Ga naar inhoud

Fiat Ducato 2018 automaat


Jaap en Marjan
 Share

Recommended Posts

Wij rijden met een Fiat Ducato uit 2018 en kregen gisteren de mededeling dat de koppeling van de automatische versnellingsbak moet worden vervangen.

 

Dat kwam bij ons wel vreemd over. Een auto van 4 jaar oud met 47.000 km op de teller die dit soort gebreken gaat vertonen.

 

Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben en kunnen die iets vertellen over de verdere afhandeling.

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

Even hier en op andere fora zoeken, is een bekend probleem, heeft te maken met plastic onderdelen in de koppeling. Geadviseerd wordt om niet de originele (nieuwe) Fiat koppeling terug te zetten maar een Sachs naar ik meen. Even zoeken dus, maar let op, het is een drama! Fiat geeft niet thuis en dealers hebben allerlei verschillende verhalen, het enige juiste is, deze serie heeft gewoon een gammele koppeling van huis uit en geeft vroeg of laat problemen.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 month later...

FIAT = Fehler In Allen Teile   deze slogan is er niet voor niets.

De hele ophef over de waardeloze koppeling met PLASTIC delen is op het forum niets uitgelopen.  Zo kom je als onbeschoft bedrijf = Fiat, er dus mee weg.

Miischien een tip, dat is wat ik doe, bij wachten / stilstand de automaat altijd in N zetten. Voelt technisch beter voor mij.

Trouwens ook betreft dieselgate gebeuren:  ook op niets uitgelopen.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Op 20-7-2022 om 12:47, Broers Joske zei:

 

Dat is onjuist. In Nederland loopt een massaclaim en in Duitsland is FIAT reeds meermaals veroordeeld in privé rechtzaken (massaclaims mogen daar niet).

Maar gaan ze dan ook over naar een vergoeding / schadeloos ( gedeeltelijk )stellen , daar heb ik nog niets van vernomen .  

Link naar reactie
Share on other sites

Op 22-7-2022 om 13:40, supreme zei:

Maar gaan ze dan ook over naar een vergoeding / schadeloos ( gedeeltelijk )stellen , daar heb ik nog niets van vernomen .  

 

Een uitspraak van de hoogste rechter, of niet in hoger beroep gaan moeten zij uitvoeren. Zo niet gaat de deurwaarder in Amasterdam bij Stellantis beslag leggen op autootjes en  andere zaken. In de VS hebben ze reeds een vermogen aan schadevergoedingen voldaan. En mijn RBV heeft mijn Duitse claim afgekocht met een aardig stuiver.

 

 

aangepast door Broers Joske
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...