Ga naar inhoud

automatische schotel antenne


peter57
 Share

Recommended Posts

Op 19-7-2020 om 17:10, HymerBoy zei:

ja precies ik heb tele 2 onbeperkt voor slechts 25 euro/maand met 18Gb in buitenland, ik kan echt niets bij T mobile ontdekken wat ook in de EU onbeperkt is dus lijkt gebakken lucht!


 Helemaal mee eens, donkerbruine gebakken lucht bij T-Mobile.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 4 months later...
Op 8-7-2020 om 11:39, Adriatik zei:

Waarom nog een schotel? Op m’n mobiele telefoon ontvang ik via 4G vrijwel alle zenders, die ik dan vervolgens met een chromecast (€ 38), op mijn TV bekijk. Overal waar ik 4G ontvang, kan ik TV zien.

Ook wij hebben gekozen voor streaming video. Gebruiken een Teltonika 850 (soort van MiFi) met externe antennes, een T-mobile data SIM (onbeperkt in NL max. 18 Gb per maand in het buitenland), Google Chromecast aan een 12 volt camper TV en diverse app's (Netflix, Prime Video, Youtube, XS4all TV) die casting ondersteunen. Werkt perfect, maar even oppassen in het buitenland dat je de 18Gb p/m niet overschrijdt (kun je trouwens instellen in de MiFi). Afhankelijk of je SD, HD of 4K gebruikt (vaak ook in de app in te stellen) heb je o.i. voldoende data om ook in het buitenland TV te kijken.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 months later...
19 uren geleden, mikeanber zei:

hallo allen

klopt onbeperkt bestaat alleen buiten land dan tot 20 gb dan bij kopen kpn en binnen land met digitenen  en meerderen maar dit is allemaal gewoon teleezen dus makelijker kan niet en betreft de schotel een ieder prijst de zijne aan dus let op

 

Klopt. Onbeperkt geldt alleen in NL (en dan vaak ook nog fair use poilicy), in het buitenland hebben bijna alle providers een limiet. Maar zelfs dan is het goed mogelijk om zo nu en dan te kijken. Je gaat toch niet met de camper naar het buitenland om daar dan uren naar de NL TV te kijken?

Link naar reactie
Share on other sites

Dat is wel zo Gema, maar dat is voor iedereen anders en ook in welke periode je gaat is een punt. Bovendien is niet iedereen mobiel met wandelen of fietsen en meer aan de staanplaats gebonden.

Wij overwinteren en dan is het vanaf november snel donker en zit je eerder binnen. Wij hebben alleen free tot air zenders en daar redden we ons prima mee. Als we iets speciaals uit Nederland willen kijken dan verbind ik via Thetering mijn telefoon met de laptop (groter beeld) en dan kunnen we het TV aanbod van KPN kijken.  Ook volgen onder normale omstandigheden veel camperaars zowel fysiek als via de TV de Tour de France, Giro, Vuelta etc. 

Wat ik bij KPN  prettig vind is dat je in het buitenland bij Onbeperkt 22GB hebt en binnen het gezin data kan delen. Hierdoor kun je voor het 2e telefoontje met een goedkoop abonnement toe.

Het jammere van KPN is dat voor het binnenland Digitenne niet meer gratis is.

Groet Jelle

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

3 uren geleden, Jelle zei:

Dat is wel zo Gema, maar dat is voor iedereen anders en ook in welke periode je gaat is een punt. Bovendien is niet iedereen mobiel met wandelen of fietsen en meer aan de staanplaats gebonden.

Wij overwinteren en dan is het vanaf november snel donker en zit je eerder binnen. Wij hebben alleen free tot air zenders en daar redden we ons prima mee. Als we iets speciaals uit Nederland willen kijken dan verbind ik via Thetering mijn telefoon met de laptop (groter beeld) en dan kunnen we het TV aanbod van KPN kijken.  Ook volgen onder normale omstandigheden veel camperaars zowel fysiek als via de TV de Tour de France, Giro, Vuelta etc. 

Wat ik bij KPN  prettig vind is dat je in het buitenland bij Onbeperkt 22GB hebt en binnen het gezin data kan delen. Hierdoor kun je voor het 2e telefoontje met een goedkoop abonnement toe.

Het jammere van KPN is dat voor het binnenland Digitenne niet meer gratis is.

Groet Jelle

Jelle, je hebt een punt daar, zeker bij overwinteren. Zijn er in het zuiden geen campings voor overwinteraars die kabel of zo bij de standplaats hebben. Wij zijn pas  begonnen met camperen (voorheen een boot) en zouden eventueel ook willen overwinteren. Zie zo'n schotel op het dak echter niet zo zitten. Of heb je nog andere suggesties.

Link naar reactie
Share on other sites

Allereerst even voor Mikeanber over Digitenne. Dat heb ik tot voor 2 jaren GRATIS bij mijn totaal pakket (TV,Telefoon,Mobiel, Internet) gehad. 

 

En voor GeMa. Er zullen zeker campings met kabelaansluiting zijn, maar wij staan vooral op camperplaatsen. Waar wij overwinteren is de Wifi redelijk tot goed al naar gelang hoever je van een Wifipunt staat en de kosten bedragen daar voor Wifi € 10,00 per maand. Dus kun je ook nog wat data van je bundel sparen.  Om de wifi te verbeteren zetten sommigen er een versterker tussen. 

Er zijn meer camperaars die geen schotel op het dak willen hebben. Die hebben vaak een losse schotel al dan niet op statief en al dan niet met automatische zoekfunctie er op. Zij zijn ook flexibeler in het geval er bomen in de weg staan.

 

Groet Jelle

Link naar reactie
Share on other sites

  • 8 months later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...