Ga naar inhoud

lossen chemisch toilet


Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Op 27-5-2020 om 14:44, GreDon zei:

 

Wat denk waar het van de chemie put op de camping dan naar toe gaat? Juist, dezelfde rioolweg.

Nou nee, meestal is dat niet het geval. Bij veel rioolsystemen is er een gescheiden systeem tussen rioolwater en regenwater. Regenwater loost op het oppervlaktewater. Als daarin de inhoud van het chemisch toilet terecht komt lijkt me dat toch behoorlijk problematisch! 

Link naar reactie
Share on other sites

Op 30-5-2020 om 23:41, Harvangel zei:


Zou het? Een heel apart rioleringssysteem voor de loosputten van chemische toiletten, niet alleen in NL maar in heel Europa, de wereld?

Of dat er een dienst bestaat in ieder land die deze loosputten leegzuigt en ergens apart opslaat?  Ik weet het niet maar heb wel vraagtekens bij dit bericht. Zou graag uitgelegd krijgen door FJC48 hoe dat dan werkt.

Net zoals vroeger in NL toen er nog veel gierputten waren, op gezette tijden werden deze leeggezogen.

Link naar reactie
Share on other sites

23 uren geleden, GreDon zei:

Wat een onzinnige discussie inmiddels. Dit gaat gewoon het riool in naar de waterzuivering.

Waarom klagen de waterzuiveringsbedrijven steen en been dat er zoveel chemische zooi in het riool wordt geloosd als het allemaal niets uitmaakt. Er zijn natuurlijk altijd mensen die denken 'dat kleine beetje van mij' dat vind je niet terug', er zijn helaas een heleboel mensen die zo denken. In mijn jeugd werd afgewerkte motorolie ook in het riool gedumpt door de man die op straat zijn motorolie van de auto ververste. Chemisch afval naar de milieustraat brengen is voor vele nog een te grote opgave, stel je voor zeg, ik betaal toch rioolbelasting.

Link naar reactie
Share on other sites

Op 8-6-2020 om 17:45, Harvangel zei:

ik mis feiten! En het scheiden van hemelwater en rioolwater bestaat ook al lang niet meer, 

Eerst een fabeltje uit de wereld helpen. In Nederland wordt zo veel als mogelijk met een gescheiden riool gewerkt. In nieuw woonwijken wordt of het HWA water geïnfiltreerd of op het oppervlakte water geloosd. Het DWA water wordt naar een RWZI getransporteerd waar het wordt gezuiverd.

 

Dat een chemisch toilet in de meeste gevallen niet op een WC in een toiletgebouw mag worden geledigd heeft een andere reden dan dat het op een ander rioolstelsel wordt geloosd.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...