George Bohlander Geplaatst: 9 mei 2022 Share Geplaatst: 9 mei 2022 Sinds vorig jaar nieuwe camper en heb in de camper Kenwood DMX 5020ABS monitor met ontvanger laten installeren. ik heb op mijn IPhone 11 een abonnement genomen op de App van Sygic Truck navigatie zodat rekening kan worden gehouden met de afmetingen van de camper. Via Apple car play kan ik iPhone koppelen aan de Kenwood. Echter op het scherm van de Kenwood mogen aantal Apps in beeld zoals Wave enGoogle maps maar niet de App van Sygic Truck zodat ik geen navigatie op scherm krijg maar alleen de stem van Sygic Truck. Weet iemand hoe ik de Sygic App op het scherm van Kenwood kan krijgen? Alvast ontzettend bedankt voor jullie hulp. Groet George bohlander Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
GeMa Geplaatst: 9 mei 2022 Share Geplaatst: 9 mei 2022 Gaat je niet lukken, om de simpele reden dat Sygic Truck & Camper geen Apple Carplay ondersteunt. De "gewone" Sygic doet dat wel (met een in app buy), maar Sygic Truck & Camper niet. Heb ook al van alles geprobeerd en keer op keer met Sygic contact gezocht, maar vooralsnog is er geen oplossing voor, jammer, gemiste kans van Sygic. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
George Bohlander Geplaatst: 9 mei 2022 Auteur Share Geplaatst: 9 mei 2022 Dank voor je snelle reactie. Ik had op internet wel gelezen dat ze dit gingen aanbieden, maar blijkbaar klopt dit niet. Wel bizar. ik las in nieuwsbrief dat je route ook kunt aanmaken in Google Maps en dan met Sygic Truck route sender naar Sygic app kan sturen, maar lost probleem natuurlijk niet op. Hoe heb je het zelf opgelost? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
GeMa Geplaatst: 10 mei 2022 Share Geplaatst: 10 mei 2022 (aangepast) Ook dat werkt niet. Ben er weken mee bezig geweest, zowel op de Mac als onder Windows, maar krijgt het niet voor elkaar. Keurig de plug-inn geïnstalleerd, volgens de regels een route aangemaakt in Google Maps en verzonden. Komt nooit aan bij Sygic. En ja, ik weet het, je moet een account aanmaken, op allebei ingelogd zijn, in de plug-inn de juiste gegevens invoeren etc. etc. Zo te zien gaat de route wel "weg", krijg ook de melding "verzonden", maar het komt gewoon niet "aan". Natuurlijk contact opgenomen met Sygic, maar zoals gebruikelijk, reageren ze niet eens, laat staan dat ze met een oplossing komen. Jammer, want het is op zich een goed navigatie programma voor ons Camperaars en óf Apple Carplay óf een werkende koppeling zouden een grote verbetering zijn. Natuurlijk kun je ook de "gewone" Sygic gebruiken, daar zit Apple Carplay als "extra" (betalen dus) wel in, maar dan mis je de mogelijkheid om de maten van de camper in te voeren en de extra POI's (camperplaatsen etc.) die Truck & Camper wel heeft. Ook het zelf importeren van POI's in de "gewone" versie is een uitdaging, het is een erg gesloten systeem. Wat ik nu doe is op Google Maps routes maken, die als KML of GPX opslaan en daarna handmatig overzetten op mijn headset (Pioneer AVIC EVO) in de camper. Omslachti9g en ook bewerkelijk, omdat je die op de Pioneer op een specifieke plek moet neerzetten en daar hun tool (Naviextras) voor moet gebruiken die daar eigenlijk niet voor geschikt is. 10 mei 2022 aangepast door GeMa Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Edward Geplaatst: 10 mei 2022 Share Geplaatst: 10 mei 2022 Ook mij is het niet gelukt om een route uit google maps naar sygic truck te zenden. Nu heb ik sygic travel gekocht en daarmee maak ik de routes. Die worden feilloos naar sygic truck gezonden. 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
PeterA Geplaatst: 25 juni 2022 Share Geplaatst: 25 juni 2022 In mijn vorig antwoord sprak ik ook al over het gemis van een in kunnen geven van tonnage en afmetingen bij de MBUX van Mercedes. Ik heb dus ook een alternatief gezocht om via CarPlay te werken maar de Sygic “Truck” werkt daar niet op ! Wél de gewone Sygic. Dus ook hier vrees ik dat het met rechten te maken heeft dat ze dat niet willen vrijgeven. Het goed nieuw is dat je niet alleen bent maar ik vind het ook jammer dat dit niet mogelijk is. Ik heb tot nu toe ook nog geen enkele “truck” of camper versie gevonden die door CarPlay ondersteund wordt. Heeft iemand tips ? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
George Bohlander Geplaatst: 26 juni 2022 Auteur Share Geplaatst: 26 juni 2022 klopt. Ik heb een iPad steun op dashboard en ga dat maar gebruiken voor navigatie met Sygic Truck en dan maar geen CarPlay maar dan wel een groter scherm. Blijft bizar dat Sygic Truck niet werkt op CarPlay. Gat in de markt!! Wellicht NKC een rol laten spelen? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
CamperGremlins Geplaatst: 21 november 2023 Share Geplaatst: 21 november 2023 Sinds 12 november 2023 ondersteunt Sygic Truck & Caravan ook Apple Carplay. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
George Bohlander Geplaatst: 22 november 2023 Auteur Share Geplaatst: 22 november 2023 Dat is goed nieuws en ga het proberen zodra ik weer ga camperen. Dank je wel voor je reactie!!! Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
GeMa Geplaatst: 23 november 2023 Share Geplaatst: 23 november 2023 Op 21-11-2023 om 22:27, CamperGremlins zei: Sinds 12 november 2023 ondersteunt Sygic Truck & Caravan ook Apple Carplay. IN-app aankoop van 39,99 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.