Ga naar inhoud

Advies route ivm gewicht/overbelading camper

Recommended Posts

Hallo,

We willen over 2 weken naar het Gardameer reizen met onze camper. Deze is, net als vele campers,  al snel iets boven het toegestane gewicht ivm zonnepanelen, schotel, etc.... 

Zelfs met vrijwel lege tank en bijna geen water mee is het niet te doen om onder die 3500 KG te blijven, ook omdat passagiers worden meegerekend in het gewicht. 

Nu vragen we ons af of het verstandiger is om via Zwitserland of Oostenrijk naar het Gardameer te gaan.  Heeft iemand ervaring/tips over de controle hierop in deze landen? En hoe er wordt gereageerd wanneer er sprake is van wat overbelading? (boete of ook uitpakken, niet meer verder mogen reizen, etc.... )

Groeten Ellen en Paul 

alen Ze zijn in alle twee de landen streng en zou maar uitkijken met over de grens te gaan met over belading Oostenrijk kan je over de weegbrug laten rijden ,en Zwitserland  is ook moeilijk ,en wat bovenstaand word geschreven met problemen met u verzekering kan u ook aangerekend worden ,dus het beste is om de camper te laten opwaarderen naar een hoger laadvermogen ,Ik zelf heb een camper met een laadvermogen tot 4800 kg ,dan heb je nergens problemen ,maar je camper moet er geschikt voor zijn ,en uiteraard minimaal een groter rijbewijs halen , een goede raad van een gepensioneerd internationaal  trucker 

aangepast door Hymer
15 uren geleden, Adriatik zei:

Ik heb geen ervaring, maar ik denk echt dat de belangrijkste tip is om te zorgen dat je niet overbeladen bent. Veiligheid (voor jezelf én voor andere weggebruikers) is véél belangrijker dan het voorkomen van een boete of andere problemen. 

Wij gaan ook voor veiligheid, dat staat altijd voorop. Maar wij zijn, net als de meesten, altijd iets te zwaar vanwege schotel, zonnepanelen, ed. 

2 uren geleden, overbelading zei:

Dank voor de tips! We gaan  zoeken naar de beste en vooral  meest veilige oplossing! 

Dat is de camper opwaarderen naar een toelaatbaar gewicht dat niet overschreden wordt.
En ik zou maar wegblijven in Zwitserland en Oostenrijk want die controleren veelvuldig en hebben ZERO tolerantie. In Oostenrijk liggen overal weeglussen en ze halen je subiet van de weg. En dan ben je ook nog "Mautsünder" want boven de 3500 Kg geldt het vignet niet.
Dus of opwaarderen, of omrijden via Frankrijk.

Je weet dat je te zwaar bent en wil er toch mee op pad, is vragen om problemen...... groter rijbewijs halen en camper opwaarderen als mogelijk anders andere camper, simpel, je wist dit neem ik aan toen je een camper ging kopen. Klinkt lullig maar als je geen gezeik wil zeker in AU en CH want daar hang je gewoon!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...