Ga naar inhoud

Gebruikte camper kopen in Duitsland en wat er zoal bij komt kijken. (de valkuilen)


Eitilop
 Share

Recommended Posts

11 minuten geleden, Roelof zei:

Duidelijk. Weer wat geleerd. Dat maakt m.n. het transport van Duitsland naar Nederland eenvoudiger.

 

En die mogelijkheid bestond 4 jaar geleden dus inderdaad nog niet.

 

Maar kennelijk kun je dit zelf als particulier dus ook regelen gezien Hymerboy zijn reactie.

Dat denk ik niet, dit mogen alleen bedrijven, die hiervoor goedkeuring hebben

Link naar reactie
Share on other sites

2 uren geleden, Roelof zei:

Maar kun je dat als particuliere koper ook zelf regelen op die manier? Of kan dat alleen een bedrijf met een ingang bij de RDW?

Het bedrijf door wie wij de camper hebben laten invoeren, rade ons aan om niet een particuliere camper te kopen. Je kan er beter een bij een bedrijf opzoeken. Wij hadden een dealer gevonden die een mooie camper had staan. En om voordelig uit te zijn in Duitsland  moet de camper minstens 6000 km gelopen hebben anders is het niet rendabel. 

Link naar reactie
Share on other sites

Op 17-1-2023 om 21:09, Irene1 zei:

Dit is volledig legaal, kijk maar op zijn website. Door de coronaperiode hebben de import bedrijven toegang gekregen tot de website van RDW zodat er niet met campers en auto gewacht hoef te worden op RDW. Hun vullen ook zelf alle gegevens in. Er is niets illegaal aan. Hij neemt contact op met de dealer waarvoor ik dan een machtiging moet geven. en dan handelt hij het met de dealer af. Na 3 weken krijg je bericht van de belastingdienst en als je de BPM betaald hebt krijg je met 2 dagen kentekenbewijs toegestuurd. Wij zijn toen met kentekenbewijs naar bedrijf gegaan om kentekenplaten te laten maken en konden dus de volgende dag naar Duitsland om camper op te halen. De  rekening van Auto import Coach kregen wij pas achteraf en van de 550 euro die we moesten betalen kregen we netjes het een credit voor de kentekenplaten.


Wij hebben dat ook zo gedaan via de WC-eend (wat een azijnlucht hier) en betaalden 470,- euro, inderdaad excl. de kentekenplaten die wij zelf aanschaften voor 30,- euro bij Heuts automaterialen.
 

aangepast door Broers Joske
  • Like 1
  • Haha 1
  • Sad 1
Link naar reactie
Share on other sites

Zowel onze 1e als onze huidige camper hebben wij particulier gekocht. En beide keren is het prima uitgevallen. De 1e hebben we in Nederland gekocht, onze huidige in Duitsland. Bij de 1e heb ik een aankoopkeuring laten doen. Bij de aankoop van onze huidige vertrouwde ik op mijn eigen kennis. Bij de bezichtiging had ik zelf wel een vochtmeting gedaan. 

Link naar reactie
Share on other sites

3 uren geleden, Irene1 zei:

Het bedrijf door wie wij de camper hebben laten invoeren, rade ons aan om niet een particuliere camper te kopen. Je kan er beter een bij een bedrijf opzoeken. Wij hadden een dealer gevonden die een mooie camper had staan. En om voordelig uit te zijn in Duitsland  moet de camper minstens 6000 km gelopen hebben anders is het niet rendabel. 

Wat een onzin, ik heb al mijn campers bij particulieren in DE gekocht, vraag naar een complete historie en doe research of laat hem keuren als je twijfelt. Scheelt toch een paar duizend dan bij een bedrijf/handelaar. Onlangs een vrij verse camper gekocht uit 2020 met slechts 11k km, historie en onderhoud klopte, verder navraag gedaan waar de camper in onderhoud en gekocht is. Motor uitgelezen en km stand in de ECU klopte. Schade verleden kan je opvragen via het chassisnummer, was ook negatief. Alles was sluitend dus waarom dan bij een bedrijf? 

aangepast door HymerBoy
Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 months later...

ik doe altijd een aanbetaling en idd spoedoverboeking op moment van overname, even bakkie koffie doen en het geld staat erop, wel van te voren even met de bank afspreken zodat het bekend is, scheelt gedoe zeker als het bedrag >50k is. 

Cash heb ik ook gedaan als het <20k was.

aangepast door HymerBoy
Link naar reactie
Share on other sites

Ja in de huidige gekke markt altijd van thuis uit zsm een aanbetaling doen en het bedrag daarvan afstemmen op de rest van de betaling zodat dit een rond bedrag is dat je maximaal per dag mag overboeken. Vervolgens dit bij de bank aankondigen en ter plekke nadat je de originele papieren bezit de bank een spoedoverboeking laten doen. Zou dat een dag duren, neem dan een nacht een hotelletje of vraag de verkoper of je die nacht zonder sleutels al in de camper mag slapen.
 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...