Ga naar inhoud

123schoonwatertank reiniger en schuim uit de kranen

Recommended Posts

Ik heb de schoonwatertank gereinigd met 123 schoonwatertank reiniger en dit volgens de instructie van de fabrikant.

ik heb het leidingsysteem nagespoeld met 120 liter water en er komt nog steeds (weliswaar weinig) schuim uit de kranen.

De fabrikant meldt niets over naspoelen.

Wie heeft hier ook ervaring mee en kan ik nu het water nog wel gebruiken als drinkwater?

Link naar reactie

Wij drinken ook geen water uit de schoonwatertank, in de meeste gevallen te lauw. Maar koffie, thee, en al het andere waarvoor je water nodig hebt halen we uit de schoonwatertank, al 20 jaar, zonder bacterie houdende filters.

aangepast door CaradoT135
  • Like 1
Link naar reactie

Ik heb ondertussen via Obelink antwoord gekregen van de fabrikant. Die meldt dat het kan zijn dat product resten blijven zitten in de chiffons en de bochten van de leidingen en dat dan 120 liter naspoelen niet voldoende is.

Ik ga het dus nog paar keer naspoelen maar ik vind het dan toch een beste klus om dit een aantal keer per jaar te doen.

Enfin ik wil echt het schoonwater blijven gebruiken voor koken en thee / koffie want waar heb ik anders die hele installatie voor 🙂

Dank voor jullie reacties.

PS, op de verpakking staat 95% biologisch afbreekbaar ... en ... voorkom lozing in het milieu want schadelijk voor in het water levende organismen met langdurige gevolgen...tja 

Link naar reactie

Dan doen we hetzelfde, alleen gebruik ik geen filters of andere kant en klare reinigers, ik gooi een buisje Steradent in een kwartvolle watertank. Zet vervolgens alle kranen een tijdje open en laat vervolgens de boel een paar uur staan. Daarna de zelfde handeling nog eens en vervolgens de tank leeg laten lopen. Spoelen met een schoon water en wij kunnen weer een jaar verder.

Door het koken zal er toch al weinig aan schadelijke bacteriën in het water zitten.

Link naar reactie

idd water gewoon goed koken voor koffie/thee e.d, voor eten koken kookt het zowiezo lang genoeg, voor drinken gebruik ik flessenwater. Douchen gewoon op de hoogste boiler stand op 60 gr om legionella te voorkomen.

aangepast door HymerBoy
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...