Robert ter Horst Geplaatst: 29 april 2022 Share Geplaatst: 29 april 2022 Wij moeten het (metalen) dak van onze camperbus ( Fiat Ducato 244 Adriatic uit 2003/2004) de nodige aandacht geven. Op sommige plekken laat de lak los ( daar hebben we al eens eerder wat aan gedaan en laten doen ) maar op een aantal plekjes zie je nu roestplekjes. Ook midden op het dak. Het onderhoud wordt op de oprit uitgevoerd. Nu wil ik liever niet op het dak van de camperbus gaan liggen om dit bij te werken. Staand op een trap kom ik niet overal bij. Heeft iemand suggesties? Alvast bedankt, groetjes, Robert Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
FJC48 Geplaatst: 29 april 2022 Share Geplaatst: 29 april 2022 Een steiger bouwen waar de bus onderdoor kan. 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Robert ter Horst Geplaatst: 24 juli 2023 Auteur Share Geplaatst: 24 juli 2023 Toch maar met kwast (en roller) en trap op de oprit gedaan. Stukken met primer vorig najaar, (2e) laag op kleur voorjaar 2023. Best aardig gelukt ( is uiteindelijk wel iets primer kleur doorgekomen). Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Desnor Geplaatst: 15 augustus Share Geplaatst: 15 augustus Hallo Robert, wij hebben het zelfde probleem. kun je ons zeggen hoe je het hebt aangepakt en welke lak je hebt gebruikt? zo te zien zit er bij ons een soort polyesterlak op. Arie Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Magic Ed. Geplaatst: 16 augustus Share Geplaatst: 16 augustus 19 uren geleden, Desnor zei: Hallo Robert, wij hebben het zelfde probleem. kun je ons zeggen hoe je het hebt aangepakt en welke lak je hebt gebruikt? zo te zien zit er bij ons een soort polyesterlak op. Arie Dat polyesterdak noemen wij een GFK-dak, hagelbestendig. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
FJC48 Geplaatst: 16 augustus Share Geplaatst: 16 augustus 4 uren geleden, Magic Ed. zei: Dat polyesterdak noemen wij een GFK-dak, hagelbestendig. Een bus met een polyester dak da's we heel bijzonder, mij bus heeft een dak van staal. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Robert ter Horst Geplaatst: 16 augustus Auteur Share Geplaatst: 16 augustus Op 15-8-2024 om 13:39, Desnor zei: Hallo Robert, wij hebben het zelfde probleem. kun je ons zeggen hoe je het hebt aangepakt en welke lak je hebt gebruikt? zo te zien zit er bij ons een soort polyesterlak op. Arie Hoi Arie, ik heb bij www.polyestershoppen.nl het volgende besteld: 1 x De IJssel ZF Primer Inhoud:0,75 liter 1 x DD lak zijdeglans 1 kg Kleur:RAL 7001 zilvergrijs Verdunner:Kwastverdunner 0,5L inclusief ontvetter, verdunner, kwasten, e.d. Inderdaad een soort polyester (coating) . Al zoekend op internet kwam ik tot deze oplossing voor mijn camperdak issue (kijk eens op enkele forums, hier had men het over deze boot coating). Alles op de oprit gedaan met een trap. Bij elke fase 10x de trap verplaatsen (en trapje op/trapje af = spierpijn De fasen: Eerst het dak reinigen (wassen), vervolgens ontvetten, schuren, stofvrij maken (daar zijn speciale doeken voor, zie polyestershoppen.nl) en vervolgens aanbrengen met een roller en een kwast. Dit voorjaar zag ik 2 scheurtjes in de coating (warmte/kou en door het rijden met de camperbus, het dak gaat werken) Ik heb het opgelost door een spuitbus hammerite in dezelfde ralkleur te kopen om zo de beschadiging te dichten. Het geringe kleurverschil op het dak valt nauwelijks op. succes! groet, Robert Ik heb in het najaar een primer aangebracht, in het daaropvolgende voorjaar de primer. 1x primer aangebracht (2x was mij teveel werk). Na het uitharden kwam de kleur van de primer door. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Robert ter Horst Geplaatst: 16 augustus Auteur Share Geplaatst: 16 augustus Zo ziet het dak er nu uit (16 augustus 2024) Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Desnor Geplaatst: 23 augustus Share Geplaatst: 23 augustus Ik ga erover nadenken bedankt voor de info! Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.