Ga naar inhoud

Kosten camperplaats in Nederland


Dirk
 Share

Recommended Posts

Mijn ervaring is dat je op een camping veel grotere plaats heeft en soms even duur of nog goedkoper , en alles bij de hand . Teven vind ik het ook veiliger , want op een camperplaats ergens staan waar er maar een paar kunnen staan , en je gaat een middagje fietsen , en je komt terug moet je maar zien of alles nog goed is .

 

Link naar reactie
Share on other sites

Het valt me wel op dat de sector campings/camperplaatsen, die door de vele thuisblijvers toch zeker niet slecht geboerd hebben meteen de prijzen hebben verhoogd.  Geen enkele prijs kwam overeen met de prijzen in de Acsi gids 2020 of de prijzen vermeld in Campercontact. Voor extra maatregelen? Nou dat valt wel mee op de meeste plaatsen.  Heb niet gezien dat er extra werd schoongemaakt ofzo. En een busje handzeep is niet zo duur.  Ik vind dat niet chic, een beetje solidair met de gasten, die toch ook vaak met mindere inkomsten  door corona komen te zitten, had ik toch wel verwacht. Vooral ook door de vele steunmaatregelen van de overheid.  Na corona de prijzen weer terugzetten?  reken er maar niet op. En dat is nou waarom ik niet kan wachten om weer naar het buitenland te gaan. 

 

Ook hier weer de goeie niet te na gesproken.

 

Groet Jelle

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

Jelle , die ervaring hadden wij niet ik heb 2 keer weggeweest in Nederland en die campings stonden toevallig ook in het ACSI boek en zij hanteerde ook die prijs . alleen voor de douche en warm water moest je een sleutel kopen bij de 1e camping  met een bedrag er op , zelf die kregen wij voor eerste 17,50 gratis . ook eten in hun restaurant was prijs vriendelijk . 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 4 months later...
Op 8-6-2020 om 20:22, Hymer zei:

Het probleem is dat de campinghouders en Recron alles verzieken ,toen wij veel jaren terug begonnen wilden de capmpings niks van campers hebben ze zagen je liever gaan dan komen ,maar nu er veel campers zijn ,willen ze mee eten ,en liggen ze tegen gemeentes aan te trappen van oneerlijke concurentie ,maar wat moet ik als cameraar met de voorzieningen van een camping = niks toch ,komt nog dat ik mij steeds meer ga verwonderen op het reserveren van plaatsen op camperplaatsen ,te gek om los te lopen ,dit kenden wij vroeger niet ,maar er zijn zo veel mensen van uit een caravan dus camping mensen ,bij gekomen ,dat het een gewoonte gaat worden om te reserveren ,ik ben hier zwaar op tegen ,kom je ergens plaats genoeg ,vraag je nee meneer zijn gereserveerd ,daar heb ik toch geen camper voor ,en raad ik ook die mensen die van de caravan naar een camper zijn over gestapt om snel weer met een caravan op pad te gaan dan kunt u weer reserveren ,trouwens ik haal ze er al lange tijd zo uit die caravan mensen ,als ze aankomen is een normale goedendag er niet eens bij ,ze gaan  staan al de rol luiken gaan dicht de tv aan en je ziet ze amper buiten ,ga dan toch lekker naar  een camping lijkt mij ,vroeger kwamen we elkaar tegen werd er een hand op gestoken ,nu vinden ze dat vreemd in niet normaal lees ik onlangs ,,nee het camperen is behoorlijk kapot gemaakt en gesloopt ,door dus de campinghouders die willen innen ,Recron ,en heel veel camperaars ,het is echt niet leuker geworden de laatste jaren 

 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 years later...

Inderdaad zijn de camperplaatsen vaak te duur. Misschien verstandig als we Nederland een gastvrij camperland willen maken het volgende: 

stroom, water, douches, afwaswater (warm) apart laten betalen zodat de basisprijs niet hoog moet zijn.

Als je van alles gebruik maakt moet je de prijzen vergelijken met een camping.

Niet iedere camperaar wil gebruik maken van alle faciliteiten.

Link naar reactie
Share on other sites

1 uur geleden, Mariëtta zei:

Inderdaad zijn de camperplaatsen vaak te duur. Misschien verstandig als we Nederland een gastvrij camperland willen maken het volgende: 

stroom, water, douches, afwaswater (warm) apart laten betalen zodat de basisprijs niet hoog moet zijn.

Als je van alles gebruik maakt moet je de prijzen vergelijken met een camping.

