HermanT Geplaatst: 6 juli 2022 Geplaatst: 6 juli 2022 Goedenavond, Als je de wegenbelasting schorst gedurende de winterperiode, schuift dan de apk vervaldatum ook op? Zou voor mij goed uitkomen want mijn camper dient gekeurd te worden in augustus en laat dat nu net een maand zijn dat we op pad gaan. Groet, herman Quote
Rijk Geplaatst: 7 juli 2022 Geplaatst: 7 juli 2022 Als u uw voertuig bij de RDW laat schorsen, dan hoeft dit niet meer APK-goedgekeurd te zijn. Maar u mag ook niet meer met het voertuig rijden of dit op de openbare weg zetten. Quote
GeMa Geplaatst: 7 juli 2022 Geplaatst: 7 juli 2022 (aangepast) Volgens mij "schuift" de keuringsdatum niet mee op. Ja, als het kenteken geschorst is, hoeft ie ook niet APK gekeurd te zijn, want je mag er niet mee de openbare weg op, maar of de schorsingsperiode de APK periode verlengt weet ik niet zeker, dacht het niet. Zou even contact opnemen met de RDW. AANVULLING: Op de website van de RDW staat dat de APK datum gewoon blijft bestaan en dat daarom er een speciale uitzondering in de schorsingsregels is om op die dag (terwijl het kenteken geschorst is) naar de keuring te gaan. Check even de voorwaarden, want ze zijn hier nogal streng mee! 7 juli 2022 aangepast door GeMa Quote
Rijk Geplaatst: 7 juli 2022 Geplaatst: 7 juli 2022 Heb al 15 jaar kenreken geschorst en is in die periode nooit APK gekeurt!! Quote
Adriatik Geplaatst: 7 juli 2022 Geplaatst: 7 juli 2022 Als je er al 15 jaar niet mee op de weg bent geweest is dat geen probleem. Anders zul je vandaag of morgen een keer tegen de lamp gaan lopen. Ik zou het niemand aanraden! 1 Quote
Rijk Geplaatst: 7 juli 2022 Geplaatst: 7 juli 2022 Als je de schorsing opheft dan moet er weer een APK bewijs bij. 1 Quote
Borgerik Geplaatst: 7 juli 2022 Geplaatst: 7 juli 2022 Je kunt je camper tot 2 maanden voor de APK datum laten keuren zonder dat de APK datum op schuift. Je kunt hem dus ook in juni of juli laten keuren https://www.rdw.nl/particulier/voertuigen/landbouwvoertuig/apk/wanneer-en-hoe-vaak-apk-keuren/eerder-apk-keuren 1 Quote
HymerBoy Geplaatst: 8 juli 2022 Geplaatst: 8 juli 2022 Weer zo een post die 2 keer geplaatst is , maakt het forum lekker overzichtelijk , hier nogmaals mijn antwoord: Of later laten keuren kan ook, mijne was ook geschorst en dan is APK niet nodig, ik heb hem dan ook gewoon later laten keuren dan de huidige datum, dan schuift ook de jaarlijkse APK datum op. Let wel je mag 1 dag tijdens de schorsing naar de APK rijden en zoals hierboven vermeld zorg voor bewijs van afspraak(email o.i.d.) Quote
hans3sen Geplaatst: 12 augustus 2022 Geplaatst: 12 augustus 2022 APK keuring hoeft niet persé op de datum te gebeuren. Je mag zelfs 2 maanden ervoor al een keuring aanvragen. Je keuringsdatum blijft het zelfde. Dus als je op vakantie de camper zou moeten laten keuren, kun je er voor kiezen om dat een maand of twee maanden eerder te laten doen. Quote
Broers Joske Geplaatst: 13 augustus 2022 Geplaatst: 13 augustus 2022 Je kunt op elke willekeurige datum APK keuren. Is dat niet binnen twee maanden voor de oorspronkelijke APK datum dan wordt de nieuwe datum gewoon precies 12 maanden later. Heb je geen APK meer bij het stoppen van de schorsing dan rijd je nog in de schorsing naar de APK (met afspraak op zak) en ontschors je hem na de goedkeuring ter plekke voordat je weer gaat rijden. Zou hij niet (direct) goedgekeurd worden dan moet je wel een afkeurrapport vragen en bewaren om te kunnen aantonen dat je in de schorsing naar de APK (en terug) bent gereden. Quote
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.