Ga naar inhoud

Bestaat er een buscamper met lengtebedden?


Rovr23
 Share

Recommended Posts

1 uur terug, Rovr23 zei:

Ik ben op zoek naar een buscamper maar dan wel met lengtebedden van 2.00 meter. En dan liever geen uitklapstukjes o.i.d.

 

Bestaan deze?

 

Alvast bedankt, Robert

Ja Robert die bestaan zeker. Ik heb zelf een Burstner Iliseo van 6.40 meter. Als je zoekt op een buscamper van 6.39 m en langer dan heb je heel veel aanbod hoor.

Link naar reactie
Share on other sites

Meeste buscampermerken hebben wel modellen met lengtebedden. Let er wel op dat je dan wel een camper neemt in de langste Fiat Ducato/Citroën Jumper uitvoering: die van 6,36m. Als je een 5,99 model neemt heb je vaak heel korte bedden (een van 1,90 en een van 1,80).

 

Bedden in een 6,36m model zijn dan wat langer, zoals bijv 1,98 en 1,93 (in een Pössl Roadcruiser) of 1,98 en 2,08 (in een Pössl Roadcruiser XL, die zijn naam dan ook wel eer aan doet).

 

Link naar reactie
Share on other sites

44 minuten geleden, Blechdach zei:

Meeste buscampermerken hebben wel modellen met lengtebedden. Let er wel op dat je dan wel een camper neemt in de langste Fiat Ducato/Citroën Jumper uitvoering: die van 6,36m. Als je een 5,99 model neemt heb je vaak heel korte bedden (een van 1,90 en een van 1,80).

 

Bedden in een 6,36m model zijn dan wat langer, zoals bijv 1,98 en 1,93 (in een Pössl Roadcruiser) of 1,98 en 2,08 (in een Pössl Roadcruiser XL, die zijn naam dan ook wel eer aan doet).

 

Aha dat is een goede tip! Dank je!

 

Link naar reactie
Share on other sites

Op 24-1-2022 om 15:37, Rovr23 zei:

Aha dat is een goede tip! Dank je!

 

Graag gedaan! Hoe is het met de sta-hoogte? Ik ben zelf 1,86 en kan in onze Pössl Summit 600 nét rechtop staan, gelukkig heb ik niet veel haar meer, anders kwam dat tegen het plafond.
Als de bus niet alleen langer moet zijn, maar ook hoger moet je gaan kijken naar een extra hoge bus (in Fiat/Citroën termen: de H3, de derde hoogte) Alle normale buscampers zijn H2. De Pössl Roadcruiser XL is zo'n extra hoog model. Maar ook Knaus heeft die in het programma en andere merken vast ook wel. Dat zijn wel zeldzame modellen, als je ze al kunt vinden in de huidige markt.

In de dwarsbedden achterin kan ik goed slapen, al zou ik het fijner vinden als het raam aan het hoofdeind van het bed wat hoger zou zitten. Het frame van de verduistering/hor komt toch wel een centimeter of 4-5 naar binnen. In de nieuwe modellen van de Summits hebben ze dan ook een "brievenbusraam" (wat minder hoog raam) gemonteerd, dat zit dan hoger gemonteerd waardoor je met je hoofd onder het frame van de verduistering ligt.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...