Ga naar inhoud

Schakelaar aanjager verwarming.


Kolengruis
 Share

Recommended Posts

1 uur terug, GeMa zei:

Je  bedoelt waarschijnlijk de schakelaar van de ventilator van de (auto) kachel.

 

Ja, die kan worden vervangen, maar wat is het probleem?

Hallo, GeMa

Het is een 4 standen schakelaar die het heeft begeven. Je kunt hem links of rechts draaien zonder weerstand en GEEN van deze 4 standen werkt nog.

Ik heb het idee dat deze schakelaar  van de ventilator vast zit op het verwamingshuis.

Als U een oplossing weet hoor ik het graag van U.

Bij voorbaad bedankt

Jo

Link naar reactie
Share on other sites

Zojuist, Kolengruis zei:

Hallo, GeMa

Het is een 4 standen schakelaar die het heeft begeven. Je kunt hem links of rechts draaien zonder weerstand en GEEN van deze 4 standen werkt nog.

Ik heb het idee dat deze schakelaar  van de ventilator vast zit op het verwamingshuis.

Als U een oplossing weet hoor ik het graag van U.

Bij voorbaad bedankt

Jo

 

Link naar reactie
Share on other sites

Jo, ben niet bekend met de oudere modellen, maar het lijkt mij dat er iets is afgebroken, misschien zelfs alleen het stangetje van de draaischakelaar of de "knop" van de schakelaar. Demonteren en loshalen is het devies denk ik en dan vaststellen wat er feitelijk stuk is. Kan best zijn dat het een draaischakelaar is met weerstanden daar achter om de diverse snelheden te genereren. Weet van m'n oude personenauto dat ik wel eens zo'n weerstand heb moeten vervangen.

Link naar reactie
Share on other sites

Ja, jóuw  redenering is correct. De 4 4 weerstanden zitten in de verwarming verwerkt en de schakelaar is alleen om te verdelen.

Maar hoe krijg

Je die klere schakelaar los om eventueel aan de bedrading tekomen om deze aantesluiten  op een nieuwe  draaischakelaar.

Link naar reactie
Share on other sites

21 uren geleden, Kolengruis zei:

Kan een aanjager schakelaar van de verwarming  bij de FIAT  Ducato  1998 vervangen worden

Google eens op " Waar zit de kachelweerstand Fiat Ducato" . Dit levert allerlei plaatjes en info op, die je wellicht op het spoor zet.

aangepast door Pierre
Link naar reactie
Share on other sites

Alle reageerders bedankt.

Heb de zaak ,het midden dahsboard, gedemonteerd en de sc hakelaar verwijderd. 

Blijkt de nok ,die de schakelaar moet draaien, afgebroken was.

Nu zelf een ijzeren staafje op maat gemaakt en op de bedieningsknop vastgezet . 

Opening gemaakt op de plaats van de nok en het staafje door geschoven in de schakelaar.

Was een dag werk,  maar alles werkt weer.

 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...