Ga naar inhoud

Heeft iemand ervaring met het plaatsen van een camera in een nummerplaathouder(achter)?


Josh1
 Share

Recommended Posts

Wij hebben een half integraal camper van Chausson.

Hier zit een achteruitrijcamera camera op, maar eigenlijk wil ik ook gewoon achter de camper kijken.

Ik zie op internet een camera in een nummerbordhouder met een eigen wifi, zodat je die op een app op je telefoon kunt zetten.

Ik vroeg mij af of iemand hier ervaring mee heeft of een andere oplossing weet.

 

bedankt,  Jos van der Heijden

Link naar reactie
Share on other sites

Dit soort Wifi achteruitrijcamera's zijn ontwikkeld om te voorkomen dat je draden door de auto of camper moet trekken voor het videobeeld. Dit is in sommige situaties erg lastig, tijdrovend, of misschien niet te doen door gebrek aan kennis en kunde.

De voeding die deze camera nodig heeft kun je bijvoorbeeld van een achterlicht aftakken, als het bewuste licht maar altijd aanstaat tijdens het rijden. Anders heb je vanzelfsprekend geen beeld. Eenmaal onder spanning kun je met een app op de smartphone de beelden bekijken, of vaker, via een bijgeleverd LCD kleurenscherm met hierin c.q. hier los bij de Wifi ontvanger. Houd er alleen wel rekening mee dat Wifi signalen radiosignalen zijn en verstoort kunnen worden door tal van externe invloeden. Het kan gebeuren dat het beeld hierdoor soms of continue storing heeft, of dat het Wifi signaal soms wegvalt en je geen beeld meer hebt. Dat is het nadeel van draadloos.

 

Er zijn optioneel ook duo camera's in 1 behuizing voor achterop de camper, twee camera's die elk in een eigen kijkrichting ingesteld kunnen worden. Aan de camera's zitten vanzelfsprekend 2 videokabels voor beiden camera's. Deze sluit je aan op de video ingangen van de radio. Heb je geen dubbele video ingang op de radio dan neem je een video omschakelkastje om tussen de beelden te schakelen. Heb je geen radio met aparte video ingangen, of wil het beeld continue zien dan neem je een los beeldscherm waarop je kunt schakelen tussen de twee beelden, of je neemt twee losse schermen zodat je beiden beelden continue en tegelijk kunt bekijken.

Via deze link zie je hoe het inbouwen in zijn werk gaat, aangesloten op een camperradio met twee video ingangen: 

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

Een beetje vreemde post, Quote:  "Hier zit een achteruitrijcamera camera op, maar eigenlijk wil ik ook gewoon achter de camper kijken".  Euhh, dat kan toch gewoon of begrijp ik iets niet?? Daar is die camera toch voor!!

 

Wat betreft zo een wifi nummerplaat camera:

Ik had zo een wifi camera op de nummerplaat op mijn vorige camper, bespaar je het geld, is chinees drama, nagenoeg geen ontvangst en dat op een 6m camper. Ik had hem idd op de 12V van de achterlichten aangesloten maar de wifi verbinding is absoluut niet stabiel dus valt steeds weg. Duurt ook lang voor je eindelijk beeld heb. Op mijn huidige camper heb ik gewoon een camera op het navigatie scherm, schakelt in zodra je de achteruit versnelling kiest, perfect. Maar waarom wil je dit omdat je al een camera hebt?  Om tijdens het rijden achter je te kijken? Is voor mij in ieder geval totaal geen meerwaarde.

aangepast door HymerBoy
Link naar reactie
Share on other sites

15 uren geleden, CaradoT135 zei:

Waarom gebruik je die achteruirrijcamera niet om gewoon achter de camper te kijken?

TS bedoelt mogelijk dat zijn achteruitrijcamera wel naar achteren kijkt maar hoofdzakelijk naar beneden en niet echt naar achteren.

Het is in die zin dus geen echte vervanger van een achteruitrijspiegel, wat sommige mensen prettig vinden met een bus of camper.

 

Mijn advies is ook om de Chinese Wifi camera's te mijden en voor een bedrade optie te kiezen.

Ik heb een bedrade Chinese achteruitrijcamera van €35,00 op de werkbus, dus in die zin een dure. Perfect breed kleurenbeeld.

Zowel de hele bumper is te zien, als ook de weg er achter, zeker voor 100 meter. En daarbij is de camera ook erg lichtgevoelig.

 

Onze Waeco "officiële camper achteruitrijcamera" met verwarming en geluid (als dit is aangesloten) presteert in die zin echt minder.

Het beeld is al snel zwart/wit door te weinig licht, de resolutie/beeldscherpte is mager en de brede- plus hoge kijkhoek is minimaal.

Misschien dat ik hier de cameramodule nog eens uithaal en vervang voor ook zo'n Chinees model. 

 

aangepast door Camper-T
Link naar reactie
Share on other sites

Beste Josh,

 

Als navigatie gebruik ik Garmin Camper 780 hierop kan je een BC 40 camera van Garmin aansluiten via Bluetooth. Batterijen camera gaan ongeveer 3 tot 4 maanden mee.

 

Bij levering camera zit kentekenplaat houder waarin ook de camera past. Camera werkt ALLEEN met een Garmin navigatie

 

Kost wel wat zo'n hele set, maar werkt uitstekend.

 

https://www.garmin.com/nl-NL/p/591686/pn/010-01866-11

 

 

  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...