Ga naar inhoud

waarde gereden kilometers


Rinus Grimberg
 Share

Recommended Posts

Dag Forum leden,

 

Ik heb een rare vraag.

 

Afgelopen week heb ik een camper gekocht bij een gerenommeerde dealer.

Een camper uit 2017. Er zou 20.000 km op de teller staan toen ik hem kocht en onderhandelde over de prijs.

Vandaag heb ik de camper opgehaald. Nu blijkt er 34.000 op de teller te staan.

 

Ik ga er vooralsnog vanuit dat de dealer dit netjes oplost. Ik moet echter wel een gevoel hebben bij de waarde van deze 14.000 kilometer.

 

Het gaat om een LMC Breezer. Ik heb er ongeveer 63.000 voor betaald.

 

Wat zou volgens jullie een redelijk bedrag zijn om deze fout van zijn kant te compenseren?

 

Vast vriendelijk bedankt

Link naar reactie
Share on other sites

Als in de kleine lettertjes "Druk- . tekst- en typefouten voorbehouden" staat maak je volgens mij niet veel kans. Maar heb je geen proefrit gemaakt voordat je dat ding ging kopen, is toen die afwijkende km stand niet opgevallen. Heb je de service beurten in het boekje niet bekeken en is daar de afwijkende stand ook niet opgevallen?

Heb je hem bij Roozeboom uit Balkbrug vandaan?

Link naar reactie
Share on other sites

bedankt voor jullie reactie

 

Ik heb de camper 3 keer bekeken voordat ik hem kocht.

 

Ik heb inderdaad geen proefrit gemaakt. De kmstand viel mij pas op nadat ik weg reed met de camper op de dag dat ik deze ophaalde.

 

De kmstand heeft op een A4tje, waarmee de camper werd gepresenteerd, bij het voertuig gestaan.

De kmstand is ook benoemd in het gesprek tussen mij en verkoper.

 

Het is geen moment in mij opgekomen dat een dealer van een dergelijke omvang niet in staat is om de kmstand goed uit te lezen.

Ik ga er ook niet vanuit dat er sprake is van kwade opzet. Dat zou niet logisch zijn voor een bedrijf met een goede naam.

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

Hallo Rinus, hier nogmaals een reactie van mij.

Goed dat je zo eerlijk reageerde.

Het is natuurlijk niet erg verstandig om een camper te kopen zonder erin gereden te hebben of de kilometer stand te controleren.

Ik kan het wel begrijpen dat dit door spontaniteit en enthousiasme is gekomen.

Heb je al contact met de dealer opgenomen over de km-stand?

Ikzelf zou het niet al te hoog opnemen wat de stand betreft, het is een camper uit 2017 en of er nu 20000 of 34000km op de teller staat.

Je kan ook zo denken met die 34000km heeft hij ook niet zo vaak stilgestaan.

Ik denk dat het belangrijker is om weer vertrouwen in de dealer te krijgen.

Ook hij kan zich vergissen in een km- stand, dus als je ook zijn reactie kan plaatsen, graag.

Om weer zekerder te zijn van je camper zou je nog het volgende kunnen doen:

Onderhoudsboekjes controleren,

kenteken invoeren op  ovi.rdw.nl

Hoe Lang heb je garantie op de camper?

en heeft hij nog onderhoud/apk  gehad voor je hem kreeg?

Als je je er goed bij voelt zou je dan de naam van de dealer kunnen vermelden?

Als hij het knap oplost is het alleen reclame voor hem.

Link naar reactie
Share on other sites

Dat klinkt alsof de dealer haar verantwoordelijkheid neemt. Alleen waar niet gewerkt wordt, worden geen fouten gemaakt.

Ik ben het met Cor1961 eens. Die 14.000 kilometer verschil maakt niet zo heel veel uit. Een diesel is bij 34.000 km., bij wijze van spreken, net ingereden. Ik zou het op een redelijk accoordje gooien. Heb je geen wensen voor extra accessoires of iets dergelijks? Daar heb je vaak meer ruimte dan prijscompensatie die echt de wereld niet zal opleveren.
Kortom, lekker genieten van die camper!

Link naar reactie
Share on other sites

Dag Kees,

 

Bedankt voor je reactie.

 

Het lijkt er op dat ik geen discussie heb met de dealer over de km stand. Hij erkend dat deze niet correct was.

Ze hebben de km stand na aanleiding van mijn bezoek nog wel aangepast in hun systeem (te zien op de website).

Het viel me nu trouwens wel op dat ze ook op hun website roepen dat het om een uniek lage kilometerstand gaat.

Dat maakt het des te pijnlijker dat de km stand 54% hoger is dan vermeld.

 

Ik ga er nog steeds vanuit dat ze dit goed gaan oplossen. Morgen hoor ik meer.

 

Ik zal het boekje er eens bij pakken. Ben wel benieuwd of hij uit de omgeving Spaarndam komt.

 

  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

Hoi Cor,

 

Ze hebben me het voorstel gedaan om de eerstvolgende onderhoudsbeurt op hun kosten te doen.

 

Er ontstond echter een nieuw probleem. Ik kan er niet mee rijden omdat de camper in de noodloop schiet na 4 a 5 km rijden.

Snelheid is vanaf dat moment max 35 km/uur.  Morgen wordt de camper opgehaald door de dealer en bij een Fiat garage gedropt.

 

Maar dat is een verhaal voor een ander forum-topic denk ik.

 

Het is nog geen succesverhaal in ieder geval

  • Sad 1
Link naar reactie
Share on other sites

Ik begrijp niet waarom ze hem geen beurt hebben gegeven voordat jij hem kreeg.

Het is altijd zoveel km of na 1 of 2 jaar.

Bij hoeveel km heeft hij die beurt gehad?

Heeft hij wel een APK gehad?

Als hij nu in de nood loop terecht is gekomen is dat een teken dat hij toch echt een beurt had moeten hebben.

Controleer dan ook of hij een beurt krijgt en niet dat ze hem alleen resetten.

Zou je nog kunnen vertellen hoe lang je garantie hebt?

En bij wie je hem gekocht hebt?

Link naar reactie
Share on other sites

Hoi Cor,

 

Volgens de dealer hebben ze hem helemaal nagekeken en doorgemeten voordat ze hem in de showroom plaatsten. Ze vonden dat hij geen onderhoudsbeurt nodig had.

 

Fiat garage heeft vandaag geen fouten kunnen vinden in de boordcomputer...tenminste geen relevante mbt de performance. Verder heeft de boordcomputer twee software   updates gekregen. Daarna hebben ze getest (ook op de weg) en niets kunnen vinden.

 

Ik heb de camper nu ook flink getest en kan niet anders zeggen dan dat hij goed loopt. Ik vindt het wel lastig dat ik nu niet weet wat het probleem is geweest. Maar ik besef ook dat een probleem dat niet reproduceerbaar is geen probleem is.

 

Komende dagen zo af en toe maar eens een ritje maken en maar eens zien wat het wordt.

 

Ik houd de naam van de dealer onder de huidige omstandigheden liever even voor mijzelf. Eerst zien hoe dit verder afloopt.

 

 

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

13 uren geleden, Rinus Grimberg zei:

Fiat garage heeft vandaag geen fouten kunnen vinden in de boordcomputer...tenminste geen relevante mbt de performance. Verder heeft de boordcomputer twee software   updates gekregen.

 

13 uren geleden, Rinus Grimberg zei:


Dan hebben ze waarschijnlijk ook de sjoemel software overschreven ?

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...