Ga naar inhoud

Camper boven 3500 kg ?

Gotcha
 Share

Recommended Posts

Wij hebben een Hymer 880 BMLI,  een camper ruim boven de 3500 kg, erachter hebben we een aanhangwagen met een Smart electric erop.    Wie heeft ervaringen met het plannen van routes ?, dit valt onder de vrachtwagens.    Heeft de Hymer ( Mercedes Sprinter ) een navigatie systeem welke bestemd is voor vrachtwagens ( dus boven de 3500 kg ). Of laat het navigatie systeem mij de routes kiezen die normaliter enkel geschikt zijn voor personen auto’s en campers tot 3500 kg.   Hoe kan ik de juiste routes plannen ?  We willen via Duitsland, Oostenrijk, Italie naar Frankrijk.  

Link naar reactie

Koop een navigatie systeem of app waar je al deze gegevens kan invoeren(gewicht, lengte, breedte, hoogte etc), dan berekend ie de juiste route zonder dat je voor verassingen komt te staan, zoals bv sygic truck/camper. Gebruik ik al jaren op een tablet. 

Link naar reactie

Het valt niet helemaal onder vrachtwagens, dat ligt aan het land.

De navigatie van Mecerdes MBUX geeft de route aan voor personenauto's/ <3500kg.

Er zou een update voor het Mercedes MBUX navigatiesysteem komen, zodat je de gegevens van de camper in kan geven en hier dan rekening meer gehouden wordt tijdens het navigeren

Dat staat nu voor september/oktober. De vorige keer dat ze het gemeld werd, was het april/mei van dit jaar.

Maar daar heb je nu niets aan.

Staar je ook niet blind op de "camper" navigaties (zijn vaak ook aangepaste vrachtwagen navigatiesystemen), dat is ook niet 100% betrouwbaar, je moet zelf ook goed opletten, en je mist ook mooie delen van routes.

Navigatie is en blijft een hulpmiddel, zoals alle technische middelen, het is NOOIT een oplossing van een probleem.

Wij zijn net terug van 6 weken Scandinavië met de camper >3500kg en 9800km gereden. Wij hebben nergens problemen gehad. We moesten noodgedwongen op de Mercedes MBUX navigatie rijden.

Wat mij wel opviel, was de nauwkeurigheid en snelheid, waarmee het Mercedes MBUX navigatie files, werkzaamheden of b.v. onverharde wegen aangaf.

Normaal gesproken gebruiken wij de Garmin Camper 785 LMT-D, maar die werkte niet i.v.m. voedingsprobleem.

Het is gewoon opletten en echt autorijden 😉

aangepast door Frans
Link naar reactie

Hallo Hymerboy en Frans, bedankt voor de informatie, we hebben inmiddels de App Sygic gedownload op een I-pad en er wat mee zitten spelen, lijkt ons een goede aanwinst, we gaan ‘m zeker gebruiken.  Erg jammer dat er in de Mercedes niet de juiste software beschikbaar is waar o.a. De gegevens vn de camper ingevoerd kan worden, ik hoop dat dit binnenkort beschikbaar is.   Ben giateren nog bij de ANWB geweest, maar men kon ons geen enkele informatie verstrekken omdat we boven de 3500 kg zitten.   We hebben achter onze camper een aanhangwagen met een electric Smart erop.  We rijden een stuk door Frankrijk.   Moet ik op de achterkant van die Smart ook een stikker plakken van : Angles Morts ??.  

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...