Ga naar inhoud

Gebruik douchbak


van der Honing
 Share

Recommended Posts

Wij hebben nooit in de camper gedoucht, maar mede door de huidige omstandigheden, zoals toenemende drukte op camperplaatsen met voorzieningen en corona, overwegen we dat wel te gaan doen.  Nu hoor je ook wel klachten over de vloer van de douche. Scheurtjes, lekkage etc. Ik ben erg nieuwsgierig hoe de douche optimaal gebruikt kan worden zonder dat er problemen ontstaan. Ik zie wel eens mooie houten roosters in de douche maar waar zijn die te krijgen en zijn er nog andere slimme toepassingen. Heel graag uw reactie. Met vriendelijke groet Jelle.

Link naar reactie
Share on other sites

Het houten rooster wat in sommige camperdouches aanwezig is, is veelal bedoeld als dek(bescherm)vloer voor wanneer de douche niet gebruikt wordt.

Denk aan de optie om deze i.c.m. het droogrek als tijdelijke garderobe te gebruiken met schoenen in de douchebak, of tassen met spullen, etc.

Wanneer je het houten rooster tijdens douchen laat liggen kan het water over de rand lopen en moet je het rooster sowieso na douchen buiten drogen.

aangepast door Camper-T
  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

Ik heb zelf zo'n vlonder gemaakt van watervast multiplex. In de vorm van de douchebak met een aantal uitsparingen en gaten zodat het water weg kan lopen.

Juist om de druk op de douchevloer beter te verdelen. Zonder vlonder zakte de douchevloer iets in onder de voeten.

aangepast door Roelof
  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 month later...

Overigens, voor wie nooit in de camper heeft gedoucht:

Je doucht daarin niet als thuis of op een camping. Heerlijk lang onder de spuit staan is niet de bedoeling. Dan is je watertank zo leeg. Dus even afspoelen, inzepen en terug afspoelen. Tenzij je naast een waterpunt staat. Dan kan je laten doorstromen... 

  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

Als je een riante regendouche(kop) hebt en een stevige drukpomp dan zit je al snel aan 10 liter water per minuut. Dus dan moet je echt wel aan de voorraad denken.

Een doorsnede mini douchekop met dompelpomp zal hier iets onder zitten maar dan nog steeds tikken de liters weg naarmate je langer onder de douche blijft staan.

Een gemiddelde camper heeft 100 liter schoon water in de tank wat je ook voor de wasbak en het toilet gebruikt en de partner moet na jou ook nog kunnen douchen.

Aan de andere kant is de boiler ook een keer leeg, zeker in de winter gaat dit snel dus met 1-2 minuten douchen wordt het water al koud(er) en wil je er echt onderuit.

En het blijft aan het einde van de rit toch kamperen en geen 5-sterren resort. Voor langer en uitgebreid douchen pak je beter af en toe een camping met faciliteiten.

 

aangepast door Camper-T
  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Beste medecamperaars,

 

Mooie tips lees ik hier, maar nog geen reacties over het repareren van die scheurtjes in de douchebak! Heeft iemand hier ervaring mee, bij voorkeur bij een Sunlight T67-camper. Zit er onder de vloer bijvoorbeeld ruimte om op te vullen met pur-schuim?

 

Groeten en bedankt,

Cora

Link naar reactie
Share on other sites

2 minuten geleden, Cora zei:

Beste medecamperaars,

 

Mooie tips lees ik hier, maar nog geen reacties over het repareren van die scheurtjes in de douchebak! Heeft iemand hier ervaring mee, bij voorkeur bij een Sunlight T67-camper. Zit er onder de vloer bijvoorbeeld ruimte om op te vullen met pur-schuim?

 

Groeten en bedankt,

Cora

 

Link naar reactie
Share on other sites

2 uren geleden, Cora zei:

Beste medecamperaars,

 

Mooie tips lees ik hier, maar nog geen reacties over het repareren van die scheurtjes in de douchebak! Heeft iemand hier ervaring mee, bij voorkeur bij een Sunlight T67-camper. Zit er onder de vloer bijvoorbeeld ruimte om op te vullen met pur-schuim?

 

Groeten en bedankt,

Cora


  •  

Deze link op de NKC site (zoek op "reparatie douchebak") bespreekt de reparatie  van een douchebak. Wellicht helpt het

 

Reparatie douchebak (nkc.nl)

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...