Ga naar inhoud

Nieuwe camperplaatsen


Mariëtta
 Share

Recommended Posts

 

 

Wij zijn blij met de info die wij van NKC krijgen d.m.v. de nieuwsbrief. En gebruiken de Campercontact App met veel plezier.
Er moet ons echter toch iets van het hart, te weten:
wij ervaren dat de nieuwe camperplaatsen meer op campings gaan lijken en daardoor ook duurder zijn.
Iedere camper is voorzien van een douche en toilet.
Waarom moeten er dan douches en toiletten voorzien worden op een camperplaats?????
Het afvoeren en innemen van water en het ledigen van de toilet cassette zou voldoende moeten zijn.
Daar onderscheid een camperplaats zich mee t.o.v.een camping.
Wat wij hebben begrepen is dat uw organisatie raad geeft bij het inrichten van camperplaatsen dus misschien zijn onze opmerkingen van belang?
Iemand die met een camper reist blijft ook meestal maar een paar dagen op dezelfde plaats en heeft dus ook niet meer nodig.
 
Met vriendelijke groet Marietta Madhuizen 
 

 

Link naar reactie
Share on other sites

Eenzijdige mening Marietta. Wij vinden het juist fijn met al die voorzieningen. Niet iedereen heeft de nieuwste camper met alle voorzieningen. Bovendien onderscheid een camperplaats zich op veel meer zaken van een camping, zoals zwembad, animatie, restaurant, bar, jeugd etc. Er zijn in binnen- en buitenland meer dan genoeg camperplaatsen die aan uw norm voldoen. Begrijp uw opmerking dan ook niet. Veel plezier met uw camper. Jelle

 

Link naar reactie
Share on other sites

1 minuut geleden, van der Honing zei:

Eenzijdige mening Marietta. Wij vinden het juist fijn met al die voorzieningen. Niet iedereen heeft de nieuwste camper met alle voorzieningen. Bovendien onderscheid een camperplaats zich op veel meer zaken van een camping, zoals zwembad, animatie, restaurant, bar, jeugd etc. Er zijn in binnen- en buitenland meer dan genoeg camperplaatsen die aan uw norm voldoen. Begrijp uw opmerking dan ook niet. Veel plezier met uw camper. Jelle

 

Hier ben ik het ook helemaal mee eens en wij hebben geen hele oude camper. Ik vind het fijn als er een douche bij is, dat is in de camper toch maar behelpen. Wij zoeken de CP uit met douche en toilet. Die paar euro die je daar meer voor betaald heb ik er graag voor over. Ik denk dat het prijsverschil van CP met of zonder sanitair niet zo groot is. De prijzen van de CP zonder sanitair worden ook steeds duurder.

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

Een regelmatig terugkerende discussie,  @Mariëtta beschouwd zichzelf waarschijnlijk als een "echte" camperaar, overal vrij/wild staan zonder voorzieningen, ieder z'n keus maar de mijne is het niet. Ik heb een douche en toilet in de camper, de douche heb ik afgekoppeld en afgedopt, douchen in een bezemkast houd ik niet van, het toilet gebruiken wij alleen 's nachts voor de vloeibare ontlasting. Wij hebben wel eens voor nood op een cp gestaan met alleen losplaats voor het chemisch toilet, in de directe omgeving was het  een grote smerige teringzooi maar wel effe het dagtarief a 9,- in de meter gooien. Bovendien hebben cp's zonder voorzieningen geen WiFi, dat is voor ons wel een voorwaarde dus wij staan op een cp met voorzieningen of op een camping.

Link naar reactie
Share on other sites

Niet iedere camper of camper bus heeft een douche/wasgelegenheid, zo simpel is het, en als er al een douche inzit is het wel behelpen dus prima die luxe camperplaatsen, je kan er staan, het hoeft niet. Ieder zijn ding. De 1 staat altijd vrij de ander juist niet, ik doe beiden maar een lekkere ruime douche is toch wel fijn..... 

 

aangepast door HymerBoy
Link naar reactie
Share on other sites

Je zou het ook om kunnen draaien, als je alle voorzieningen wilt hebben ga je toch lekker op een camping staan.

ik denk dat topicstarter het alleen is opgevallen dat nieuwe camper plaatsen luxer worden gemaakt dan voorheen.

Ik vind dat geen slechte ontwikkeling (vooruitgang) maar zoals de meeste hier toch wel vinden (tussen de regels door) dat iedereen moet doen en verblijven waar hij of zij wilt, maar dat dit dus ook mogelijk moet blijven , dus zouden er ook wel wat soberder camper plaatsen bij mogen komen.

Of de eigenaren van de CP er ook zo over denken is de vraag.

Die gaan ook met de tijd mee en spelen in op de behoefte en vraag van de camperaars. 

aangepast door Cor1961
Link naar reactie
Share on other sites

7 uren geleden, Cor1961 zei:

Je zou het ook om kunnen draaien, als je alle voorzieningen wilt hebben ga je toch lekker op een camping staan.

Wat een onzin! Waarom zou ik op een camping moeten staan als ik voorzieningen wil? Een enkele keer sta ik inderdaad op een camping. Meestal omdat er een keer een was moet worden gedraaid. Maar meestal sta ik op een CP. Soms met, soms zonder voorzieningen. En als ik op een CP met voorzieningen sta gebruik ik ze soms wel, soms niet. Ik zie van te voren welke voorzieningen er zijn. Dat kan iedereen doen.

Link naar reactie
Share on other sites

Ik begrijp de opmerking van de topic starter. Maar de opmerkingen van de reageerders ook. 

Maar om nou elkaars mening als " onzin" af te doen en iemand in een hokje te stoppen zal de discussie geen goed doen en komen we weer in dezelfde negatieve spiraal die we maar al teveel zien tegenwoordig.

Het is een feit dat het camperen is veranderd. Er zijn de laatste jaren veel meer campers bijgekomen. Dat zorgt zonder twijfel voor veranderingen. De een gaat daar anders mee om dan de ander.

Mijn mening is dat er keuze moet zijn mbt CP s. Ik vraag me echter af of we CP s zover moeten ontwikkelen dat het campings zijn zonder zwembad. Maar ja dat is mijn mening. Wij staan op allerlei plekken en zoeken dat gewoon uit. De tijd voor zomaar ergens staan en dat zonder planning is, denk ik, helaas voorbij.

Link naar reactie
Share on other sites

Op 8-2-2022 om 22:55, Adriatik zei:

Wat een onzin! Waarom zou ik op een camping moeten staan als ik voorzieningen wil? Een enkele keer sta ik inderdaad op een camping. Meestal omdat er een keer een was moet worden gedraaid. Maar meestal sta ik op een CP. Soms met, soms zonder voorzieningen. En als ik op een CP met voorzieningen sta gebruik ik ze soms wel, soms niet. Ik zie van te voren welke voorzieningen er zijn. Dat kan iedereen doen.

Inderdaad dat kan iedereen doen..

dus als er alleen cp bijkomen die vol met voorzieningen zitten kan degene die wat soberder willen staan het wel vergeten, en dat is wat de topicstarter bedoelde, maar die kreeg gelijk een berg commentaar, dus kan je die gedachte ook omdraaien.

vind ik dus geen onzin, maar meer het in kunnen leven hoe anderen er over denken in plaats meteen negatief doen.

Ik vind dat iedereen zelf moet gaan staan waar hij zelf wilt, maar daar moet dan wel de gelegenheid voor zijn.

Dus doe rustig aan en laat ieder zijn eigen mening hebben.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...