Ga naar inhoud

Remigratie! Vanuit Frankrijk naar Nederland. Wat is er te doen bij invoeren van mijn camper?


marvas
 Share

Recommended Posts

Hallo beste camperaars, of dit de juiste plaats is om dit te vragen weet ik niet, maar ik hoop vanzelf een antwoord hierop te krijgen en/of waar ik deze vraag zou moeten stellen. Mijn camper, half-integraal is in Frankrijk gekocht en wil ik meenemen naar NL. 
Wie weet welk traject ik moet volgen?

Vast hartelijk dank voor het meedenken cq antwoorden,

warme groeten, 

Link naar reactie
Share on other sites

 

Het is eigenlijk niet zo spannend. Je gaat naar de dealer in Frankrijk waar je de camper gekocht hebt en vraagt naar een COC van de camper. Dan maak je in Nederland een afspraak bij de RDW. Je gaat met jouw kenteken uit Frankrijk en het COC document naar de RDW en laat je de camper keuren. Je krijgt de rekening thuis van de belastingdienst hoeveel BPM je moet betalen en een paar dagen later krijg je het kentekenbewijs op gestuurd. Als je particulier bent hoef je geen BTW te betalen. Je kunt dit allemaal op de site van de RDW nakijken. 

Zo heb ik het al een paar keer met een auto en met een motor gedaan, en ik neem aan dat het met een camper niet anders is.

Link naar reactie
Share on other sites

Het enige verschil tussen de ‘methode trailerad’ en de ‘methode van der Honing’ is dat je bij de ‘methode tailerad’ alleen een rekening krijgt van de belastingdienst en bij de ‘methode van der Honing’ naast de rekening van de belastingdienst óók nog eens een rekening van SFA Parkstad krijgt! Tel uit je winst!

  • Thanks 1
  • Sad 1
Link naar reactie
Share on other sites

Oppervlakkige  opmerking Adriatik als je niet weet wat het verschil is tussen de aanslagen van de Belastingdienst en de aanslag die een professioneel import bedrijf er voor je uit sleept en de rekening  van dat professioneel import bedrijf. U heeft weer niet goed gelezen en slaat aan op SFA Parkstad en op mij  omdat u met deze partij gebrouilleerd bent en met mij over een ander onderwerp van mening verschilt. SFA Parkstad is echter slechts 1 van de vele bedrijven die de import kunnen regelen. Marvas zal zelf wel de mogelijkheden onderzoeken en tot de voor hem gunstigste of in de afhandeling ideale oplossing kiezen.

  • Confused 1
  • Sad 1
Link naar reactie
Share on other sites

En de fiscus stuurt geen rekening. U moet echt eerst zelf BPM aangifte doen. Die controleren ze dan en daarna komt de rekening. Maar mij is niet duidelijk waarom u in Frankrijk gekocht hebt. Woonde u daar, dan geldt een heel andere regeling en kunt u via een van de importbedrijven zonder BPM en BTW invoeren. En mijn ervaring is dat deze bedrijven ook bij de fiscus de beste BPM aangifte regelen die meer voordeel oplevert dan hun rekening.
De camper moet in Frankrijk wel minstens 6 maanden oud zijn en 6.000 km op de klok hebben.
 

  • Thanks 1
  • Sad 1
Link naar reactie
Share on other sites

Voor personen, die remigreren uit het buitenland gelden speciale voorwaarden zoals reeds door Broers Joske werd aangegeven. De volgende link van de belastingdienst geeft een overzicht van de voorwaarden.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/themaoverstijgend/programmas_en_formulieren/vrijstelling_bpm__vrijstelling_bpm_bij_verhuizing#

 

Link naar reactie
Share on other sites

17 minuten geleden, van der Honing zei:

slaat aan op SFA Parkstad … omdat u met deze partij gebrouilleerd bent ….

Wat een flauwekul! Ik heb nooit contact gehad met die organisatie. Laat staan gebrouilleerd! Ik heb wel onaangename contacten gehad met lieden die zich op dit forum als onafhankelijk voordeden maar met als kennelijk doel met grote regelmaat SFA Parkstad onder de aandacht te brengen.
In dat verband even een vraag: ben je dezelfde die achter de naam Dr.Dream en GeDon schuil gingen? Beiden zijn door het beheer van dit forum verbannen!

Graag duidelijkheid!

 

  • Haha 1
Link naar reactie
Share on other sites

Hallo beste camperaars, dank voor uw reacties en excuus voor een verkeerde vraagstelling misschien, maar het gaat hier idd om Remigratie. Ik woon in Frankrijk en verhuis nu naar NL. Mijn camper heb ik al 5 jaar, geen andere auto. Ik heb begrepen dat ik de camper als enig vervoermiddel zou mogen invoeren. Ik ben de regelgeving ontwend, wat is dus de eerste stap na inschrijving in de Basisadministratie van mijn persoon, om mijn camper in te voeren. Dit is de meer volledige vraagstelling.

