Ga naar inhoud

Niet reele berekening co2 uitstoot


A Jansen
 Share

Recommended Posts

Ik vind het een goed idee om een CO2 calculator te maken, maar vind deze niet reëel.  Als ik op vakantie ben heb ik ook minder CO2 uitstoot doordat ik thuis niet hoef te verwarmen, wassen, geen verlichting, geen computer, geen tv en radio de hele dag. Ook mijn bedrijfsbus staat dan stil, de personenauto staat in de garage, ga zo maar door. Dus of ik op vakantie nu echt meer CO2 uitstoot heb dan thuis weet ik nog zo net niet....

  • Like 2
Link naar reactie
Share on other sites

Daar hebt u zeker een punt Janssen. Rekening houden met de natuur en klima is ok, maar als ik de landen om ons heen hoor dan speelt CO2 daar veel minder. Denk dat Nederland en ook onze groene rakkers bij de NKC  weer het braafste jongetje van de klas zijn en meer om zeep helpen dan nodig. Ook heb ik de indruk dat bij de NKC wat groene rakkers zitten die de camperaars met oudere campers van de weg willen hebben, in plaats van dat ze lobbyen om deze met bijv. Aanpassingen zoals roetfilters schoner te maken en dit stimuleren door de fijnstof belasting te laten vervallen. Heb het idee dat op dat punt de NKC net als de politiek verder van de gewone man komt te staan. Wie kan zich straks een elektrische camper veroorloven? En wie blijft er dan over voor de NKC? 

Link naar reactie
Share on other sites

We moeten allemaal rekening houden met het milieu, ga maar dan met de fiets (niet elektrisch).

De NKC is voor mij meer een milieuclub geworden, dan een camperclub.

 

Die zogenaamde rekentool slaat werkelijk helemaal nergens op.

Er wordt al helemaal geen rekening gehouden met de Euro-norm (die kan je namelijk helemaal niet invullen).

De moderne diesels zijn net zo schoon of nog schoner dan een benzine motor, maar dat mag dan weer niet gezegd worden, want dan klopt het milieuverhaaltje niet meer.

Ook het "milieubewust rijden", is helemaal niet zo milieubewust als men denkt. Er zijn zelfs mensen die er geld mee verdienen, om dichtgeslibte motoren weer aan de gang te krijgen.

En als je dan naar de APK moet en de motor heeft een te hoge uitstoot, mag je een keer op de snelweg gaan rijden en flink gas geven om alles "schoon te blazen" . 

 

Dan nog niet eens gesproken over de veggie brandstoffen die de motor ook vervuilen. Dat zagen we wel met de personenauto's die de nieuwe 95 brandstof (E10) tankten met meer bio-ethanol.

Die kregen een ongaangename smurrie in de motor, door deze toevoeging. Campers staan ook vaak langere tijd stil en het zou mij niet verwonderen als dit ook bij deze brandstof ook het geval zou zijn.

 

Ook het elektrisch rijden is niet wat je noemt duurzaam (dat woord kots ik uit). Als men ziet wat er voor gedaan moet worden om de grondstoffen te delven voor accu's (niet alleen van auto's), dan spelen wij hier mooi weer over de ellende van andere mensen. Ook dat mag je niet zeggen.

 

Ook elektrische campers, kan nog een dingetje worden als je een accupakketje (t.b.v. de aandrijving) mag vervangen. Campers gaan wat langer mee dan het werkbusje waarop de meeste zijn gebaseerd.

Je ziet het al bij 2e hands personenauto's, waarbij het vervangen van het accupakket meer kost dan de prijs van de auto zelf.

 

Ik ben niet tegen dat alles, alleen vind ik dat er vaak de verkeerde onderbouwing aan vast zit.

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...