Ga naar inhoud

Geen warm water


Monica
 Share

Recommended Posts

Wij krijgen geen warm water. Als we alle kranen/douche op de warme stand openzetten zodat de boiler zich vult en de boiler aanzetten horen we dat ie aanslaat en hij word ook warm. T oranje lampje gaat uit. Doe ik de warm water kraan open,krijg ik weer een hoop gesputter maar geen warm water,uiteindelijk wel koud. Hoe kan dit?

Link naar reactie
Share on other sites

1 uur geleden, Monica zei:

Wij krijgen geen warm water. Als we alle kranen/douche op de warme stand openzetten zodat de boiler zich vult en de boiler aanzetten horen we dat ie aanslaat en hij word ook warm. T oranje lampje gaat uit. Doe ik de warm water kraan open,krijg ik weer een hoop gesputter maar geen warm water,uiteindelijk wel koud. Hoe kan dit?

Hallo Monica, heb je eerst de boiler gevuld tot het pruttelen ophield?

De lucht moet er helemaal uit zijn, dan verwarmen en hopen dat het water warm is

Link naar reactie
Share on other sites

Ja ik zorg dat alle kranen,ook in badkamer,de douche op de warme stand openstaan totdat er gewoon water uit de kranen komt. Dan zet ik de boiler aan en wacht totdat t oranje lampje uit is. Dan zet ik de warme kraan aan en krijg ik niet gelijk water maar weer een hoop gepruttel,dat duurt best even en als er water uit komt is t nog steeds koud en gaat t oranje lampje weer branden...

Link naar reactie
Share on other sites

Het gepruttel duidt er op dat er weer lucht ingekomen is. Kan inderdaad de terugslagklep van de pomp zijn, loopt het water weer terug. Of...., heb je de vorstbeveiliging van de boiler al gecontroleerd, mogelijk loopt daardoor de boiler leeg. En anders slangen checken, misschien zit er een los.

Link naar reactie
Share on other sites

Op 4-6-2022 om 14:45, Monica zei:

Wij krijgen geen warm water. Als we alle kranen/douche op de warme stand openzetten zodat de boiler zich vult en de boiler aanzetten horen we dat ie aanslaat en hij word ook warm. T oranje lampje gaat uit. Doe ik de warm water kraan open,krijg ik weer een hoop gesputter maar geen warm water,uiteindelijk wel koud. Hoe kan dit?

Hallo Monica, wij hadden exact hetzelfde probleem, ik heb alles uitgeschakeld, en toen weer opnieuw begonnen. 1. gas open, 2. boiler inschakelen, 3. wachten tot het lampje uitgaat. (duurt eventjes) Daarna was bij ons het probleem opgelost. ( uiteraard moet er wel genoeg vers water in de voorraad tank zitten :

Link naar reactie
Share on other sites

Op 12-6-2022 om 15:16, GeMa zei:

Het gepruttel duidt er op dat er weer lucht ingekomen is. Kan inderdaad de terugslagklep van de pomp zijn, loopt het water weer terug. Of...., heb je de vorstbeveiliging van de boiler al gecontroleerd, mogelijk loopt daardoor de boiler leeg. En anders slangen checken, misschien zit er een los.

Ik ga t t klepje vervangen,ik denk dat dat t is. De boiler loopt niet leeg,hij verwarmt nl wel

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...