Ga naar inhoud

Wat is beste nav. systeem voor grote campers?


irk
 Share

Recommended Posts

Ik ben op zoek naar het makkelijkste en simpelste navigatiesysteem voor grote campers (3,4 mer hoog en 8 meter lang, 6500 kg).

Ons oude systeem wordt niet meer geüpdatet, dus we moeten iets nieuws, alleen zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik wil zo min mogelijk knoppen; het moet makkelijk in te stellen zijn en liefst zonder abonnementen o.i.d.

Ik hoor graag.

Met campergroet,


Dirk

Link naar reactie
Share on other sites

Tja, zoveel mensen, zoveel wensen. Ik heb in mijn camper een Pioneer AVIC EVO 1 camper versie systeem. Bevalt op zich goed, je kunt de maten en het gewicht van de camper instellen, navigatie werkt op zich goed, regelmatige updates etc. etc.

 

Maar...., qua bedieningsgemak en functionaliteit kan het niet op tegen m'n Apple iPad met Sygic Truck & Camper navigatie daarop.

 

En voor beiden geldt, dat importeren van zelfgemaakte routes en POI's erg lastig gaat. Ook kun je op de Pioneer niet andere app's (b.v. Camper Contact) installeren en van daaruit (gevonden camping/camperplaats) navigeren, dat kan weer wel op de iPad.

 

En zo zullen er nog wel meer apparaten zijn en ervaringen. Als ik het voor het kiezen had, Sygic Truck & Camper, met betere import opties voor routes en POI's én (echt een gemis) Apple Carplay, zodat je vanaf de iPad/iPhone op het scherm van je headset (bij mij dus de Pioneer) kunt navigeren.

Link naar reactie
Share on other sites

Alpine heeft net als Pioneer speciale Ducato en camper navigatieradio’s, waar binnen het ook mogelijk is om de maten en het gewicht in te voeren.

De meeste nieuwe Alpine modellen zijn tegenwoordig knoppen-loos en alleen touch screen.

Evengoed krijg je 3 jaar gratis navigatie updates en kost het je daarna ca. €40,00 - €70,00 per jaar aan updates, al naar gelang wat je allemaal wilt.

Ik geloof overigens dat de meeste betere navigatiesoftware betaalde updates kent, iemand moet toch betalen voor het werk wat hiervoor nodig is.

 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...