Ga naar inhoud

Nimmer Hymer


campaan
 Share

Recommended Posts

Ook al 10 jaar Hymer Tramp 674 CL, op Fiat Ducato 130 Multijet. Nu 90.000 km gereden, jaarlijks minstens 15 weken in gebruik. Nooit geen bijzondere problemen gehad. Behalve de normale dingetjes die je thuis ook hebt als je een auto, een keuken, een badkamer, een zithoek én een slaapkamer koopt en gebruikt.
Ergernis is wel ontstaan door het gepruts van een niet vakbekwame Hymer-dealer, maar dit stond los van het merk Hymer. Is overigens intussen ook geen Hymer-dealer meer.

Link naar reactie
Share on other sites

Laatste 2 berichten hebben betrekking op campers van zo'n 10 jaar oud. En ik denk dat juist daar het verschil in zit. Toen was  Hymer nog zelfstandig en bouwde goede campers. Alhoewel de B-serie modeljaar 2007/2008 ook niet best waren.

 

Maar de laatste jaren lijkt de kwaliteit duidelijk minder te zijn. Waarschijnlijk veroorzaakt door de schaalvergroting.

 

Ik ken ook het verhaal (Youtube) van een nagelnieuwe Carthago met zoveel problemen dat de dealer die teruggenomen heeft.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 year later...
Op 25-12-2023 om 12:29, Charmey zei:

Wij zijn rustig aan het rondkijken voor een Carthago of Hymer met Mercedes onderstel van 2 a 3 jaar oud. Wanneer we dan bovenstaande berichten lezen vragen wij ons af of we niet beter kunnen huren of naar een ander merk moeten kijken……


Onze ervaring is dat een Carthago meer dan gemiddeld problemen heeft, maar dat een Hymer/Mercedes behoorlijk betrouwbaar is. Kijk daarom ook eens naar een (jonge) gebruikte Hymer/MB camper uit Duitsland (of België) en spaar veel geld op de BPM die na zes maanden reeds 28,5% is afgeschreven en dat scheelt flink op een BPM-basisbedrag van rond de 15.000 euro.
En campers uit Duitsland vind je via https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?vc=Motorhome, www.caraworld.de, www.autoline.de/-/Wohnmobile/Deutschland--c383cntDE en www.autoscout24.de en uit België vaak leuke deals bij https://urbano.be/nl/occasie en op deze verkoopgroep in België https://www.facebook.com/groups/547665249036810/?ref=share.
Succes.

 

aangepast door Magic Ed.
Link naar reactie
Share on other sites

40 minuten geleden, Charmey zei:

Wij zijn rustig aan het rondkijken voor een Carthago of Hymer met Mercedes onderstel van 2 a 3 jaar oud. Wanneer we dan bovenstaande berichten lezen vragen wij ons af of we niet beter kunnen huren of naar een ander merk moeten kijken……

Dat zou ik zeker doen. Ik sta er van te kijken hoeveel zogenaamde A of prestige merken grote steken laten vallen in kwaliteit en service, terwijl je over de zogenaamde B merken veel minder klachten hoort.

Als je niet gevoelig bent voor standing dan zijn er genoeg kwalitatief goede andere merk campers. Ik was zo heel tevreden over Dethleffs en Adria.

Succes met zoeken en misschien is het idee van huren zo gek nog niet, met in het achterhoofd de komende verdubbeling van de wegenbelasting en daar zal het waarschijnlijk qua kosten niet bij blijven. Als u afschrijving en vaste lasten op jaarbasis berekend dat kunt u voor dat bedrag al een paar weken huren.

Een camper beziten loont zich alleen als je er heel veel gebruik van maakt.

  • Sad 1
Link naar reactie
Share on other sites

7 uren geleden, Charmey zei:

Wij zijn rustig aan het rondkijken voor een Carthago of Hymer met Mercedes onderstel van 2 a 3 jaar oud. Wanneer we dan bovenstaande berichten lezen vragen wij ons af of we niet beter kunnen huren of naar een ander merk moeten kijken……

In deze prijsklasse zou ik naar een Frankia of N&B kijken. Dat zijn merken waarover je over het algemeen weinig problemen leest/hoort.

aangepast door Roelof
  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

13 uren geleden, Roelof zei:

In deze prijsklasse zou ik naar een Frankia of N&B kijken. Dat zijn merken waarover je over het algemeen weinig problemen leest/hoort.


Dat klopt, maar de prijsklasse is dan wel wat hoger nog ook omdat deze minder vaak te koop staan. Kijk maar eens op https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?vc=Motorhome. Daar kun je ze goed vergelijken.

Link naar reactie
Share on other sites

5 uren geleden, mikeanber zei:

hallo allen

beste mensen kan het niet genoeg typen maar blijf op letten voor deze duistere figuren blijf op letten 

Welke duistere figuren jij bedoelt ontgaat mij, misschien bedoel jij jezelf wel, voor mij ben jij i.i.g. een duister figuur. Tussen haakjes 'op letten' is één woord dus OPLETTEN maar dat kan ik een laag geletterd duister figuur eigenlijk niet kwalijk nemen. 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

Dan is het ook niet meer relevant.

 

Ik heb het in een andere draad al eens vaker aangegeven. Maar deze handelswijze zegt alles over de mores van het bedrijf. En je moet je als potentiële klant afvragen of je met zo'n bedrijf zaken wil doen.

 

Ik in ieder geval niet. Maar dat hoeft ook eigenlijk niet. Want de diensten die zij aanbieden kun je ook best zelf doen. En dat scheelt je een hoop geld.

Link naar reactie
Share on other sites

Wat de vraag van Charmey betreft om on topic te blijven: gaat het je eerste camper worden? Dan is eerst huren een prima idee. Wij huurden in 2015 een bijna nieuwe Knaus camper voor 2 weken. Reed perfect, prima indeling maar het zou hem toch niet gaan worden. Hij bleek veel te klein voor ons. Een paar maanden later kochten we een Hymer B 514 CL integraal uit 2008 waar we 7 jaar plezier van hebben gehad. Een financiële meevaller deed ons besluiten naar een ruimere en nieuwere camper uit te zien. Het werd een Adria Sonic Supreme 710. Té snel gekocht. Te veel op het uiterlijk afgegaan. Hij beviel uiteindelijk echt niet en ik ruilde hem in een vlaag van verstandsverbijstering in voor de miskoop van de eeuw: een splinternieuwe Carthago Compact 143. En dan ook nog met een besmettelijke bekleding. De letters Carthago op de voorkant bladerden er na een week al vanaf. Cabine airco en verwarming klopte niks van. Je voelde ieder zuchtje wind, stoelen waren alleen draaibaar als je eerst fors naar voren of naar achteren schoof. Een voor de ruimte té groot TV scherm trok je uit de muur maar eenmaal uitgetrokken kon je alleen naar achteren in een kronkelhouding. Het was coronatijd en de handelaren zaten zonder campers. Ik heb hem daarom met een acceptabel verlies mogen terugbrengen. Uiteindelijk vonden we een Knaus Sky I 700 LX integraal van 3 jaar oud met veel accessoires zoals airco, E&P systeem, elektrische fietsendrager (die we gedemonteerd hebben) luchtvering, Truma Combi E boiler/verwarming, een luifel die gelukkig ook boven de garagedeur reikte  en nog een paar toeters en bellen waar ik even niet opkom. We hebben hem inmiddels 1,5 jaar en zijn er blij mee. Deze doen we pas weg als ze me het rijbewijs afnemen wegens ouderdom;-) Ik zou zeggen: leer van andermans fouten!!

aangepast door Don Esteban
  • Like 2
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...