Ga naar inhoud

Schorsen wegenbelasting en datum APK


HermanT
 Share

Recommended Posts

Goedenavond,

Als je de wegenbelasting schorst gedurende de winterperiode, schuift dan de apk vervaldatum ook op? Zou voor mij goed uitkomen want mijn camper dient gekeurd te worden in augustus en laat dat nu net een maand zijn dat we op pad gaan.

Groet, herman

Link naar reactie
Share on other sites

Volgens mij "schuift" de keuringsdatum niet mee op. Ja, als het kenteken geschorst is, hoeft ie ook niet APK gekeurd te zijn, want je mag er niet mee de openbare weg op, maar of de schorsingsperiode de APK periode verlengt weet ik niet zeker, dacht het niet.

 

Zou even contact opnemen met de RDW.

 

AANVULLING: Op de website van de RDW staat dat de APK datum gewoon blijft bestaan en dat daarom er een speciale uitzondering in de schorsingsregels is om op die dag (terwijl het kenteken geschorst is) naar de keuring te gaan. Check even de voorwaarden, want ze zijn hier nogal streng mee!

aangepast door GeMa
Link naar reactie
Share on other sites

Weer zo een post die 2 keer geplaatst is , maakt het forum lekker overzichtelijk 😞, hier nogmaals mijn antwoord:

 

Of later laten keuren kan ook, mijne was ook geschorst en dan is APK  niet nodig, ik heb hem dan ook gewoon later laten keuren dan de huidige datum, dan schuift ook de jaarlijkse APK datum op. Let wel je mag 1 dag tijdens de schorsing naar de APK rijden en zoals hierboven vermeld zorg voor bewijs van afspraak(email o.i.d.)

Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 month later...

Je kunt op elke willekeurige datum APK keuren. Is dat niet binnen twee maanden voor de oorspronkelijke APK datum dan wordt de nieuwe datum gewoon precies 12 maanden later. Heb je geen APK meer bij het stoppen van de schorsing dan rijd je nog in de schorsing naar de APK (met afspraak op zak) en ontschors je hem na de goedkeuring ter plekke voordat je weer gaat rijden. Zou hij niet (direct) goedgekeurd worden dan moet je wel een afkeurrapport vragen en bewaren om te kunnen aantonen dat je in de schorsing naar de APK (en terug) bent gereden.
 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...