Ga naar inhoud

Tv kijken


Euramobieltje
 Share

Recommended Posts

Om te kunnen streamen heb je geen schotel nodig. Als de TV een HDMI aansluiting heeft kan je daar een Chromecast of één of andere mediaplayer aan hangen met ingebouwde Chromecast. Dan heb je nog WiFi nodig en een smartphone, tablet of laptop waarmee je de stream richting de Chromecast stuurt, dat is optie één, de tweede is een mediaplayer waarop je apps installeren om daarmee rechtstreeks via HDMI de stream op de TV kan bekijken, ook hier weer een WiFi signaal nodig. De derde optie is een TV waar de apps op staan (of kan installeren) dan heb je de eerste paar jaar geen ander los apparaat nodig, ook hier weer WiFi.

Link naar reactie
Share on other sites

Een zwak WiFi signaal ligt vaak aan de plaats waar je staat, wij hebben op kleine cp's gestaan met een super goed WiFi signaal over de hele cp maar ook op grote campings die claimden dat er op alle plaatsen een goed WiFi signaal was, helaas was dat niet het geval. Een sterk WiFi signaal op alle plaatsen kost geld, er zijn veel cp/camping eigenaren die dat er niet voor over hebben.

Link naar reactie
Share on other sites

Op 2-2-2022 om 19:11, Euramobieltje zei:

Als beginnend camperaar zou ik willen weten hoe ik tv kan kijken met streamen via telefoon? Of op een andere manier?

We hebben in de camper een tv toestel en een schotel op het  dak maar weet niet hoe het te gebruiken

Vr.gr Wim

Dan zou ik beginnen de gebruiksaanwijzing door te nemen, je hebt wel een abonnement nodig voor een schotel, althans of je wil alleen duitse tv kijken. Mijn Camper heeft ook een schotel, ik heb geen abo dus alleen duitse TV kan ik ontvangen, NL tv kijk ik via ziggo Go, ik gebruik de MI TV stick of mijn laptop, of via wifi of via telefoon, let wel in buitenland heb je maar ongeveer 20Gb per maand met je telefoon dus das snel op. Camperplaats met goede wifi is dus mooi om TV te kijken. Ik heb trouwens mijn laptop ook vol staan met films en series van o.a. netflix en daar kom ik wel een tijdje mee door als het slecht weer is, bij goed weer zit je lekker buiten en TV boeit mij dan niet echt.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...