Ga naar inhoud

Aangepaste theorie voor C1


Gerard K.
 Share

Recommended Posts

Ik begreep dat de theorie voor het C1 rijbewijs per 1 juli 2022 wordt aangepast. Geen twee, maar één examen. Ik veronderstel dat delen uit de lesstof komen te vervallen die niet relevant zijn voor het C1 rijbewijs voor camperaars.

Ik wil graag de proeflesperiode van de NKC gebruiken om me voor te bereiden op het examen. Wordt of is de proefles aangepast aan het nieuwe examen, of bevat het ook nog de niet relevante lesonderdelen?

Groet,

Gerard.

Link naar reactie
Share on other sites

5 uren geleden, Cor1961 zei:

...... De lesstof van de NKC is hierop dan ook (nog) niet op aangepast. Ik ben ermee bezig........... 


U werkt voor de NKC. Dat is prettig te weten. Dan kunt u hier ook de moderator functie gaan bekleden.

PS. Er gaan in het voorstel wel onderdelen vervallen in de theorie examens C1 vanaf 1-7-2022. Maar het examen wordt ook zwaarder, minder fouten op basis van het totaal aantal vragen dan voorheen.
 

Link naar reactie
Share on other sites

27 minuten geleden, Broers Joske zei:


U werkt voor de NKC. Dat is prettig te weten. Dan kunt u hier ook de moderator functie gaan bekleden.
 

En als u dan toch gaat modereren, dan is het misschien ook slim om de bijdragen van leden in de rubriek “Tips voor de NKC” te lezen. En wellicht is het dan ook een idee om er op te reageren, zodat degenen die de tips geven ook mérken dat het gelezen wordt!

Link naar reactie
Share on other sites

Ik bedoelde met ik ben er mee bezig, is dat ik bezig ben met de theorie en dat ik nog niets heb zien veranderen sinds bekend is dat ze het gaan aanpassen per 1 juli. Ik werk dus ook niet voor het NKC. Mijn beide theorie examens staan al gepland, dus deze aanpassing is niet op mij van toepassing.

Link naar reactie
Share on other sites

Vindt jij administratie ook zo overbodig voor het C1 camperrijbewijs. Verkeer en techniek vind ik nog wel belangrijk voor ons rijbewijs, om het zo maar even te noemen. En ik vond administratie ook best lastig om te leren. Ik heb daar nog nooit mee van doen gehad en nu nog steeds niet. 

Succes Cor met het examen of beter gezegd voor jou nog examens. 

Link naar reactie
Share on other sites

Dank je trailerad, ja idd vind ik dat ook overbodig. Je krijgt vragen waar je als camper rijder totaal niets aan hebt en waar je totaal geen interesse voor hebt, dus is het alleen maar droge stof die je uit je hoofd probeert te leren en binnen de kortste tijd weer vergeten bent. Ik hoop dat ze het met het nieuwe examen beter aanpakken. Heb het nog even nagelezen maar volgens mij komt er wel verschil in examens tussen beroepsmatige chauffeurs (code95) en “hobby” chauffeurs.

Link naar reactie
Share on other sites

De theorie die er geleerd moet worden  , is natuurlijk voor het C1 tot 7500 kg . En natuurlijk heb je camperaar daar een deel niet voor nodig heeft .

 

Eigenlijk zou men dan een andere categorie moeten maken die bestemd is alleen voor campers boven de 3500 kg t / m 7500 kg , dat zal beter zijn , en laat Het NKC daar een naar kijken .

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

1 uur geleden, supreme zei:

De theorie die er geleerd moet worden  , is natuurlijk voor het C1 tot 7500 kg . En natuurlijk heb je camperaar daar een deel niet voor nodig heeft .

 

Eigenlijk zou men dan een andere categorie moeten maken die bestemd is alleen voor campers boven de 3500 kg t / m 7500 kg , dat zal beter zijn , en laat Het NKC daar een naar kijken .

 

 

Helemaal mee eens.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Theorie examens gedaan.

Nadat ik het eerste examen , verkeer en techniek, met 5 fouten had gehaald, snel toch de theorie boeken C1 aangeschaft.

Er werden dingen gevraagd , die ik nog nooit gezien had bij de examens van NKC.

Dit omdat er in het examen van het CBR bijna geen enkele vraag zat die ik geleerd had bij de NKC examens, ik denk dat ik 4 stuks vragen heb gehad die in de examens van het NKC voor kwamen.

Een week later administratie gedaan en geslaagd met 0 fout.

Ik weet zeker dat als ik hierbij alleen de examens van het NKC had geleerd dat ik niet geslaagd was.

Of dit nu komt of ze de vragen al aangepast hebben weet ik natuurlijk niet.

Ik vind het grootste gedeelte van administratie nutteloos en overbodig voor camperaars en hoop voor toekomstige camperaars dat ze dit aanpassen in het nieuwe enkele examen.

Ik heb ook ergens gelezen dat ze de herkeuring voor het C1 rijbewijs gelijk willen gaan trekken met het B rijbewijs.

 

Link naar reactie
Share on other sites

57 minuten geleden, Cor1961 zei:

Theorie examens gedaan.

Nadat ik het eerste examen , verkeer en techniek, met 5 fouten had gehaald, snel toch de theorie boeken C1 aangeschaft.

Er werden dingen gevraagd , die ik nog nooit gezien had bij de examens van NKC.

Dit omdat er in het examen van het CBR bijna geen enkele vraag zat die ik geleerd had bij de NKC examens, ik denk dat ik 4 stuks vragen heb gehad die in de examens van het NKC voor kwamen.

 

Ik weet zeker dat als ik hierbij alleen de examens van het NKC had geleerd dat ik niet geslaagd was.

Of dit nu komt of ze de vragen al aangepast hebben weet ik natuurlijk niet.

 

Ik heb ook ergens gelezen dat ze de herkeuring voor het C1 rijbewijs gelijk willen gaan trekken met het B rijbewijs.

 


Tja, dat is een bekend gegeven. Een "gratis" cursus (een gegeven paard) mag men niet in de bek kijken.
Ik heb ook gebruik gebruik van de 300 oefenopgaven die ik van iemand heb overgenomen via een melding op facebook.
En dat liep prima.

De vragen worden natuurlijk ook regelmatig aangepast, maar niet aan de nieuwe eisen. Die gaan pas 1 juli 2022 in.

Zou leuk zijn als de herkeuring C1 gelijk gesteld wordt aan B. Maar daar heb ik nog niets over gelezen. 
 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 5 months later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...