Ga naar inhoud

Probleem met automaat Fiat Ducato uit 2017


NKC Moderator
 Share

Recommended Posts

Beste mensen, wat er aan de hand is, is overduidelijk. Ook de oplossing ligt voor de hand, maar Fiat (fiasco!) kent geen enkele moraal / schaamte!! Wat gaan we NU  concreet doen, want afwachten, afwachten, afwachten, daar schiet niemand mee op. Er zijn natuurlijk nog vele, vele andere gedupeerden in Nederland en buitenland, die niet op het forum een bericht hebben geplaatst, hoe bereiken we ook die. En dan gezamelijk naar de rechter, want NKC onderneemt zover ik weet ook helemaal niets en zal hoogstwaarschijnlijk ook niets gaan ondernemen of anders, NKC reageer en kom met een voorstel NU !

aangepast door campaan
schrijffout
Link naar reactie
Share on other sites

Op 13-1-2020 om 17:54, Arie54 zei:

En wat zou het fijn zijn wanneer onze NKC iets van zich laat horen na steeds meer soortgelijke problemen welke hier gemeld worden. 

Het 'oude' forum zou hierover ook berichten hebben?  Kunnen die eventueel terug geplaatst worden NKC?

.

NKC is in gesprek met Fiat NL (FCA).

.

Link naar reactie
Share on other sites

1 uur terug, Humpie zei:

.

NKC is in gesprek met Fiat NL (FCA).

.

Fijn Humpie dat je dit doorgeeft dat NKC in gesprek is met Fiat NL. (FCA).

@NKC: het zou heel prettig zijn voor velen dat ú een dergelijke melding eerder had geplaatst op dit forum, ervan uitgaande dat u óók meeleest.

Zelfs als er inhoudelijk nog weinig te melden valt, dan nog zullen NKC leden het gevoel houden dat u hiermee bezig bent. 

Link naar reactie
Share on other sites

17 uren geleden, Arie54 zei:

Fijn Humpie dat je dit doorgeeft dat NKC in gesprek is met Fiat NL. (FCA).

@NKC: het zou heel prettig zijn voor velen dat ú een dergelijke melding eerder had geplaatst op dit forum, ervan uitgaande dat u óók meeleest.

Zelfs als er inhoudelijk nog weinig te melden valt, dan nog zullen NKC leden het gevoel houden dat u hiermee bezig bent. 

Op 23/7/2019 heeft de NKC op het forum de lezers verzocht zich te melden op advies@nkc.nl als ze problemen met de Fiat Ducato Comfort Matic hebben. Forumberichten worden niet automatisch verwerkt in de lijst.

De informatie van deze melders wordt gebruikt in de gesprekken die momenteel met Fiat plaatsvinden. Diegenen die zich gemeld hebben zijn daarover geïnformeerd.

Zodra er meer informatie is voor een grotere groep belanghebbenden, zal deze gedeeld worden via de geëigende NKC-kanalen als bijvoorbeeld website, nieuwsbrief en/of magazine “Kampeerauto”.

 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ik probeer, al vanaf januari 2019, te achterhalen wat voor koppelingsplaat er in mijn garantie gemonteerd is geworden, nadat mijn koppelingsplaat stuk ging. Het heeft lang geduurd, maar de magazijnchef van mijn fiat dealer mailde mij vandaag, dat hij heeft kunnen achterhalen, dat er weer een LUK koppelingsplaat gemonteerd is. Daarop zit geklonken een voering met de naam Valeo nr: 71724395. Op mijn vraag of er ook weer kunststofnokjes aanwezig zijn, wist hij niet. Dus eigenlijk weet ik nog niks.

