Camperdak Geplaatst: 27 januari 2022 Geplaatst: 27 januari 2022 Ik zag in Kampeerauto 1 iemand op het dak van zijn camper lopen om de sneeuw er af te halen. Mag je op een camperdak lopen, is het daar tegen bestand ? Quote
FJC48 Geplaatst: 27 januari 2022 Geplaatst: 27 januari 2022 Dat ligt aan het gewicht van de sneeuwveger Quote
Arie Geplaatst: 30 januari 2022 Geplaatst: 30 januari 2022 Eens met fjc48, maar beter van niet. Echter, aan de wand kanten zit aan de binnenkant meestal wel kasten. Dat geeft ondersteuning aldaar. In mijn integraal camper heeft op dak een pees lopen dat tussen het vlakke dak en voorkant loopt. Aan de binnenkant zit daar een U-balk, wat weer afgeschermd is en een gordijnrail heeft. Die balk geeft ook wat ondersteuning. Mij lijkt het veiliger om de sneeuw vanaf aan de zijkant geplaatste trap met een bezem eraf te schuiven. Maar! je schuift alleen de sneeuw eraf als je gaat rijden. Anders kan je het beter laten liggen, want sneeuw is een isolator voor extreme kou. Arie Quote
Speedsweets Geplaatst: 31 januari 2022 Geplaatst: 31 januari 2022 Ik geloof dat het bij moder campers n zo'n vaart loopt. Bij Chausson adverteren ze zelfs met een auto boven op het dak om te laten zien hoe sterk de constructie is. Ik sop zelf ook graag zittend op het dak alles schoon. Mvg Eric Quote
VMP Geplaatst: 28 juni 2022 Geplaatst: 28 juni 2022 Ik heb een halfintegraal. Je mag zeker niet op de kunststof vooraan en achteraan staan. Maar voorst zit ik daar altijd op als ik hem schoonmaak, en kruip ik erop om mijn haag te snoeien. Dat laatste is veiliger dan op een ladder. Quote
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.