Niet iedere camperaar wil gebruik maken van alle faciliteiten.

1 uur geleden, Mariëtta zei:

Inderdaad zijn de camperplaatsen vaak te duur. Misschien verstandig als we Nederland een gastvrij camperland willen maken het volgende: 

stroom, water, douches, afwaswater (warm) apart laten betalen zodat de basisprijs niet hoog moet zijn.

Als je van alles gebruik maakt moet je de prijzen vergelijken met een camping.

Niet iedere camperaar wil gebruik maken van alle faciliteiten.

Geen gek idee Mariëtte, maar op al die faciliteiten wordt ook verdiend. Neem nou de stroomprijzen. Ik heb plaatsen meegemaakt waar je € 0,60 tot € 0,70 per kWh betaalt, terwijl er- ook voor ondernemers - prijs plafonds zijn en de prijs voor stroom al langere tijd op minder dan € 0,40 zit. Idem met de douches.

Ik ben er van overtuigd dat je straks hetzelfde voor een basisplaats betaalt als nu incl.  faciliteiten.

Nederlandse ondernemers zij inhalerig. Kijk naar restaurants, hotels, vakantiehuizen. Calvinistische, zwaar in het geloof, maar zichzelf lekker verrijken.

Natuurlijk zijn er gelukkig uitzonderingen.

  • Sad 1
Link naar reactie
Share on other sites

3 uren geleden, Mariëtta zei:

Inderdaad zijn de camperplaatsen vaak te duur. Misschien verstandig als we Nederland een gastvrij camperland willen maken het volgende: 

stroom, water, douches, afwaswater (warm) apart laten betalen zodat de basisprijs niet hoog moet zijn.

Als je van alles gebruik maakt moet je de prijzen vergelijken met een camping.

Niet iedere camperaar wil gebruik maken van alle faciliteiten.

Wat is te duur, voor sommige is 5 euro al te veel maar rijden wel in een camper van 150000,-. Er zijn nog steeds GRATIS camperplaatsen, er is dus keuze.

Link naar reactie
Share on other sites

48 minuten geleden, FJC48 zei:

Wat is te duur, voor sommige is 5 euro al te veel maar rijden wel in een camper van 150000,-. Er zijn nog steeds GRATIS camperplaatsen, er is dus keuze.

Dat ben ik met je eens Fjc48. Om veiligheidsredenen staan wij liever niet vrij. Voor Nederland vind ik zelf een prijs tussen €15 en € 20 met voorzieningen acceptabel. In Spanje betaal ik tijdens overwintering inclusief douche, wc, warm afwaswater, water aflaten en bijtanken, exclusief stroom ( 10 amp a 0,55 per 1-5-23) vanaf 31 dagen € 7,50 per dag. Mooi park met restaurant, wasmachines en drogers, lpg tanken en losse gasflessen. Jeu de boules banen etc.etc.

In Frankrijk maak ik bij voorkeur gebruik van Pass d'etappe. Minimaal stroom, water en aflaat grijswater, vaak met sanitair. Prijzen zo tussen € 12 en € 15,00.

aangepast door van der Honing
  • Sad 1
Link naar reactie
Share on other sites

Op 8-6-2020 om 20:22, Hymer zei:

 ,trouwens ik haal ze er al lange tijd zo uit die caravan mensen ,als ze aankomen is een normale goedendag er niet eens bij ,ze gaan  staan al de rol luiken gaan dicht de tv aan en je ziet ze amper buiten ,

Dit is nu juist het punt waarvan de caravan mensen ons, campermensen,  van beschuldigen.

Je kunt beter stoppen om mensen in hokjes te plaatsen, we zijn  toch allemaal onderweg om vakantie te vieren.

Link naar reactie
Share on other sites

Dat ze er niet rijk van worden komt door het doorgaans beperkt aantal plaatsen op een camperplaats.

 

Maar het gaat er mij om dat er in Nederland nauwelijks nog plaatsen zijn waar je simpelweg je camper neer kunt zetten om te overnachten. Ik hoef geen voorzieningen. Die hebben we wel in de camper. En heb ik een keer water nodig of moet ik lozen dan wil ik daar best voor betalen. Dat vind ik niet meer dan normaal.

 

Maar met een uurtje zijn we in Duitsland. En daar zijn dat soort plaatsen nog volop voorhanden.

Emsland en Munsterland zijn een prima alternatief voor Drenthe, de Veluwe, Salland, Twente en de Achterhoek.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...