Vr.gr,

Jan Vrij 

Link naar reactie
Share on other sites

Op 24-1-2020 om 21:56, J.Vrij zei:

Ik probeer, al vanaf januari 2019, te achterhalen wat voor koppelingsplaat er in mijn garantie gemonteerd is geworden, nadat mijn koppelingsplaat stuk ging. Het heeft lang geduurd, maar de magazijnchef van mijn fiat dealer mailde mij vandaag, dat hij heeft kunnen achterhalen, dat er weer een LUK koppelingsplaat gemonteerd is. Daarop zit geklonken een voering met de naam Valeo nr: 71724395. Op mijn vraag of er ook weer kunststofnokjes aanwezig zijn, wist hij niet. Dus eigenlijk weet ik nog niks.

Vr.gr,

Jan Vrij 

Ik probeer ook te achterhalen wat voor koppelingsplaat in mijn  Fiasco  Ducato  "737 MAX" van modeljaar 2017 gemonteerd zit. Meerdere mails gestuurd aan Truckland Rotterdam zuid en via chat aan Fiat, maar je krijgt gewoon nooit antwoord op je vraag. Heel onbeleefd om het op zijn zachts te zeggen.  Ik heb geen enkel vertrouwen meer in Fiat als bedrijf noch in haar monteurs.  "Ikke weet niet"  is tegenwoordig een kwaliteit ........... Zelfs updaten van de sotware gaat mis. Help!!

Link naar reactie
Share on other sites

Beste Campaan,

kijk op het typeplaatje onder de motorkap welk type motor er ingebouwd is, als dit bijvoorbeeld een F1AGL411C is, dan heb je zeker een LUK koppelingsplaat met de kunsttof veerhouders....., dat het een MAX is zegt alleen iets over her chassis maar niets over het motortype......

Link naar reactie
Share on other sites

4 uren geleden, Jurgen zei:

Beste Campaan,

kijk op het typeplaatje onder de motorkap welk type motor er ingebouwd is, als dit bijvoorbeeld een F1AGL411C is, dan heb je zeker een LUK koppelingsplaat met de kunsttof veerhouders....., dat het een MAX is zegt alleen iets over her chassis maar niets over het motortype......

Met dank voor de informatie.

Link naar reactie
Share on other sites

Op 28-1-2020 om 12:33, campaan zei:

Met dank voor de informatie.

Hallo allemaal. Hier even een update van mijn Fiat Ducato automaat 2011 met km stand 23.000 km. Gekocht nov 2019. Na 50 km al melding geen contact met versnellingsbak. Af laten slepen naar Stam campers Elburg. Daar werd idd geconstateerd dat koppelingsplaat kapot was. Ja idd eentje met kunststof onderdeeltjes. Er is een Sachs koppelingsplaat gemonteerd. Tevens koppelings cylinder vervangen. Zou na week klaar zijn. Werd echter 2,5 weken. Vandaag 01 februari afspraak met Dhr Rietveld om camper op te halen. Echter geen Rietveld. Kreeg van iemand de sleutel met de mededeling waar de camper stond.  Ervaren als zeer onpersoonlijk. Camper wilde echter niet starten. Accu leeg. Spik splinter nieuw. Raar. Gestarr met andere auto. Camper stationair laten draaien. Automaat in 1 auto. Voet op de rem. Kreeg uitleg van kameraad over camera"s enz. Plotseling begon de camper veel lawaai te maken. Begon heftig te schudden. Stonk naar rubber. Was de automaat spontaan bezig om vooruit te rijden. Kon niet omdat ik de rem had ingetrapt. Mijn maat schreeuwde dat ik de camper in neutraal moest zetten. Dat gedaan. Dit gemeld bij medewerker. Die deed dit af dat de accu leeg was. Computer inleren en klaar was kees. Echt niet. Heb gelijk aangegeven dat dit de laatste druppel was. Ik wil hem niet neer. Heb eigenaar gemaild dat ik eraf wil. Hoor wel wat hij daarop zegt. Ik geen automaat meer.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Op 16-1-2020 om 09:04, NKC Moderator zei:

Beste camperaars met automaatproblemen,

Ik heb met afschuw alle berichten over de FIAT automaat koppelingsplaten gelezen, wamt ik heb ook een camper met automaat in de "gevarenzone". Bovendien hebben we afgelopen najaar een camperaar ontmoet die al drie keer na een zogenaamde automaat "reparatie" weer is weggestuurd en wederom in Z-Italie het probleem kreeg.  Ik maak me ernstig zorgen als we eind maart voor 10 weken naar Portugal gaan.

