sonny91be Geplaatst: 27 mei 2022 Share Geplaatst: 27 mei 2022 Beste leden, Trotse eigenaar van een Fiat Déucato uit 1989 alkoof camper. Nu ben ik de absorptiekoelkast aan het nakijken zodat die zeker goed is als we op vakantie gaan. Deze is zeker een 5 a 10 jaar niet gebruikt op gas. Ik heb de gastoevoerleidingen getest en deze lekken nergens, Ik heb ook de gasontbrander en ontsteking getest en alles werkt netjes. Echter 1 vraagje. Ik lees online dat je een blauwe vlam moet hebben, oranje betekent een zuurstof gebrek. Ik heb het geheel even gefotografeerd, is dit volgens jullie een gezonde vlam ? Dit is op de maximum stand. Let er wel op dat ik het geheel gedemonteerd had bij onderhoud dus het staat niet onder de uitlaatpijp gecentreerd. Foto van de vlam: https://ibb.co/Y3rnh4M Ik heb het uiteinde schoon gemaakt. ook uitgeblazen met lucht. Dit was de eerste testvlam na al die jaren terug op gas te werken. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
supreme Geplaatst: 27 mei 2022 Share Geplaatst: 27 mei 2022 Zo te zien is de vlam goed , ik weet niet of hij meerdere standen heeft maar mijn ervaring is dat hij in de laagste standen ( 3 standen ) mooier blauw brand dan in de hoogste , maar dat verschil is maar klein . Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
sonny91be Geplaatst: 29 mei 2022 Auteur Share Geplaatst: 29 mei 2022 Ja inderdaad ik heb hem meteen aangestoken, maar inderdaad de vlam stond op de maximum en had 10 jaar niet gebrand. Op een lagere stand ziet dei natuurlijk er beter uit. Nu volgt nog de test op 230V , 12V en op gas om te kijken hoe goed hij werkt anders moet ik de koelkast enkele uren omdraaien om de vloeistof te 'resetten' zodat die beter werkt. Hartelijk dank voor de bevestiging! Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
sonny91be Geplaatst: 31 mei 2022 Auteur Share Geplaatst: 31 mei 2022 De koelkast koelde na een dagje niet zo goed. Heb deze vandaag zoals vermeld omgedraaid, paar uurtjes laten staan en terug omgedraaid zodat alle vloeistoffen opnieuw naar de juiste kant konden vloeien. Morgen test ik alles op 230V. Beide thermokoppels werken. Enkel viel me op als ik de koelkast op 12V zet, dat bij het draaien van de motor de voeding slechts 6V ontvangt. Is dit normaal ?? Ik vermoed misschien een foutieve aftakking van de camper naar de koelkast waardoor de 12V functie niet correct werkt? Het betreft hier de voeding van 12V die naar de koelkast gaat. Niet in de koelkast zelf. Benieuwd of ik morgenavond ijs kan maken in mijn oude RM212F! Keep you guys up to date. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
sonny91be Geplaatst: 1 juni 2022 Auteur Share Geplaatst: 1 juni 2022 (aangepast) Helaas heeft het tot hiertoe niet gewerkt. De koelkast staat nu reeds 6 uur aan en de buis word heel heet, maar intern geen koelingsverschijnselen te bespeuren. Ik heb 2 biertjes in de koeling en een klein bakje met water in het vriesvak gezet. niets word koud .. Ik wacht nog tot morgen middag. Momenteel staat de RM212F op maximum stand. Iemand nog een idee ? Heb volgens mij alles afgelopen, zou gek zijn ik hoor vloeistof er in zitten, dus lijkt me dat die wel IETS moet doen? 1 juni 2022 aangepast door sonny91be Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
sonny91be Geplaatst: 2 juni 2022 Auteur Share Geplaatst: 2 juni 2022 Ik heb uiteindelijk de isolatie heraangebracht rond de hitteweerstand. Vervolgens de koelkast niet op stand 8 (max) gezet maar op stand 3 zoals aangegeven in de handleiding. 2 uurtjes nadat ik dit deed, koelde de koelkast 10x beter dan op de max stand. Geen idee hoe dit komt maar het werkt dus uiterst goed! Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.