Ga naar inhoud

Kunststofgasflessen vullen in Scandinavië


RTB
 Share

Recommended Posts

Concreet de vraag;

Hoe zijn de ervaringen in scandinavië met het laten vullen van kunststofgasflessen met propaan?

 

In mijn zoektocht naar de vraag of kunststof gasflessen te vullen zijn in Scandinavië. Heb ik enkel 'verouderde' uitspraken gevonden over het vullen van stalen flessen.  Antwoorden gingen daarbij van moeilijk naar makkelijk en zelfs adviezen om ter plekke dure flessen aan te schaffen. Afwijkende aansluitingen is mij bekend alsmede lijsten/websites met vullocaties. Het blijft daardoor erg grijs of ik met kunststofflessen vlekkeloos op pad kan gaan.

 

Kortom; wie kan zijn ervaringen hiermee delen of juist zijn onderbouwing delen waarom hij/zij géén kunststofgasflessen mee heeft genomen?

Link naar reactie
Share on other sites

Scandinavië is een rekbaar begrip, welk land bedoel je? 

Dit zijn bv de mogelijkheden in Zweden;

Brantevik, Branteviks Akeri Ab, tel. (0414) 220 31.Eskilstune, Axel Barkman AB, Kungsgatan 87, tel. (016) 51 01 90.
Falun, Gasbolaget HB, Ragvaldsberg 56, tel (023) 77 10 43.
Gällivare, AGA-gasdepa, Industri-gatan.
Göteborg, AGA Gas AB, Arendal, Oljevagen, (031) 54 69 98.
Jönköping, Kemgas, tel. (036) 12 36 02.
Kattarp, Jörnello Försäjnings AB, Hasslarpsvägen 3, tel. (042) 20 66 33.
Karlstad, Lööfs Gasol AB, Hagalundsv. 27, tel. (054) 85 44 50.
Malmö, AGA Gas AB, Sandsjögatan 1, tel. (040) 28 38 00.
Mora, Norsk Hydro Olje AB, Dössjonvägen 21, tel. (0250) 59 20 30, richting Malung, linksaf industrieterrein op; Gävleborgs Petroleum, tel. (0250) 178 50.Ol, AGA, (alleen omruilen).

Link naar reactie
Share on other sites

41 minuten geleden, Adriatik zei:

Ik heb .... een buitenaansluiting heb.

Beste Adriatik;

Ik maak hierbij op dat de vuller nooit zicht heeft gehad op het type gasfles en de buitenaansluiting per definitie als geaccepteerd werd? Ik ben dus benieuwd of ik met een los flesje terecht kan. Wie weet kan iemand hierop aanvulling geven?

 

53 minuten geleden, FJC48 zei:

Scandinavië is een rekbaar begrip, welk land bedoel je? 

Dit zijn bv de mogelijkheden in Zweden;

Brantevik, Branteviks Akeri Ab, tel. (0414) 220 31.Eskilstune, Axel Barkman AB, Kungsgatan 87, tel. (016) 51 01 90.
Falun, Gasbolaget HB, Ragvaldsberg 56, tel (023) 77 10 43.
Gällivare, AGA-gasdepa, Industri-gatan.
Göteborg, AGA Gas AB, Arendal, Oljevagen, (031) 54 69 98.
Jönköping, Kemgas, tel. (036) 12 36 02.
Kattarp, Jörnello Försäjnings AB, Hasslarpsvägen 3, tel. (042) 20 66 33.
Karlstad, Lööfs Gasol AB, Hagalundsv. 27, tel. (054) 85 44 50.
Malmö, AGA Gas AB, Sandsjögatan 1, tel. (040) 28 38 00.
Mora, Norsk Hydro Olje AB, Dössjonvägen 21, tel. (0250) 59 20 30, richting Malung, linksaf industrieterrein op; Gävleborgs Petroleum, tel. (0250) 178 50.Ol, AGA, (alleen omruilen).

Beste FJC48,

Zoals gezegd; Gaat het mij om ervaringen binnen de landen die in Scandinavië liggen. Heeft de betreffende persoon ervaringen uit één of meerdere landen dan ben ik daar ook bij gebaat. Dank voor het lijstje. Zoals gezegd; zijn dit soort adressen al goed vindbaar en daarmee voor mij nu niet relevant. Tenzij je me letterlijk verteld; "hier kan en heb ik of weet ik dat er een kunststofgasfles bij gevuld kan worden". Kan ik dus in Scandinavië net als stalen flessen kunststof flessen vullen of kijkt men er daar anders tegenaan?

Link naar reactie
Share on other sites

6 uren geleden, RTB zei:

Beste Adriatik;

Ik maak hierbij op dat de vuller nooit zicht heeft gehad op het type gasfles en de buitenaansluiting per definitie als geaccepteerd werd? Ik ben dus benieuwd of ik met een los flesje terecht kan.

Dat klopt. Overigens, de vuller ben ikzelf.

Ik kan je overigens aanraden een buitenaansluiting te laten maken. Daar heb je (vrijwel) overal plezier van.

Link naar reactie
Share on other sites

Wij hebben vorig jaar (2022) de Benegas flessen (10kg) laten vullen in Noorwegen bij een tankstation waar ze dus ook gas verkopen.

Ze hebben daar alleen propaan wat ze ook LPG noemen (liquid propane gas).

Dat is dus anders als hier, waar het ook LPG heet, maar dat is Liquid Petrol Gas en dat is een mix van propaan en butaan

 

De fles werd getest en gevuld op gewicht. Scheelt de helft van de prijs 😁

 

Alles geen probleem en netjes geholpen👍

 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...