 

De NKC is al 9 maanden in gesprek met FIAT en blijkbaar is er nog niets uitgekomen, want ik heb niets gezien ondanks dat ik alles van de NKC uitvoerig lees. Een tussenmelding of een tussentijds advies zou op zijn plaats zijn. Sterker, als NKC met zoveel leden, zou ik serieus genomen willen worden door mijn leden en met FIAT twee tandjes opschakelen. Wellicht is er al opgeschakeld, maar dan horen we dat graag. Stilte van de NKC, net als die stilte van FIAT begint nu om te slaan in irritatie en onrust onder de getroffen leden die zich dan ook door de NKC niet gehoord voelen.

 

Ik ga mijn FIAT Professional garage in Acht, bij Eindhoven, vragen prefentief een controlle uit te voeren. Wordt vervolgd.

 

Een NKC reactie zou ik met alles wat er nu geschreven is, zeer waarderen.

Link naar reactie
Share on other sites

Kees , Als u een camper heeft die in deze gevaren Zonne zit , en ik weet niet of hij nog in de volledige garantie termijn  zit zou ik gewoon de koppeling uitbouwen en een verbeterd koppeling plaat laten monteren , en misschien valt het onder garantie of een gedeeltelijke ,dan ben je in ieder geval verzekerd dat hij op dat onderdeel geen defect kan krijgen . want het voelt niet goed om met een camper langs de wegen te rijden die niet betrouwbaar is , slaploze nachten ? .

Link naar reactie
Share on other sites

Ik dacht dat op dit forum , al een andere koppelingsplaat werd genoemd . Er zijn ook revisiebedrijven die misschien wel een verbeterde koppelingsplaat hebben . Hier in Alkmaar zit zon bedrijf de revisies doet in rem en frictie ( koppelingen ) , maar die levert allen vervagen in het voertuig doen zij niet .

Link naar reactie
Share on other sites

Mijn Fiat garage .wil mijn koppelingsplaat wel vervangen, maar dan moet ik wel zeggen wat voor plaat er in moet en welk merk, maar zij geven dan geen garantie als er wat fout gaat met het geheel. Ik hoop dat er iemand zich meldt met goede ervaring en bij welke garage vaker Fiat comfort-matic koppelingsplaten worden vervangen door een ander merk dan die LUK platen

 

Link naar reactie
Share on other sites

Bij mijn Fiat Ducato Comfort-Matic van april 2017 is na een kapotte koppeling in Mei 2018 in Ancona onder garantie een nieuwe koppelings set geplaats.

Uit de opgevraagde factuur uit Italie blijkt dit inderdaad weer een LUK 71724295 te zijn.

Daarna in 2019 twee keer een probleem met de Comfor-Matic gehad waarvan niet echt duidelijk was of dit met de koppeling te maken had.

IK heb besloten ongeacht de uitkomst van het overleg van het NKC, deze koppeling toch te laten vervangen voor een SACHS  koppelings set 3000 990 372 door mijn Fiat- Professional dealer, omdat ik niet met een onzeker gevoel aan onze voorjaarsreis wil beginnen.

Ik ben benieuwd naar de uitkomst van het overleg maar heb eerlijk gezegd weinig vertrouwen in de uitkomst medegezien een aantal reacties op dit Forum.

 

P.S. De grote automaterialen leverancier OSCARO in Franrijk/Spanje/en Belgie geeft bij ons  type Fiat Ducato geen garantie op de LUK koppeling en adviseert de SACHS.

