun je in dit draadje teruglezen. Dit heeft verder niets met halflege glazen te maken, wij willen gewoon weer een goed programma terug.

Verder blijven ook wij gewoon van onze vrijheid genieten en wensen ook iedereen een aangenaam camperjaar.

Link naar reactie
Share on other sites

In de 11 reacties die je tot nu toe hebt gegeven ben ik nog niet één reactie tegengekomen waarop je inhoudelijk met verbeteringen aankomt of waar het op dit moment nog aan schort. Veel verder dat het allemaal prutsers zijn kom je eigenlijk niet. Daar kan je als ontwerper van de app niet veel mee.

Link naar reactie
Share on other sites

Verbeteringen, eigenlijk herstellen wat we in de oude app wel hadden:

1) sneller openen en dan direct kunnen zien waar je rijdt met in die omgeving aanwezige campings/Kamperplekken.

2) de irritante doorlopen in het getoonde beeld als je iets wilt verschuiven(Swipen heet dat?) 

3) bij de minste geringste aanraking is alles weg en kan je weer over nieuw beginnen.

Kortom; de app is absoluut niet gebruiksvriendelijk en er wordt niet naar de leden geluisterd!

Link naar reactie
Share on other sites

17 minuten geleden, CaradoT135 zei:

In de 11 reacties die je tot nu toe hebt gegeven ben ik nog niet één reactie tegengekomen waarop je inhoudelijk met verbeteringen aankomt of waar het op dit moment nog aan schort. Veel verder dat het allemaal prutsers zijn kom je eigenlijk niet. Daar kan je als ontwerper van de app niet veel mee.

Inhoudelijke reacties heb ik gegeven via de Feedback van Campercontact, dat heeft hier geen enkele zin. 

Link naar reactie
Share on other sites

Reacties geven in dit forum heeft sowieso maar betrekkelijk effect. Zoals vaker aangegeven leest en reageert het NKC niets op dit forum. Ofwel en als bekend: dit forum is destijds bewust afgesplitst van de NKC website omdat het NKC klaarblijkelijk niet geassocieerd wil worden met wat hier in de verschillende onderwerpen geventileerd wordt. Dit forum waarop een NKC sticker is geplakt lijkt in die zin het afvoerputje van de organisatie zodat de originele NKC website mogelijk verschoont kan blijven van commentaar.

 

Dus voor een ieder die zich binnen dit forum tot de NKC organisatie denkt te kunnen richten: Het is roepen in de woestijn.


Wat betreft de NKC organisatie zelf krijg ik soms het idee dat de stuurlui hier hoofdzakelijk uit conservatieve bestuursleden met oogkleppen op bestaat. 
Als ik de verschillende verhalen hoor en lees over wat leden anders, of beter willen zien, of op z’n minst met het NKC besproken willen hebben, dan is het effect vrijwel altijd dat de deur gesloten blijft. Er komt simpel geen reactie.

 

De CamperContact app idem: het NKC heeft de bouw en het onderhoud van deze app uitbesteed, op zich niks mis mee maar als er vervolgens behoorlijk veel opmerkingen over deze app komen en ook daar lijkt men de ogen voor te sluiten dan ontstaat ongenoegen tussen de (grif) betalende NKC leden die hun vertrouwde app missen.

Het NKC lijkt daardoor op ons landsbestuur waar voor ons de beslissingen worden genomen, daarvoor ons geld wordt uitgegeven en waarbij kritiek van de burger wordt genegeerd, wat vaak tot massaprotesten leidt.

 

Link naar reactie
Share on other sites

18 uren geleden, Bombus zei:

Tjee, wat zijn er veel zure forumleden. Misschien ben ik nog te kort op deze site en te onbevangen, maar ik zie hier veel negatiefs. En dit item spant toch wel de kroon. 

 

Voor de mensen bij wie het glas half leeg is geraakt: tijd om de camper weer eens uit de stalling te halen en te genieten van de vrijheid die wij camperaars hebben.

 

Een mooi camperjaar toegewenst.

Ik denk dat je inderdaad te kort op deze site bent. Wanneer je wat langer het doen en laten van de NKC volgt, word je vanzelf ontevreden. Ontevreden is overigens, zoals eerder verwoord, iets volstrekt anders dan zuur.


