Ga naar inhoud

Adria op citroen 2.0 met 130pk


van der Honing
 Share

Recommended Posts

Dank voor uw reactie Basher. Goed om te horen. Had inderdaad begrepen dat ie zuinig is, maar ook wat ruwer in de loopcultuur, met name als ie nog koud is.

Ik heb een Adria met Citroen gekocht en kreeg links en rechts wat opmerkingen dat ik beter voor de Ducato had kunnen kiezen. Ik was er vanuit gegaan dat de Citroen identiek aan de Ducato was, maar dat blijkt niet zo te zijn. Ze schijnen wel uit dezelfde fabriek te komen maar Citroen heeft er  blijkbaar voor gekozen een eigen motor te ontwikkelen.

Mijn vorige campers  hadden de Ducato 2.5 TDID en een 2.3 met 110 pk en deze bevielen  mij ontzettend goed. Ik laat mij verrassen maar uw reactie geeft mij vertrouwen.

Nogmaals dank voor uw reactie.

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

Hier tevreden camperaar met een Citroën Jumper buscamper met de 2.0L EUR6D motor, in 160pk uitvoering. Bevalt goed, hangt lekker aan het gas.

 

Eerdere ervaring die ik had was een Fiat Ducato buscamper met 2.3L 150pk motor (nog zonder Adblue tankje, dus pre-EUR6??). Die dreunde wat meer op snelheid, kon gevoelsmatig wel wat lager in de toeren gereden worden, maar eenmaal in de zesde versnelling met 100km/u was dat geen optie meer.

 

Citroën is zuiniger, we zitten nu op de afgelopen 4000km op een gemiddelde van 1 op 11. In de Fiat haalden we net niet de 1 op 10.

aangepast door Blechdach
Link naar reactie
Share on other sites

Dank voor de info Basher . Zal eerst kijken hoe de 130pk bevalt. Naar 160 pk zetten zal neem ik aan bij een Tuner moeten of doet Citroen dit ook? Met mijn Ducato ging ik altijd naar Fiat Professional. Bij Citroen zie ik niet een aparte werkplaats voor zwaardere voertuigen. Heb hierover een mailtje gestuurd maar nog geen reactie van Citroen gehad. Hoe doet u dat? Groetjes..

Link naar reactie
Share on other sites

6 minuten geleden, van der Honing zei:

Ok, zie inderdaad een optie bedrijfswagens, maar daar zie ik alleen busjes. Zal eens bellen met de garage. Dank en groet

Het chassis waarop jouw camper gebouwd is in principe een bedrijfswagen(cabine + een kaal chassis), die zijn zo te koop.

Link naar reactie
Share on other sites

Waar het om gaat is  of de garage een brug heeft waarop een camper gezet kan worden, qua gewicht en wielbasis. Voor mijn vorige camper wilde ik bij Kwik Fit gebruik maken van een aanbieding in camper banden. Gek genoeg kreeg ik van Kwikfit te horen dat geen enkele vestiging een voor camper geschikte brug had en zij de banden niet konden monteren.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Gister de camper opgehaald. 1e indruk is prima. Stille motor met voldoende trekkracht. Loopt mooi in 6e versnelling.  Als ik de boordcomputer moet geloven dan zal hij ook behoorlijk zuinig zijn. We zullen het ervaren, ik zal over flink wat km's nog een review geven.

Het betreft ook nog de Adblue uitvoering.

Groet Jelle.

aangepast door Oomlodewijk
Link naar reactie
Share on other sites

Heb inmiddels ook contact gehad met de citroen dealer. Zij hebben brug tot 7000 kg en de juiste hoogte. Desgevraagd kwam ik te horen dat de distributie riem pas na 10 jaren of 150.000km vervangen hoeft te worden. Ook niet  onbelangrijk. Groet Jelle

aangepast door Oomlodewijk
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...