De tip van Bornandraced zal ik goed bekijken, is misschien het juiste antwoord, maar Het antwoord van Broers Joske lijkt er toch meer op, maar hoe vind ik zo,n bedrijf? Zal even gaan zoeken. 
Hartelijk dank allen,

 

Link naar reactie
Share on other sites

Adriatik: ik kan u gerust stellen. Ik ben niet Gredon of Dr.Dream of verbonden aan SFa. Niet zo paranoia aub. Overigens hadden deze personen ( of in uw optiek persoon) heel veel nuttige bijdragen. Of ze verbannen zijn is uw perceptie. 

Trailerrad: de BPM op een motor is toch wat anders dan op een camper. 1 verschil van brandstof 2. Andere nieuwprijzen. 3 andere uitstoot waarden.  Het is mooi dat de Belastingdienst uw berekening naar beneden heeft bijgesteld, echter dan weet u nog steeds niet of u te veel heeft betaald. Er zijn meerdere rekenmethodes, die tot verschillende uitkomsten kunnen leiden. De gunstigste mag worden gebruikt. 

  • Sad 1
Link naar reactie
Share on other sites

21 uren geleden, Adriatik zei:

Wat een flauwekul! Ik heb nooit contact gehad met die organisatie. Laat staan gebrouilleerd! Ik heb wel onaangename contacten gehad met lieden die zich op dit forum als onafhankelijk voordeden maar met als kennelijk doel met grote regelmaat SFA Parkstad onder de aandacht te brengen.
In dat verband even een vraag: ben je dezelfde die achter de naam Dr.Dream en GeDon schuil gingen? Beiden zijn door het beheer van dit forum verbannen!

Graag duidelijkheid!

 


En Dr.Dream van SFA-Parkstad is hier NIET verbannen maar leest al die tijd hier mee zonder nog geweldige tips te geven.
Maar nu dus even wel het een en ander rechtzetten.

 

  • Sad 1
Link naar reactie
Share on other sites

18 uren geleden, marvas zei:

Hallo beste camperaars, dank voor uw reacties en excuus voor een verkeerde vraagstelling misschien, maar het gaat hier idd om Remigratie. Ik woon in Frankrijk en verhuis nu naar NL. Mijn camper heb ik al 5 jaar, geen andere auto. Ik heb begrepen dat ik de camper als enig vervoermiddel zou mogen invoeren. Ik ben de regelgeving ontwend, wat is dus de eerste stap na inschrijving in de Basisadministratie van mijn persoon, om mijn camper in te voeren. Dit is de meer volledige vraagstelling.

De tip van Bornandraced zal ik goed bekijken, is misschien het juiste antwoord, maar Het antwoord van Broers Joske lijkt er toch meer op, maar hoe vind ik zo,n bedrijf? Zal even gaan zoeken. 
Hartelijk dank allen,

 


Beste @marvas. U kunt zich gewoon melden bij het bedrijf SFA-Parkstad waarvoor ik werk. Wij helpen u graag met het vinden van de juiste route, sterker nog wij kennen deze. Ook willen wij graag alle papieren voor u in orde maken. En ja, voor zover ik het hier kan overzien komt u in aanmerking voor een tijdelijke vrijstelling van BPM wegens verhuizing. Deze wordt een definietev vrijstelling nadat u uw camper de door de fiscus voorgeschreven periode op NL-kenteken in uw bezit hebt gehad. Met andere woorden u mag deze een beperkte periode na invoer niet doorverkopen. Doet u dat wel dan moet u alsnog een rest-BPM bedrag betalen. Om u verder van dienst te kunnen zijn hebben wij gegevens (kentekenbewijs) van de camper en de verhuisdatum nodig.

En hierna verdwijn ik weer naar de achtergrond met een vermeende ban van een van de forumleden.

 

  • Thanks 1
  • Sad 1
Link naar reactie
Share on other sites

Wat een moeite om een ander de les te lezen,

en dan ook nog over jezelf zeggen dat je geweldige tips geeft,

 

@marvas als je er geen verstand van hebt welk traject je moet volgen dan lijkt het mij beter als je dit uit besteed aan een bedrijf/instelling die daar wel verstand van heeft, er zijn echter meerdere bedrijven die dit kunnen en doen en niet alleen het boven genoemde bedrijf die genoemd word voor eigen gewin omdat de personen er werken.

Vraag bij verschillende bedrijven een offerte aan en kies degene waar je een goed gevoel bij hebt.

Word je ontzorgd en heb je er geen stress van.

  • Thanks 1
  • Confused 1
  • Sad 1
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...