En wat het camperen betreft, dat lukt me uitstekend naast het ontevreden zijn over de NKC, die - vanuit haar vesting in Soesterberg - neerkijkt op het gepeupel dat lid is van de club.

 

Ook voor jou een fijn camperjaar gewenst!

aangepast door Adriatik
Link naar reactie
Share on other sites

Te nieuw en onbezonnen wellicht nog? Ik zie inderdaad dat de NKC Moderator voor het laatst in 2020 heeft gereageerd en dit sinds 2019 drastisch aan het afbouwen is. Indien er een reactie van de NKC wordt verlangd, dan kan dit, volgens de site, bij voorkeur door te bellen. Buiten kantoortijden kan een contactformulier worden ingevuld. Dit lijkt me als leek een goede werkwijze. Mits dit werkt natuurlijk. Ik kan me goed voorstellen dat de NKC niet reageert op ieder zinnig (en onzinnig) bericht. 

 

Bellen heb ik niet gedaan (nu buiten kantooruren), maar ik wel het contactformulier ingevuld (gevraagd naar hun werkwijze over contact met leden c.q. opmerkingen op het forum. Eens zien wanneer ik een reactie krijg. 🙂

Link naar reactie
Share on other sites

Wanneer de NKC hier een rubriek ‘Tips voor de NKC’ opent, mag je toch verwachten dat de NKC deze rubriek volgt en er op reageert? Nu word je door de NKC uitgenodigd om tips te geven, maar vind de NKC het niet nodig er iets mee te doen. Het heeft zelfs de schijn dat deze rubriek niet eens wordt gelezen! Dan is deze rubriek slechts een zoethoudertje en neem je je leden niet serieus. Ik vind dat echt schandalig! 

Link naar reactie
Share on other sites

Ook ik heb ooit een keurige e-mail aan de NKC organisatie gestuurd waarin ik mijn zorgen uitte over het NKC forum wat zonder enig toezicht een stuurloos schip vol commentaar, verwijten en verwensingen aan hun adres lijkt. Of men hiervan op de hoogte is en of men voornemens is om actieve moderators toe te gaan wijzen.

Geheel des NKC is hier nooit een reactie op gekomen, wat ik persoonlijk best als vervelend heb ervaren. Op deze manier snap ik dat bepaalde leden roepen dat het NKC bestuur uit een ivoren toren regeert en vooral zelf bepaald wat ze doen, wie ze aandacht geven en waarop gereageerd wordt.

 

Het NKC doet het op een hoop vlakken best leuk wat ongetwijfeld door vele leden wordt gewaardeerd. Het zou het NKC sieren als ze daarnaast sowieso serieus op commentaar in zouden gaan, al is het maar met een goedwillende reactie, zonder gelijk te acteren. Radiostilte daarentegen geeft juist nog meer ongenoegen waardoor men aannames gaat doen en plausibele conclusies kunnen ontstaan.

 

Link naar reactie
Share on other sites

Ik heb in verleden gebeld en gemaild en dan lag het altijd aan mijn telefoon.....

Ik ben daar mee gestopt.

Ik gebruik de app nog steeds bij gebrek aan goed alternatief. Alternatieven komen in deze discussie al wel voorbij maar daar schiet mijn IT vaardigheid weer bij te kort. Oude app was geweldig maar ja, resultaten uit het verleden geven ook bij NKC geen garantie voor de toekomst! Jammer.

Link naar reactie
Share on other sites

Ook ik heb destijds diverse pogingen ondernomen om in contact te komen over de nieuwe app. Er zaten veel bugs in en deze was onbruikbaar. Vooral als je veel gebruik maakte van de oude was dit een enorme ergernis onderweg.
Inmiddels zijn er diverse updates geweest en ik moet zeggen dat de app voor mij prima werkt (IPhone)en alle functies kent welke ik in het begin gemist heb. Jammer van de gebrekkige communicatie maar met de huidige app ben ik zeer tevreden, evenals de gehele organisatie. Voor de volgende keer zou het beter zijn een groep ervaren gebruikers mee te laten denken en en te laten testen. Ik houd mij aanbevolen…

