Rovr23 Geplaatst: 24 januari 2022 Geplaatst: 24 januari 2022 Ik ben op zoek naar een buscamper maar dan wel met lengtebedden van 2.00 meter. En dan liever geen uitklapstukjes o.i.d. Bestaan deze? Alvast bedankt, Robert Quote
Rovr23 Geplaatst: 24 januari 2022 Auteur Geplaatst: 24 januari 2022 23 minuten geleden, CaradoT135 zei: Ja, die bestaan! En heb je misschien een paar opties voor mij? Welke merken / types? Groeten Robert Quote
Borgerik Geplaatst: 24 januari 2022 Geplaatst: 24 januari 2022 1 uur terug, Rovr23 zei: Ik ben op zoek naar een buscamper maar dan wel met lengtebedden van 2.00 meter. En dan liever geen uitklapstukjes o.i.d. Bestaan deze? Alvast bedankt, Robert Ja Robert die bestaan zeker. Ik heb zelf een Burstner Iliseo van 6.40 meter. Als je zoekt op een buscamper van 6.39 m en langer dan heb je heel veel aanbod hoor. Quote
Rovr23 Geplaatst: 24 januari 2022 Auteur Geplaatst: 24 januari 2022 Ok dank je. Ik ben mij wat aan het oriënteren en zie heel veel dwarsslapers en dat gaat niet passen helaas Quote
Blechdach Geplaatst: 24 januari 2022 Geplaatst: 24 januari 2022 Meeste buscampermerken hebben wel modellen met lengtebedden. Let er wel op dat je dan wel een camper neemt in de langste Fiat Ducato/Citroën Jumper uitvoering: die van 6,36m. Als je een 5,99 model neemt heb je vaak heel korte bedden (een van 1,90 en een van 1,80). Bedden in een 6,36m model zijn dan wat langer, zoals bijv 1,98 en 1,93 (in een Pössl Roadcruiser) of 1,98 en 2,08 (in een Pössl Roadcruiser XL, die zijn naam dan ook wel eer aan doet). Quote
Rovr23 Geplaatst: 24 januari 2022 Auteur Geplaatst: 24 januari 2022 44 minuten geleden, Blechdach zei: Meeste buscampermerken hebben wel modellen met lengtebedden. Let er wel op dat je dan wel een camper neemt in de langste Fiat Ducato/Citroën Jumper uitvoering: die van 6,36m. Als je een 5,99 model neemt heb je vaak heel korte bedden (een van 1,90 en een van 1,80). Bedden in een 6,36m model zijn dan wat langer, zoals bijv 1,98 en 1,93 (in een Pössl Roadcruiser) of 1,98 en 2,08 (in een Pössl Roadcruiser XL, die zijn naam dan ook wel eer aan doet). Aha dat is een goede tip! Dank je! Quote
FJC48 Geplaatst: 24 januari 2022 Geplaatst: 24 januari 2022 Ik heb een Chausson Twist 06 van 6.40 met lengte bedden waarvan 1 van 2 mtr en de andere iets korter, dat ligt aan de indeling. Ik heb ook een dwarsslaper/ligger gehad, dat nooit meer. Quote
Blechdach Geplaatst: 27 januari 2022 Geplaatst: 27 januari 2022 Op 24-1-2022 om 15:37, Rovr23 zei: Aha dat is een goede tip! Dank je! Graag gedaan! Hoe is het met de sta-hoogte? Ik ben zelf 1,86 en kan in onze Pössl Summit 600 nét rechtop staan, gelukkig heb ik niet veel haar meer, anders kwam dat tegen het plafond. Als de bus niet alleen langer moet zijn, maar ook hoger moet je gaan kijken naar een extra hoge bus (in Fiat/Citroën termen: de H3, de derde hoogte) Alle normale buscampers zijn H2. De Pössl Roadcruiser XL is zo'n extra hoog model. Maar ook Knaus heeft die in het programma en andere merken vast ook wel. Dat zijn wel zeldzame modellen, als je ze al kunt vinden in de huidige markt. In de dwarsbedden achterin kan ik goed slapen, al zou ik het fijner vinden als het raam aan het hoofdeind van het bed wat hoger zou zitten. Het frame van de verduistering/hor komt toch wel een centimeter of 4-5 naar binnen. In de nieuwe modellen van de Summits hebben ze dan ook een "brievenbusraam" (wat minder hoog raam) gemonteerd, dat zit dan hoger gemonteerd waardoor je met je hoofd onder het frame van de verduistering ligt. Quote
FJC48 Geplaatst: 27 januari 2022 Geplaatst: 27 januari 2022 (aangepast) Kijk ook eens bij deze dealer en dan met name naar de Globe Traveller Buscampers, volgens mij de enige ZONDER achterdeuren https://www.raemacaravans.nl/ https://globe-traveller.eu/models/voyager-series/voyager-z/ 27 januari 2022 aangepast door FJC48 Quote
arnoob Geplaatst: 27 januari 2022 Geplaatst: 27 januari 2022 En als je een kleinere bus wilt hebben: de bedden in een VW California zijn 2 meter lang. En met opgeklapt dak kun je nog prima rechtop staan ook. Een eventueel minpunt in ieder geval is de hele lange levertijd van een nieuwe bus., Quote
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.