Ga naar inhoud

Camper in stalling aan 220 volt aansluiten


jan vd kerkhof
 Share

Recommended Posts

He, als jouw camper z'n elektrische installatie OK is en de walaansluiting ook, dat zou het geen probleem moeten zijn.

 

Bij ons in de stalling gaat ie 1x per week via een tijdschakelaar een dag aan de stroom, misschien ook een optie, z'n tijdschakelaar (wel weekschakeling) kost je de kop ook weer niet en dan staat ie niet een dikke 90 dagen aan de prik.

Link naar reactie
Share on other sites

Ieder zijn mening. Ik haal de huishoudaccu eruit en die staat thuis warm.

 

De startaccu sluit ik vooral niet op een druppellader aan. Is de accu goed dan start de camper gewoon na 6 maanden. Is de accu slecht dan start hij niet en weet ik dat ik hem moet vervangen.

 

Met een druppellader weet je niks over de status van je accu. Als hij slecht is sta je vervolgens ergens in het buitenland te klooien.

Link naar reactie
Share on other sites

Wij zitten in de luxe positie dat we onze camper bij huis hebben staan, ik haal niets uit de camper, daarvoor zou ik de bijrijdersstoel eerst moeten verwijderen. Een keer in de maand zet ik de camper een dag aan de paal. Op het controlepaneel zijn beide accu's dan nog vol volgens de ledlampjes op het paneel.

aangepast door CaradoT135
Link naar reactie
Share on other sites

Heel veel verhalen , maar als hij TOCH maar 3 maanden stilstaat en je monteert een massa of plus schakelaar , dan start ij gewoon weer na 3 maanden , hij hoeft helemaal niet geladen worden . en als hij wel behoorlijk ontladen is dan is de accu aan vervanging toe .

 

Ik heb mijn start accu er uitgehaald , en staat van af september stil en hij heeft nu nog steeds een spanning van 12 75 volt .

 

Onze stalling wil dat er niet geladen wordt i v b de grote brand in Winkel  ( N H ) . 

Link naar reactie
Share on other sites

Weet jij wat het gevaarlijkste is, ik weet het niet zeker daarom vraag ik het. Niet aan de oplader met het risico dat een accu klapt of wel aan de oplader. Niet iedereen weet in welke conditie zijn accu is. Dan zou ik zeggen wel aan de stroom is veiliger. Misschien wordt dit een oneindige welles/nietes discussie.

Link naar reactie
Share on other sites

7 uren geleden, supreme zei:

Je kunt ook de accu ook even testen , of gewoon na 5 jaar vervangen voor een goed merk , en als hij is ontkoppeld is en niet geladen wordt dan poft hij niet zo maar uit elkaar , anders uitbouwen en mee naar huis nemen . 

 

Daar heb je gelijk in. Maar in de praktijd gaat bijna niemand zijn accu testen of na 5 jaar vernieuwen. Iedereen rijdt door tot dat de camper niet meer start.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...