Ga naar inhoud
NKC Moderator

Probleem met automaat Fiat Ducato uit 2017

Recommended Posts

Hallo Dimitri,

Misschien kun je je dealer vragen eens op het forum te kijken. Je bent tenslotte nooit te oud om iets te leren van anderen, die wel degelijk kapotte kunstof onderdelen aantroffen in hun comfort-matic koppeling.

Vr.gr, Jan Vrij 

Is de voorgaande reactie  van onlangs met wéér een zéér triest en duidelijke  verhaal over de Fiat Ducato 2011 Comfortmatic met een totale schade van meer dan 11.000 euro vrijwillig door hem verwijderd of ?

6 uren geleden, campaan zei:

Is de voorgaande reactie  van onlangs met wéér een zéér triest en duidelijke  verhaal over de Fiat Ducato 2011 Comfortmatic met een totale schade van meer dan 11.000 euro vrijwillig door hem verwijderd of ?

.

niet gezien.....

Ik heb het wel gezien, maar wist niet wat ik ervan denken moest. De beschreven ervaringen waren 100% tegengesteld aan de ervaringen met onze Ducato 130 MultiJet van 2014 met inmiddels 80.000 km op de teller. Ik wil niet zeggen dat wij geen problemen gehad hebben, maar die zijn door onze eigen Fiat Professional dealer en de Fiat Professional dealers in Perpignan (Frankrijk) en Maribor (Slovenië) deels onder garantie en deels met korting uit coulance keurig opgelost. Zelfs als ik voor die reparaties het volle pond had moeten betalen, was het minder dan € 2.000 geweest. Wij laten al het voorgeschreven onderhoud ook door onze Fiat Professional dealer uitvoeren en komen daar niet alleen maar met klachten.

Eens met Busje. Heb het ook gezien en ik weet ook niet wat ik er van denken moet. Hij laat zich er ook niet over uit of hij de camper nieuw had gekocht of als gebruikte (met wellicht een historie) . Wat de display betreft: de 2011 versie had inderdaad een probleempje met de display. Bij mij is de display door Fiat kosteloos vervangen. Ik weet ook van anderen waarbij de display kosteloos is vervangen.

In april 2019 zelfde probleem gehad, is ook al eerder gemeld in deze rubriek. Ik zie diverse onderdeelnummers voorbij komen. Ik heb destijds, met enige moeite, van de garagehouder uit Tirana de nummers van de probleem opleverende onderdelen mogen ontvangen. Zijn Bericht luidde: 

After we check in our service for the problem with transmission, the technical resulted in the conclusion the problem is from the clutch kit  504376635 and hydraulic bearing 55251546

The parts that we change in warranty from Fiat

Ik heb deze onderdeel nummers telefonisch doorgegeven aan Fiat professional die weer contact opnam met Fiat Italië en ik kreeg als antwoord van de technische dienst dat dit gemodificeerde onderdelen waren. Helaas niets zwart op wit. Bericht van overleg NKC met Fiat was dat er geen gemodificeerde onderdelen waren. Dus wie houdt wie voor de gek?

aangepast door Harvangel

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...