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

Dit Forum:

Tips voor de NKC

Het forum van de NKC is er voor camperaars om onderling ervaringen en meningen uit te wisselen, een gesprek aan te gaan. De rol van de NKC op het forum is deze conversaties te modereren, niet om antwoorden te geven. Wil je vragen stellen, een tip geven of een gesprek aangaan met vertegenwoordigers van de NKC, maak dan gebruik van een van de mogelijkheden op de contactpagina op nkc.nl. contactformulier

 

De bedoeling van dit forum is dat wij als leden onder elkaar informatie uitwisselen. Het hoofdstuk Tips voor de NKC is mij niet echt duidelijk. Wat gebeurt met de tips die hier geplaatst worden? Hoe weten wij dat onze tips gelezen en misschien ter harte genomen worden? 

 

Uit bovenstaande reacties blijkt dat het sturen van een email of gebruik van het contactformulier ook geen reactie opleveren. Hoe moet je dit als betalend lid van een vereniging nu interpreteren? Als je zelfs niet in contact kunt komen met je vereniging, zijn wij als leden nog van enige betekenis of uitsluitend een makkelijke bron van inkomsten? 

 

Natuurlijk staat het iedereen vrij hier op te houden met (zinloos) klagen en het lidmaatschap op te zeggen. 

 

Mijn enige afweging is de verzekering van de camper.

Kan ik deze elders onder gelijke voorwaarden ook krijgen?

Voor zover mij bekend zijn de schadeafwikkelingen door NKC Verzekeringen wel goed.

 

De app Campercontact gebruik ik alleen nog bij uitzondering (daarvoor hoef je geen lid te zijn)

Als alternatief heb ik park4night. Even wennen maar er staan veel meer locaties in. Ook parkeerplaatsen waar je kunt overnachten. Navigatie vanuit de app is voor mij overbodig, gaat sneller en beter mbv TomTom.

 

Zo maakt ieder zijn afwegingen.

Link naar reactie
Share on other sites

Update:

Krijg nou wat! Ik heb gisteren keurig antwoord gekregen op mijn vraag die ik hen 7 januari heb gestuurd over contact en bereikbaarheid:

 

Beste heer/mevrouw
 
Het forum van de NKC is er voor camperaars om onderling ervaringen en meningen uit te wisselen, een gesprek aan te gaan. De rol van de NKC op het forum is deze conversaties te modereren, niet om antwoorden te geven. Wil je vragen stellen, een tip geven of een gesprek aangaan met vertegenwoordigers van de NKC, maak dan gebruik van een van de mogelijkheden op de contactpagina op nkc.nl. contactformulier 
 
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Heeft u nog vragen, dan kunt u gerust contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,
 
Team Service & Contact
bgZCBx3LMYLvCCzlAeC6Ewa-eemd6bVZYa8y9hN-IueAWWEqEH5sZdvJ1rl8w6m7PEO19jNOomgaQc1z6F6Z3Ar9lkVP2hI9pfg9yc1kLyvQ6BB0bnedPpNrRYJn88432h5Qyf3Z9jNB8nZtvQNKC Europa’s grootste camperclub
www.nkc.nl
033 - 467 70 70
info@nkc.nl
 
 
 
Een vrij algemeen antwoord, dat wel. Ik zie zelfs aan het telefoonnummer dat ze geprobeerd hebben me te bellen..! Ik ben nieuw op dit Forum, maar zie (nu??) dat de NKC gewoon bereikbaar is hoor. 😃👍🏻
 

 

 

 

Hallo @Re_Ne, ook om mijn mail richting NKC, over de slechte contacten is tot nu toe niet gereageerd... Slechte zaak natuurlijk, maar lidmaatschap opzeggen is bij mij niet aan de orde. Alleen het blad dat je krijgt vind ik de contributie al waard, eerlijk gezegd. Ook hun site zit goed in elkaar en ik kan lezen en schrijven met de app Campercontact. 

 

Maar als je voornamelijk bij de club blijft vanwege de verzekeringen, kijk dan eens hier: 

 

aangepast door Bombus
Link naar reactie
Share on other sites

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...