 

 

109958601_OscaroadvieskoppelingsplaatLUK.pdf

Link naar reactie
Share on other sites

Beste Varekai,

helaas, helaas, je neemt de juiste beslissing als je je camper wilt houden.......

Fiat heeft lak aan zijn klanten en frustreert de boel door simpelweg geen serieus antwoord te geven of aktie te ondernemen in de hoop dat de klant het dan uiteindelijk opgeeft.........Ronduit WAARDELOOS gedrag van Fiat, kennelijk gaat de jaarlijkse dividend uitkering aan de aandeelhouders voor het belang van de gedupeerde klant, je voelt je gewoonweg machteloos, belazerd en zwaar gefrustreerd......

 

Wij hebben , zoals ik al eerder schreef, na twee jaar kleine en grote ergernissen / problemen onze camper verkocht, helemaal klaar met dat ding........Jullie een fijne trip, en voor de rest: NOOOOOITTT MEER EEN FIAT!!!

aangepast door Jurgen
Foutje
Link naar reactie
Share on other sites

Beste Jurgen,

Ik heb wil inderdaad mijn camper houden en heb geen zin om mijn camperplezier door Fiat te laten verpesten.

Wat betreft nooit meer een FIAT, ik heb voor deze camper in 10 jaar met een Hymer B614SL 180 duizend kilometer met een Fiat motor gereden en nooit grote problemen gehad.

Mijn keuze bij de nieuwe camper voor een Comfort- Matic blijkt niet helemaal de juiste te zijn, want ik geloof dat de gewone Fiat Multijet campermotor nog steeds een prima motor is.

Ik vind het danook jammer dat je zo'n rigoureuse beslissing hebt genomen dat je helemaal klaar bent met het camperen, wij camperen al vanaf 1981 en zouden het niet kunnen missen.

https://camperreizen-rob-en-adrie.jouwweb.nl/

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

Beste Varekai,

dit was onze tweede Fiat Possl, de eerste was duidelijk beter in elkaar gebakken (met veel meer zorg) dan de tweede. Veel kleine en grote ergernisjes gehad zowel met de Fiat zelf als door niet goed funktionerend equipment als door onkunde van Fiat dealer. Ook nog twee keer ingebroken, pffffffff...... Nadat we weggesleepd moesten worden van een pas in Andorra (kosten ruim 700 euro...) door een onwillige sensor in de motor waardoor hij niet meer wilde acceleren was voor ons de maat vol. Camperren was vreselijk leuk, maar we gaan  nu gewoon met onze auto op avontuur en slapen in de meest leuke hotelletjes, is ook echt leuk.....(deden we trouwens ook toen we allebei motor reden). Wat we ook begonnen te merken dat het wel erg druk begint te worden met campers (en echt niet alleen aan de overvolle kusten) en dat campers lang niet meer altijd even welkom zijn en dat het qua milieu nou ook niet de meest schone manier van reizen is,  dus ach, hele mooie tijd gehad, maar nu weer wat anders.......Jullie wel heel veel plezier en mooie avonturen toegewenst!

Link naar reactie
Share on other sites

Hallo allemaal,

Ik heb net de garage in Papenhoven gebeld en deze meneer heeft, nadat ik mijn chassisnummer had doorgegeven, in het Fiat bestand gekeken en kon mij vertellen dat er in mijn Fiat ducato

een andere frictieplaat gemonteerd is. Toen mijn koppelingsplaat in 2019 stuk ging, was er al een update beschikbaar met frictieplaat en veren. Ik ben benieuwd of andere gedupeerden ook bij hun garage kunnen zien, wat voor nieuwe koppelingsplaat er gemonteerd is. Zoals het er nu uit ziet, hoef ik geen sach koppelingsplaat te laten monteren. Ik ben benieuwd wat andere gedupeerden te weten komen na navraag.

Vr.gr,

J.Vrij   

 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...