Ga naar inhoud

Navigatie Sygic Truck koppelen via Apple car play met Kenwood DMX met iPhone 11


Recommended Posts

Sinds vorig jaar nieuwe camper en heb in de camper Kenwood DMX 5020ABS monitor met ontvanger laten installeren.

ik heb op mijn IPhone 11 een abonnement genomen op de App van Sygic Truck navigatie zodat rekening kan worden gehouden met de afmetingen van de camper. Via Apple car play kan ik iPhone koppelen aan de Kenwood. Echter op het scherm van de Kenwood mogen aantal Apps in beeld zoals Wave enGoogle maps maar niet de App van Sygic Truck zodat ik geen navigatie op scherm krijg maar alleen de stem van Sygic Truck. Weet iemand hoe ik de Sygic App op het scherm van Kenwood kan krijgen? Alvast ontzettend bedankt voor jullie hulp. Groet George bohlander 

Link naar reactie
Share on other sites

Gaat je niet lukken, om de simpele reden dat Sygic Truck & Camper geen Apple Carplay ondersteunt. De "gewone" Sygic doet dat wel (met een in app buy), maar Sygic Truck & Camper niet. Heb ook al van alles geprobeerd en keer op keer met Sygic contact gezocht, maar vooralsnog is er geen oplossing voor, jammer, gemiste kans van Sygic.

Link naar reactie
Share on other sites

Dank voor je snelle reactie. Ik had op internet wel gelezen dat ze dit gingen aanbieden, maar blijkbaar klopt dit niet. Wel bizar. 
ik las in nieuwsbrief dat je route ook kunt aanmaken in Google Maps en dan met Sygic Truck route sender naar Sygic app kan sturen, maar lost probleem natuurlijk niet op.

Hoe heb je het zelf opgelost?

Link naar reactie
Share on other sites

Ook dat werkt niet. Ben er weken mee bezig geweest, zowel op de Mac als onder Windows, maar krijgt het niet voor elkaar. Keurig de plug-inn geïnstalleerd, volgens de regels een route aangemaakt in Google Maps en verzonden. Komt nooit aan bij Sygic. En ja, ik weet het, je moet een account aanmaken, op allebei ingelogd zijn, in de plug-inn de juiste gegevens invoeren etc. etc. Zo te zien gaat de route wel "weg", krijg ook de melding "verzonden", maar het komt gewoon niet "aan".

 

Natuurlijk contact opgenomen met Sygic, maar zoals gebruikelijk, reageren ze niet eens, laat staan dat ze met een oplossing komen.

 

Jammer, want het is op zich een goed navigatie programma voor ons Camperaars en óf Apple Carplay óf een werkende koppeling zouden een grote verbetering zijn. Natuurlijk kun je ook de "gewone" Sygic gebruiken, daar zit Apple Carplay als "extra" (betalen dus) wel in, maar dan mis je de mogelijkheid om de maten van de camper in te voeren en de extra POI's (camperplaatsen etc.) die Truck & Camper wel heeft. Ook het zelf importeren van POI's in de "gewone" versie is een uitdaging, het is een erg gesloten systeem.

 

Wat ik nu doe is op Google Maps routes maken, die als KML of GPX opslaan en daarna handmatig overzetten op mijn headset (Pioneer AVIC EVO) in de camper. Omslachti9g en ook bewerkelijk, omdat je die op de Pioneer op een specifieke plek moet neerzetten en daar hun tool (Naviextras) voor moet gebruiken die daar eigenlijk niet voor geschikt is.

aangepast door GeMa
Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 month later...

In mijn vorig antwoord sprak ik ook al over het gemis van een in kunnen geven van tonnage en afmetingen bij de MBUX van Mercedes. Ik heb dus ook een alternatief gezocht om via CarPlay te werken maar de Sygic “Truck” werkt daar niet op ! Wél de gewone Sygic. Dus ook hier vrees ik dat het met rechten te maken heeft dat ze dat niet willen vrijgeven. Het goed nieuw is dat je niet alleen bent maar ik vind het ook jammer dat dit niet mogelijk is. Ik heb tot nu toe ook nog geen enkele “truck” of camper versie gevonden die door CarPlay ondersteund wordt.

Heeft iemand tips ?

Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 year later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...